Eismas

2020.03.15 19:07

Europos metų automobilis „Peugeot 208“: taupus mieste, tačiau nedraugiškas keleiviams

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.03.15 19:07

Nors dėl koronaviruso grėsmės atšaukta tarptautinė Ženevos automobilių paroda, ekspertai tradicijos neišsižadėjo ir išrinko 2020-ųjų Europos metų automobilį. Juo tapęs „Peugeot 208“ jau spėjo užkariauti ir lietuvių širdis bei tapo rimtu Lietuvos metų automobilio „Renault Clio“ konkurentu.

Abu automobiliai to paties segmento – maži miesto hečbekai, puikiai besijaučiantys judriose miesto gatvėse bei turintys „raumenukų“. Abu prancūzų gamintojų modeliai konkuravo ir dėl Europos metų automobilio titulo, tačiau renginyje triumfavo „Peugeot“.

Sėkmės receptas gana paprastas – „Peugeot 208“ gali pasiūlyti platesnę variklių gamą. Kadangi pasaulis vis didesnį dėmesį skiria aplinkos taršai, nenuostabu, kad ekologiškų automobilių gamintojai turi kozirį savo rankose. O „Peugeot“ pateikė net tris kozirius – benzininį, dyzelinį ir elektrinį variklius.

Jūrų vėplio išvaizda padeda kelyje

Būtų nuodėmė neakcentuoti automobilio išvaizdos. 208 modelis spinduliuoja veržlumu ir leidžia pasijusti tarsi mažame sportiniame automobilyje.

Akys iš karto krypsta į priekinius žibintus. Dėl vertikaliai priekiniame bamperyje einančių dviejų pailgų žibintų „Peugeot“ priekis primena jūrų vėplio jauniklį. Toks sprendimas ne tik papildo automobilio išorės dizainą, bet yra ir praktiškas. Tokie žibintai neakina priešinga kryptimi važiuojančių transporto priemonių vairuotojų ir suteikia papildomą apšvietą, todėl net tamsiu paros metu matomumas yra puikus.

208 kėbulas yra aptakus ir neperkrautas detalėmis. Papildomo veržlumo suteikia aptakas ant automobilio bagažinės. Tiesa, veržlumas tik vizualus, toks aptakas mažai kuo prisideda generuojant papildomą prispaudžiamąją jėgą automobilio galinei daliai.

Viduje tarsi kosminiame laive

Automobilio viduje – šis tas naujo, dėl ko „Peugeot 208“ pelnė dar vieną apdovanojimą už dizainą. Už vairo esančiame prietaisų skydelyje informacija pateikiama 3D vaizdu. Dėl tokio sprendimo automobilio vidus primena kosminį laivą, o prietaisų skydelis nevargina vairuotojo krūva lempučių ir skaičiukų.

Prietaisų skydelis sumontuotas akių aukštyje tam, kad vairuojant nereikėtų klaidžioti akimis ieškant reikiamos informacijos. Prie naujo dizaino prietaisų skydelio priderintas ir automobilio vairas – jis nėra apskritas. Vairui esant tiesioje padėtyje, prietaisų skydelio apačia tarsi susilieja su vairo viršumi.

Nestandartinės formos vairas – skonio reikalas. Vieniems jis gali būti labai patogus ir malonus, kitiems – priešingai. Malonu tai, kad vairas nėra masyvus, nėra perkrautas mygtukais, o ir sukasi labai švelniai ir minkštai. Ant vairo rasite viską, ko reikia, – reguliuosite garso įrangos garsumą, atsiliepsite į skambučius, atliksite kitas vairuotojui būtiniausias funkcijas.

Ekranai gali išvaryti iš proto

Nors prietaisų skydelis ir jutiklinis ekranas atrodo patraukliai ir kiek futuristiškai, bet jų veikimo greitis truputį liūdina. Prietaisų skydelyje norint pažiūrėti degalų sąnaudas ir paspaudus reikiamą mygtuką, ekrane vaizdas pasirodo ne iš karto. Tas pats ir su kitomis funkcijomis. Tiesa, laukti reikia neilgai, tačiau net ir tos kelios akimirkos kartais gali išvesti iš proto. Prie to reikia priprasti, bet, kai viskas automobilyje atrodo modernu, norisi, kad ir atitinkamai veiktų.

Centriniame prietaisų skydelyje esantis ekranas taip pat šiek tiek „vėluoja“, tačiau jame galima rasti visas norimas funkcijas. Jutikliniame ekrane galima reguliuoti temperatūrą automobilyje, naudotis navigacija (žemėlapį galima matyti ne tik centriniame ekrane, net ir už vairo esančiame prietaisų skydelyje) ir atlikti daug kitų daugelyje naujų automobilių randamų funkcijų.

Vieni po centriniu jutikliniu ekranu horizontaliai išdėstyti mygtukai veikia vos pirštu priliesti, kitus reikia paspausti. Lietimui jautrūs mygtukai padeda centriniame ekrane greičiau rasti norimą funkciją, todėl nereiks sukti galvos, ką paspausti, norint pasikeisti interjero apšvietimą ar kt.
Spaudžiamų mygtukų dizainas primena „Renault Clio“, „Mini Cooper“ ir kitų kultinių hečbekų. Mygtukai išdėstyti horizontalia linija, todėl neapkrauna centrinio prietaisų skydelio ir atrodo skoningai.

Gale sėdintiems keleiviams kelionė gali būti nemaloni

Kad automobilis mažas, labai jaučiasi ir sėdint viduje. Galinė sėdynė sumontuota tarsi iš reikalo, nes, jei priekyje atsisėda aukštesni nei 1,85 m. ūgio žmonės, keleiviams gale galima tik palinkėti sėkmės ir užjausti. Pačiam teko pabandyti įsikurti automobilio gale – viena koja liko lauke, nes netilpo. Tačiau ir nereikia tikėtis mažame automobilyje įsitaisyti lyg vienatūryje.

Vietos mažoka ne tik automobilio gale, bet ir bagažinėje. Joje tikrai tilps vienas didelis lagaminas, bet, jei reikės daugiau vietos, teks atlenkti galines sėdynes. Todėl dideliems apsipirkimams automobilis nebus pats tinkamiausias, bet kasdieniam naudojimui – tikrai malonus.

Posūkiais juda lyg peiliu per sviestą

Išbandytojo „Peugeot 208“ benzininis 1,2 litro variklis. Po kapotu slepiasi 100 AG, o to užtenka ne tik mieste, bet ir užmiestyje. Automobilis juda smagiai, puikiai juntami gabaritai, todėl posūkyje „Peugeot 208“ važiuoja lyg patrakęs.

Automatinė 8 pavarų greičių dėžė ne tik padeda pasiekti įstabią dinamiką, bet ir ekonomiškai važiuoti. Šio modelio automobilis gali važiuoti trimis stiliais – įprastu, ekonomišku ir sportiniu. Įsijungus sportinį režimą, variklis pradeda agresyviau urgzti, automobilis pradeda greitėti taip, kad geriau vairą laikyti stipriai abiem rankomis.

Ekonomiškas režimas neleis pasiekti geriausios įmanomos dinamikos ir neleis vairuotojui „perspausti“ akseleratoriaus pedalo. Automobilis judės sklandžiai ir taupiai.

Mieste 6 l/100 km – misija įmanoma

Įsėdus į automobilį, degalų sąnaudų vidurkis siekė 8,5 litro 100-ui kilometrų. Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad automobiliu buvo važiuota įvairiais režimais ir įvairiomis sąlygomis.

Pradėjus matuoti degalų sąnaudas iš naujo, važiuojant nuo vieno Vilniaus galo iki kito tiek aplinkkeliais, tiek mikrorajonų gatvėmis, degalų sąnaudos nesiekė 6 litrų 100-ui kilometrų. Bandomasis važiavimas vyko rytinėms spūstims besibaigiant, tad vietomis teko važiuoti mažesniu, nei toje vietoje leidžiama, greičiu.

Norintiems charizmatiško, kiek padūkusio, bet kartu ir ekonomiško automobilio – vertėtų pagalvoti apie naująjį „Peugeot 208“. Ką gali žinoti, gal tai bus metų atradimas.