Eismas

2020.03.08 12:45

„Citroen“ nusitaikė į paauglius – siūlys automobilį už kone mėnesinio autobusų bilieto kainą

LRT.lt2020.03.08 12:45

Praėjusių metų Ženevos automobilių parodoje prancūzų gamintojas pristatė „Citroen Ami One“ konceptinį automobilį, kuris sulaukė nemažai dėmesio. Praėjus metams, „Citroen“ pradeda masinę gamybą ir pirkėjams jau siūlo įsigyti šį mažylį.

Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad nors mes jį vadiname automobiliu, „Ami“ bus klasifikuojamas kaip keturratis. Tai reiškia, kad Prancūzijoje jį vairuoti galės bet kas, sulaukęs 14 metų amžiaus, o Jungtinėje Karalystėje ir kitose Europos šalyse – 16 metų asmenys, turintys vairuotojo pažymėjimą.

„Citroen“ atstovų teigimu, 100 proc. elektrinis „Ami“ „neturi analogų mobilumo sektoriuje“ ir užtikrina „kur kas didesnį saugumą nei panašios triratės ar dviratės transporto priemonės bei kur kas daugiau nepriklausomybės ir komforto nei viešasis transportas.“ Ir atrodo visai neblogai. Tik pažiūrėkite į šį prietaisą. Jis atrodo visai panašus į automobilį ir visai patogus – bent jau neabejotinai patogesnis už „Renault Twizy 45“.

„Ami One“ modelyje vienos šio automobilio durelės atsidaro į priekį, o kitos – atgal. Pastebėsite, kad kėbulo apipavidalinime vyrauja simetrija. Simetrija reiškia mažiau detalių, o tai savo ruožtu mažina gamybos kaštus ir, tikėkimės, galutinę automobilio kainą vartotojui. Du šoniniai stiklai, kurie, kaip ir senajame 2CV modelyje, atsidaro į viršų, taip pat identiški, niekuo tarpusavyje nesiskiria ir priekinis bei galinis bamperiai bei kai kurios automobilio dugno plokštės. Todėl visai nenuostabu, kad naujasis modelis lyginamas su 2CV – automobiliu, turėjusiu tapti pigia transporto priemone Prancūzijos kaimui.

Ir kainuos jis ne ką brangiau už mėnesinį autobuso bilietą. „Citroen“ atstovų teigimu, tokį automobiliuką bus galima įsigyti iš karto paklojus 6 tūkst. eurų, arba kas mėnesį mokėti po 19,99 eurų, prieš tai palikus 2 644 eurų užstatą. Be to, už 26 centus per minutę galėsite jį išsinuomoti iš dalijimosi automobiliais paslaugų teikėjų. Užsakymai įsigyti naująjį „Ami“ Prancūzijoje bus priimami jau nuo kovo, o netrukus jį galima bus rezervuoti ir Ispanijoje, Italijoje, Belgijoje, Portugalijoje bei Vokietijoje. Apie pardavimus Jungtinėje Karalystėje kol kas nepranešama.

Kadangi „Ami“ yra keturratis, jo maksimalus greitis tesiekia 45 km/h. Tačiau po grindimis sumontuota 5,5 kWh baterija ir atitinkamas elektrinis motoriukas pasirūpins, kad po miestą riedėtumėte pakankamai smagiai. Vienu įkrovimu pavyks nuvažiuoti iki 70 km. Be to, automobilis pakankamai kompaktiškas, kad jį galima būtų statyti nosimi į bortą, o visiškai įkrauti baterijai iš įprasto lizdo turėtų pakakti 3 val. Visai neblogai, ar ne?

Viduje rasite pakankamai erdvės daiktams, vietoje pramogų ir informacinės sistemos galėsite naudotis specialia mobiliąja programėle.

Parengė Paulius Vaitekėnas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.