Žaliųjų lentelių grąžinimas toliau kelia aistras, o pastabiems vairuotojams į akis krinta tai, kad Kaune rodyklės grįžta net į tas sankryžas, kuriose jau yra įrengta papildoma šviesoforo sekcija posūkiui į dešinę. Išvydęs tokius Kauno valdžios sprendimus skaitytojas Dalius kreipėsi į LRT.lt redakciją.
Daug šurmulio sukėlęs žaliųjų rodyklių panaikinimas truko neilgai. Jau po kelių savaičių nuo įsigaliojusios naujosios tvarkos, Susisiekimo ministerija pranešė leisianti grąžinti žaliąsias rodykles tose sankryžose, kuriose tai padaryti esą būtina.
Prieš tai savivaldybės Transporto kompetencijų agentūrai (TKA) turėjo pateikti sąrašus sankryžų, kuriose anot jų, turi būti grąžintos žaliosios rodyklės. Taikydami metodines priemones, TKA specialistai įvertino savivaldybių pateiktus duomenis ir prašymus.
Tačiau neilgai trukus, žaliosios rodyklės Kaune pradėjo dygti ne tik tose sankryžose, kur jos esą būtinos, bet ir ten, kur veikia modernios šviesoforų sistemos, ir kur saugumą padeda užtikrinti papildomos šviesoforų sekcijos.
Sekcijas keičia žaliosiomis rodyklėmis
Gruodžio pabaigoje investuota į Šv. Gertrūdos–Gimnazijos g. sankryžą, įrengiant vaizdo detekciją iš Gimnazijos g. (nuo A. Mackevičiaus g.). Tokiu būdu eismas iš Gimnazijos gatvės buvo reguliuojamas atskiru šviesoforu su rodyklėmis į dešinę pagal eismo detektorius. Žalias signalas į dešinę užsidegdavo trumpam tik tuomet, jei būdavo automobilių. Dabar šioje vietoje atsirado žalioji rodyklė ir moderni įranga atjungta.

Vasario mėnesį užsimota dar plačiau. Pradėtos nuimti papildomos sekcijos į dešinę, į kurias miestas praeitų metų paskutiniais mėnesiais investavo tūkstančius eurų. Viena iš tokių vietų – Jonavos–Nuokalnės g. sankryža. Nors net rytinio piko metu spūsčių nesusidarydavo, dabar ten vietoje sekcijos atsirado žalioji rodyklė.
Į LRT.lt kreipęsis Dalius tikina, kad valdžia rodykles grąžino ten, kur negalima ir esą taip švaisto miesto pinigus.
„Nors buvo išreikštos pastabos, kad dalis lentelių negali būti grąžintos, nes pažeidžia Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių ir lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikos nuostatas, komisija nusprendė į tai neatsižvelgti ir sąrašą patvirtino.
Taisyklių ir Metodikos nuostatos draudžia įrengti lenteles, jeigu yra įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę arba kai įrengta papildoma sekcija į dešinę.“, – redakcijai rašė skaitytojas.

Tačiau Daliui sunkiausia suvokti, kodėl didelius pinigus šviesoforų modernizavimui skyrusi Kauno valdžia, praėjus kiek daugiau nei mėnesiui puolė ardyti, ką neseniai įrengė.
„Praeitų metų gruodį Kauno miesto savivaldybė investavo į šviesoforų modernizavimą, įrengiant atskirus šviesoforus į dešinę ir papildomas sekcijas į dešinę. Norint įrengti tokius šviesoforus ar papildomas sekcijas, neužtenka tik pritvirtinti sekcijas. Reikalingi kabeliai, papildomi valdiklių moduliai, perprogramavimo ir srautų reguliavimo darbai. Dešiniojo posūkio reguliavimas su papildoma sekcija gali kainuoti ir kelis tūkstančius eurų. Žiūrint į ilgalaikę perspektyvą ir tai, kad su papildoma sekcija eismas reguliuojamas saugiau, pinigai nėra tokie dideli. Tačiau kas kita, kai vos po mėnesio miestas ėmė draskyti tai, ką neseniai įrengė“, – abejones Kauno valdžios veiksmais reiškė Dalius.
Visos Kaune esančios žaliosios rodyklės yra nesuderintos
Panašu, kad skaitytojas neklysta. Tą patį portalui LRT.lt teigė ir Transporto kompetencijų agentūros Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas, kuris nesupranta, kodėl Kauno valdžia puolė nuiminėti papildomus šviesoforų signalus ir juos keisti žaliosiomis rodyklėmis.
„Kauno miesto savivaldybė oficialaus kreipimosi, prašymo (pagal metodikoje nustatytą tvarką) TKA nepateikė. Visos Kauno mieste šiuo metu esančios lentelės yra nesuderintos ir įrengtos savivaldybės iniciatyva. Mes neturime paaiškinimo, kokiais motyvais Kauno savivaldybė nuima sekcijas, ten kur jos yra“, – LRT.lt raštu komentavo E. Morkūnas.

Jis pridūrė, kad Vilniaus TKA pateiktame sankryžų sąraše esą nėra nei vienos sankryžos, kurioje būtų įrengta papildomas šviesoforo signalas, vadinamoji sekcija. Esą Vilniaus valdžia priešingai – prašė TKA suteikti galimybę grąžinti žaliąsias rodykles ten, kur papildomų sekcijų įrengti neįmanoma.
E. Morkūnas patvirtino, kad Kauno valdžia tokius pokyčius vykdo iš savo kišenės.
„Kauno miesto savivaldybė su savo infrastruktūra gali daryti ką nori kol tai neprieštarauja teisės aktams“, – tvirtino specialistas.
Kauno valdžia: nėra pagrindo abejoti specialistų kompetencija
Tuo tarpu Kauno valdžia gina savo veiksmus ir tikina, kad jų buvo griebtasi atsižvelgiant į specialistų patarimus.
„Žalios lentelės sankryžoje sugrąžintos kolegialiu Eismo saugumo komisijos sprendimu, įvertinus ir išdiskutavus šią galimybę su visais komisijos nariais. Tarp jų yra tiek eismo saugumo specialistų, įvairių susijusių organizacijų atstovų, tiek ir policijos pareigūnų. Taigi abejoti šių specialistų kompetencijomis nėra pagrindo. Mes stebime, analizuojame situaciją ir visuomet laukiame vairuotojų pastebėjimų el. p. eismas@kaunas.lt. Esame pasirengę nedelsiant reaguoti ir priimti atitinkamus sprendimus, kad eismas Kauno miesto gatvėse vyktų sklandžiai ir saugiai.“, – portalui LRT.lt raštu komentavo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Kauno valdžia neatkleidė, kiek tokie pokyčiai patuštins miesto biudžetą.