Eismas

2020.02.23 19:11

Šelmiškasis „Jeep Renegade“: po jaunatviška išvaizda slepiasi komfortas ir galia

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.02.23 19:11

„Jeep“ yra tapęs visureigio sinonimu ir Lietuvoje dažnai girdime, kad visureigius vadina džipais. Veržlumas, pravažumas, neretai ir patvarumas – tokiu apibūdinimų kraičiu gali pasigirti šis amerikiečių gamintojas. Tačiau „Renegade“ yra kitoks, jis lyg šelmis, kuris nori būti kitoks nei jo protėviai.

„Jeep“ bene labiausiai išgarsėjo Antrojo pasaulinio karo metais. Tuomet kariai naudojo „Willys MB“ visureigius, kurie buvo praminti džipais. Ši visureigio pravardė pradėjo plisti, kol galų gale buvo įkurta „Jeep“ gamykla.

Šis istorinis motyvas prisimintas ne veltui. Istorija „Jeep“ lydi iki šių dienų, o visa tai atspindi automobilių priekinės grotelės ir kompasas – jis net iki šių laikų yra „Jeep“ automobiliuose. Nors dabar kompasai yra skaitmeniniai, tačiau net ir navigacijos ir išmaniųjų technologijų laikais „Jeep“ neišsižadėjo šio elemento.

Kompasą turi ir „Renegade“, bet tai ne vienintelis dalykas, kuris automobilyje patraukia akį.

Akis kliūna už kampuotų kėbulo formų

Iš šalies žvelgiant, automobilis gali pasirodyti niekuo neišsiskiriantis, gal net nuobodus. Nuotaiką pataiso gamintojo siūlomos automobilio spalvos. Galima rinktis oranžinę ar net chaki (rusvai žalsvą), kuri primena kamufliažą. Spalvos gana neįprastos, bet ir pats automobilis – ne rūškano veido savininkams.

Stačios kėbulo formos gal ir atrodo neypatingai, tačiau dėl tokios kėbulo konfigūracijos viduje atsirado daug erdvės. Ypač daug erdvės galvai. Kad ir kaip bus reguliuojama priekinė sėdynė, galvai vietos užteks, galima net ir skrybėlės nenusiimti, vietos vis tiek liks daug.

„Renegade“ kapotas nėra nuožulnus, kaip daugelyje kitų modelių. Įsėdę į automobilį, prieš akis matysite visą kapoto ilgį. Tai pradžioje gali atrodyti kiek neįprasta, nebent prieš tai vairavote seną amerikietišką „Buick“. Tačiau prie to greitai priprantama, o tai tik pastebėjimas (nes gali ne iš karto pavykti pajusti automobilio gabaritus).

Automobilio priekyje rasite „Jeep“ visureigiams būdingas groteles. Nors „Renegade“ ir bando būti šelmiškas, tačiau nuo protėvių toli nepabėga.

Viduje – mygtukų ir suktukų labirintas

„Renegade“ salonas gana paprastas. Nederėtų tikėtis kompiuterių jūros ar mintis skaitančių prietaisų. Automobilis ne iš brangiųjų, todėl jame esanti įranga atitinka vertę ir pateisins daugumos lūkesčius.

Tiesa, prietaisų skydelis, kartais vadinamas „panele“, kiek chaotiškas. Daug mygtukų, sukiklių, įvairių ženkliukų. Ne iš karto gali pavykti rasti norimą funkciją. Bandydami pasigarsinti multimedijos įrenginį netyčia pakeisite temperatūrą automobilio salone arba įjungsite tai, ko net neplanavote. Dažnai automobilių gamintojai stengiasi, kad vienu suktuku galėtumėte atlikti kuo daugiau funkcijų, bet „Renegade“ yra visiška priešingybė. Painu, bet priprantama.

O mygtukų gausu ne tik priekiniame skydelyje ar ant vairo, bet ir pačiame vaire. Norėdami pasigarsinti radiją, tai atliksite spausdami mygtukus, išdėstytus vaire ties 3-ia ir 9-a valanda, esančius vidinėje vairo pusėje. Vėlgi reikėtų prie to priprasti, nes garsumą reguliuosite ne nykščio paspaudimu, o rodomuoju pirštu.

Vietos užtenka ne visur

Nors prieš tai minėjau, kad salone vietos užtenka ne tik galvai, bet ir skrybėlei, tačiau kuo gilyn į galinę automobilio dalį – tuo vietos mažiau. Ant galinės sėdynės įsitaisę keleiviai galės džiaugtis didele erdve virš galvos ir jiems neteks susigūžti automobiliui pervažiavus duobę. Tačiau kojoms vietos gerokai mažiau. Keleiviui su ilgomis kojomis gale sėdėti nebus labai malonu, nes keliai remsis į priekines sėdynes. Tačiau tai tik tokiu atveju, jei už vairo sėdi aukštaūgis.

Dydžiu gali nenudžiuginti ir „Renegade“ bagažinė. Jei išsiruošite stovyklauti, tuomet derėtų pasiimti tik pačius būtiniausius daiktus, nes visi jie į bagažinę netilps. Ji yra mažesnė net už kai kurių hečbekų bagažines, o tuo įsitikinti galima bandant sutalpinti gitarą. Štai hečbeko bagažinėje gitara telpa bent jau talpinant įstrižai, o „Renegade“ bagažinėje ji netelpa niekaip.

Nedidelis, tačiau verčiantis pasijusti užtikrintai

Neretas vairuotojas mažą miesto visureigį renkasi dėl saugumo ir noro geriau viską matyti iš vairuotojo vietos. Tačiau kai kuriuose mažuose miesto visureigiuose vis tiek galima pasijusti lyg didesniame hečbeke. Sėdėdamas „Renegade“ pasijunti lyg visureigyje. Apžvalga tikrai geresnė nei kai kuriuose hečbekuose, o ir masyvumas suteikia papildomą saugumo pojūtį.

Ir visa tai – vos 1,3 litro variklį turinčiame visureigyje, po kurio kapotu slepiasi 150 AG. „Renegade“ yra sumontuota automatinė pavarų dėžė su dviguba sankaba, kuri sujungia mechaninės pavarų dėžės efektyvumą su automatinės pavarų dėžės naudojimo patogumu. Dviguba sankaba leidžia automobiliui judėti dinamiškiau ir padeda mažinti CO2 išmetimą.

Nors šio automobilio prietaisų skydelyje buvo pateikiama informacija, kad jis sunaudoja vidutiniškai 11,3 litro degalų 100-ui kilometrų, bandant „Renegade“ degalų sąnaudas pavyko sumažinti iki 10-ies litrų. Tai pavyko padaryti važiuojant tiek miesto gatvėmis, tiek užmiesčio keliais. Todėl galima manyti, jog, nespaudžiant greičio pedalo per stipriai, mieste galima važinėtis negalvojant apie kosmines degalų sąnaudas.

Taip, automobilis nėra pats ekonomiškiausias, galbūt daugeliui nėra ir gražiausias. Tačiau jis yra pakankamai talpus ir veržlus. Tuo įsitikinti padėjo kelionė miško keliais, ten automobilis važiavo užtikrintai, tačiau vis tiek išlaikė šelmišką dvasią.