Eismas

2020.02.20 14:29

Grašys apie „trikojus“: pasakykite, kiek žūčių toleruosite, pasakysime, kokį greitį toleruos matuoklis

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.02.20 14:29

Per mažiau nei du mėnesius – 10 tūkst. greičio viršytojų. Tokiais rezultatais gali pasigirti policija, pradėjusi naudoti naujuosius greičio matuoklius, vadinamuosius „trikojus“. Pristatydami naujuosius matuoklius, pareigūnai įvardijo galimas tolerancijos ribas, tačiau dabar situacija keičiasi – tolerancijos nebus.

Apie tai LRT.lt pasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

„Jei visuomenė pasakys, kiek toleruos žūčių keliuose, tada gal ir galėsime kalbėti apie toleranciją. Tokio dalyko kaip tolerancija nėra. Yra paklaida, kuri siekia 3 km/val., didėjant greičiui, ta paklaida procentaliai didėja, tačiau nestipriai. Kalbėdami apie toleranciją, kolegos greičiausiai minėjo konkrečias vietas. Vienose vietose „trikojis“ veikia jautriau, kitose ne taip jautriai“, – komentavo pareigūnas.

Jis atkreipė dėmesį, kad greičio matuoklio jautrumas parenkamas pagal vietą, kurioje matuoklis pastatomas. Atsižvelgiama į kelio būklę, eismo srautą ir galimą pavojų. V. Grašys tikina, kad kai kuriose gatvėse netgi derėtų peržvelgti leistinus greičius, kadangi dabartinis leistinas greitis vietomis nurodytas atsižvelgus į seniai nebeegzistuojančius inžinerinius sprendimus ir egzistavusias kliūtis keliuose.

„Reikia peržiūrėti greičio ribojimus, gal jie nėra aktualūs, palikti nuo senų laikų. Pavyzdžiui Laisvės pr. anksčiau buvo pėsčiųjų perėjos, į gatvę išeidavo pėstieji, todėl tada buvo vienokie greičiai. Dabar, pėsčiųjų perėjas įrengus po žeme arba iškėlus virš žemės, galbūt galima didinti greitį“, – pasakojo pareigūnas.

Apie tolerancijos ribą dar sausio mėnesį buvo prakalbę didžiųjų Lietuvos miestų kelių policijos vadovai. Vilniaus kelių policijos vadovas Dainius Šalomskas tąkart žurnalistams sakė, kad tolerancijos riba yra 20 km/val.

„Pastebime, kad ten, kur tiesesnė gatvė, vairuotojai linkę stipriau paspausti greičio pedalą, todėl jei tolerancijos ribą sumažintumėme iki 10 km/val., tuomet pažeidimų skaičius ženkliai išaugtų“, – sakė pareigūnas.

Tačiau Kauno apskrities policijos Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra kalbėdamas apie tolerancijos ribas nebuvo toks „dosnus“ greičio mėgėjų atžvilgiu.

„Tolerancija – dalykas subtilus. Kai mes dirbame tamsiu paros metu, lyjant, esant blogoms oro sąlygoms, toleranciją mažiname iki minimumo. Kada eismo sąlygos pakankamai geros, tolerancija gali siekti ir iki 10 kilometrų“, – žurnalistams greičio matuoklių pristatymo metu sakė jis.

Pareigūnai nežino, kokia nuotrauka patenka į registrą

Vilniuje pareigūnams pastačius „trikojį“ matuoklį bene judriausioje Geležinio Vilko gatvėje, įrenginys pažeidėjus fotografavo it pamišęs. Prieš porą savaičių rekordininkas Geležinio Vilko gatvės atkarpoje, kur leistinas greitis 60 km/val., BMW automobiliu skriejo 150 km/val. greičiu.

Tąkart policija paviešino „trikojo“ nupaveiksluotą BMW. Specialioje programoje buvo matoma visa policijai reikalinga informacija apie pažeidimą, tačiau dėmesį atkreipė po nuotrauka esantis užrašas, kuris teigia, jog nuotrauka negali būti naudojama kaip įrodymas.

Kaip yra iš tiesų dėl „trikojo“ nuotraukų, LRT.lt papasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas V. Grašys.

„Visi duomenys automatiniu būdu keliauja į registrą. Kuri „trikojo“ daryta nuotrauka nukeliavo į registrą, policijos pareigūnas nežino. Pats įrenginys parenka geriausios kokybės nuotrauką ir ji yra naudojama kaip įrodymas. Tada yra surašomas protokolas už kelių eismo taisyklių pažeidimą“, – aiškino V. Grašys.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.