Nuo metų pradžios greičio mėgėjų galvos skausmu tapę vadinamieji „trikojai“ greičio matuokliai tikrai pasiteisino. Tai LRT RADIJO laidoje „60 minučių“ teigė Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys. Per mažiau nei 2 mėnesius naujieji greičio matuokliai užfiksavo per 10 tūkst. pažeidėjų
Nuo metų pradžios greičio mėgėjų galvos skausmu tapę vadinamieji „trikojai“ greičio matuokliai tikrai pasiteisino. Tai LRT RADIJO laidoje „60 minučių“ teigė Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys. Per mažiau nei 2 mėnesius naujieji greičio matuokliai užfiksavo per 10 tūkst. pažeidėjų

„Pastaruosius 2 mėnesius apie naujuosius greičio matuoklius daug kalbame. Pasigirsta ir nepasitenkinimo, tačiau dauguma vairuotojų juos vertina teigiamai. Žmonės aktyviai siūlo, kuriose vietose būtų galima naudoti naujuosius matuoklius“, – pasakojo V. Grašys.
Pareigūnas atskleidė, kad per mažiau nei 2 mėnesius greičio matuokliai užfiksavo per 10 tūkst. pažeidėjų, kurie anksčiau ar vėliau sulauks pranešimų apie baudas. Vieni pranešimus gali gauti anksčiau, kiti vėliau, o taip yra dėl to, kad vis dar testuojama sistema.
V. Grašys ramina sąžiningus vairuotojus, kad greičio matuokliai veikia tik tuomet, kai automobilis važiuoja didesniu, nei leistinu greičiu.
„Jie fiksuoja tik tuomet, kai greitis yra viršijamas“, – tvirtino jis.
Pareigūnas tikina, kad „trikojai“ greičio matuokliai nėra vienintelė eismo kontrolės priemonė, tačiau kol kas ji – viena veiksmingiausių.
„Ši priemonė turėtų padėti įpratinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu. Greičio matuoklių darbas pareigūnus tenkina, todėl žingsnio atgal nebus“, – sakė V. Grašys.

Tai, kad „trikojai“ matuokliai įnešė tvarkos į gatves, pastebi ir žurnalo „AutoBuild“ redaktorius ir automobilių ekspertas Vitoldas Milius.
„Matau socialinėje erdvėje vykstančias diskusijas ir tai yra sveikintina. Buvo laikas, kada kontrolės keliuose buvo mažiau, gal net per mažai, todėl vairuotojai dar neįpratę prie tokių priemonių. Tačiau matyti greičio mažėjimas. Tiesa, visada atsiras išsišokėlių“, – pasakojo ekspertas.
Neatmeta galimybės didinti leistiną greitį
Vairuotojai piktinasi ne tik „trikojais“ matuokliais, bet ir vietomis, kuriose jie yra pastatomi. Ne vienas vairuotojas socialiniame tinkle teigė, jog realus srauto greitis dažnai yra didesnis nei nurodo ženklai. Tai patvirtinti gali ir tie vairuotojai, kurie važiuodami antrąja eismo juosta savo galinio vaizdo veidrodėlyje pamato sparčiai artėjantį automobilį, kurio vairuotojas mirksi šviesomis.

V. Milius pastebi, kad srauto greitis yra didesnis nei leidžia kelio ženklai, o situaciją mažai keičia ir atsiradę „trikojai“.
„Srautas vis tiek juda greičiau nei leistinas greitis. Žiemą automagistralėse greitis mažinamas nuo 130 km/val. iki 110 km/val., tačiau tokią žiemą kaip ši, toks greičio ribojimas atrodo nepasvertas. Žmonės nemato pavojaus, todėl važiuoja greičiau“, – LRT RADIJO laidoje „60 minučių“ pasakojo automobilių ekspertas.

Galimybės, kad leistinas greitis būtų didinamas, neatmeta ir V. Grašys. Jis sako, kad priimant sprendimą reiktų atsižvelgti į daug faktorių.
„Jei kelias ir kelio danga leidžia, tuomet tai galima svarstyti. Tačiau turi būti ir tam tikri inžineriniai sprendimai. Greičio apribojimas turi atitikti realias vairavimo sąlygas“, – sakė Lietuvos kelių policijos viršininkas.
Parengė Paulius Vaitekėnas