Eismas

2020.02.10 18:25

Virstantys stulpai Vilniuje kelia nerimą: specialistė sako, kad problema slypi po žeme

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.02.10 18:25

Paskutinę sausio dieną sostinės Kauno gatvėje nuvirtęs elektros stulpas sužalojo jauną vyrą. Tą pačią dieną Žvėryno mikrorajone sunkvežimiui kliudžius troleibusų laidus, į važiuojamąją kelio dalį taip pat nuvirto stulpas. Nors per šį incidentą žmonės nebuvo sužaloti, miestiečiams kilo nerimas dėl stulpų būklės ir praeivių saugumo.

Nors vienu atveju stulpas nukrito paveiktas išorinio veiksnio – sunkvežimiui nutraukus troleibusų laidus, kitu atveju stulpas tiesiog nuvirto ant kelio.

Ne vienas žmogus atkreipė dėmesį, kad stulpai nėra nauji. Vietomis jie parūdiję, kai kurie kreivi, o kiti – net svyruoja vos papūtus stipresniam vėjui. Atsakingos bendrovės teigia akylai stebinčios stulpų būklę, bet pripažįsta, kad ne vienas stulpas Vilniuje skaičiuoja ketvirtą ar net penktą dešimtį.

„Visos atramos tikrinamos kasmet pavasarį. Patikrinimo metu vertinama antžeminė jų būklė – matuojamas atramos sienelės storis. Šiuo metu pradėti visų, senesnių nei 40 metų, kontaktinių tinklų atramų po žeme esančių dalių vertinimo darbai“, – nurodoma portalui LRT.lt raštu pateiktame UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atsakyme.

Bendrovės atsakymus LRT.lt pateikė Vilniaus miesto savivaldybė.

Kaip nurodoma, stulpų būklė tikrinama kasmet, o dažniausiai stulpai nuvirsta dėl išorinių veiksnių – eismo įvykių, per kuriuos transporto priemonės stulpus kliudo.

„Atlikus kasmetinius patikrinimus, eksploatacijai netinkamos kontaktinio tinklo atramos keičiamos. Taip pat atramų keitimas vyksta atliekant gatvės rekonstrukciją ar įvykus eismo įvykiui. Per metus yra pakeičiama apie 20 atramų“, – priduriama bendrovės atsakyme.

Apšvietimo stulpais besirūpinančios bendrovės „Vilniaus apšvietimas“ viešųjų ryšių atstovė Rasa Kekštienė portalui LRT.lt sakė, kad dažnai ne stulpų amžius, o jų buvimo vieta apsprendžia stulpų būklę. Judriausiose miesto gatvėse esantys apšvietimo stulpai gali būti prastesnės būklės, nei esantys kur nors miegamajame rajone ir skaičiuojantys penktą dešimtį metų.

„Būna, kad apšvietimo stulpas matomoje vietoje atrodo gerai, tačiau, specialistams pradėjus vertinimo darbus, paaiškėja, kad po žeme esanti stulpo dalis yra išpuvusi. Taip nutinka dėl korozijos, kuri kyla ir dėl gatvių barstymo druska. Specialistai įvertina stulpo būklę ir nustato, kokius darbus reikia atlikti. Jau antrus metus tęsiasi modernizavimas, todėl per ateinančius kelis metus Vilniuje bus atnaujinti beveik visi šviestuvai ir dalis stulpų“, – sakė R. Kekštienė.

R. Kekštienė, kaip ir bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai, tvirtino, kad dažniausiai stulpai virsta dėl išorinių veiksnių, ypač avarijų.

„Per metus įvyksta maždaug 200 avarijų, po kurių reikia tvarkyti arba keisti apšvietimo stulpus“, – tikino ji.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.