Eismas

2020.02.08 21:04

Kaip atrodo 1,6 mln. kilometrų įveikęs visureigis: „Nissan“ savininkui surengė staigmeną

LRT.lt2020.02.08 21:04

Į Čikagoje vykusią automobilių parodą „Nissan“ pasikvietė Brianą Murphy – 2007 m. „Nissan Frontier“ savininką, rašo leidinys „Automobile“. Briano automobilio odometro rodyklė šį sausį pasiekė milijono mylių atžymą, o toks pasiekimas nepraslydo pro akis gamintojui.

„Nissan“ atstovai nustatė tikrąją automobilio ridą, kuri siekė daugiau nei 1,6 mln. kilometrų (1 mln. mylių), o tai pelnė jo savininkui bilietą į Čikagos automobilių parodą, nes bet kuris automobilių gamintojas tokiame renginyje norėtų pasidžiaugti neginčijamu savo produkto ilgaamžiškumo ir patvarumo įrodymu. Taip yra dariusi ir „Honda“, „Volvo“ bei „Hyundai“.

Šis „Frontier“ yra ypatingas dar ir tuo, kad visą savo gyvenimą praleido Čikagoje, kur, kaip žinome, būna šalta, drėgna ir dažnai sninga. Tai dviem (ne keturiais) ratais varomas „King Cab XE“ modelis su baziniu „Frontier“ 2,5 litrų darbinio tūrio varikliu ir penkių pavarų mechanine greičių dėže.

B. Murphy savo automobilį naudoja siuntų išvežiojimui, todėl per tokį palyginti neilgą laiką sugebėjo pasiekti tokią ridą. „Nissan“ atstovų teigimu, B. Murphy per 12–14 valandų darbo dieną vidutiniškai nuvažiuoja 400 mylių (apie 643 kilometrus), o tai sudaro apie 77 tūkst. mylių (124 tūkst. kilometrų) per metus.

„Patikimiausiu Čikagos siuntų išvežiotoju“ vadinamas B. Murphy yra seno kirpimo žmogus, reikiamą adresą mieste randantis net ir be palydovinės navigacijos sistemos. Daugelis Čikagos gyventojų turbūt labai nustebs, tačiau jis gali pasigirti dar ir tuo, kad „neturi jokių nuobaudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus.“

Per pastaruosius 13 metų jo „Frontier“ labai nedaug laiko praleido autoservisuose. Savininkas teigia, kad tepalus keičia kas 16 tūkst. kilometrų. Nuvažiavus 801 tūkst. (apie 1,3 mln. kilometrų) buvo pakeista sankaba – tikėtina, kad savininkas yra atsargus vairuotojas, turint omenyje, kokias apkrovas nuolat stabčiojant mieste patiria automobilio sankaba.

Nuvažiavus 700 tūkst. mylių (apie 1,2 mln. kilometrų) buvo prevenciškai pakeista paskirstymo grandinė. Taip pat buvo keistas kintamosios srovės generatorius, radiatorius ir vairuotojo sėdynė. Variklis ir transmisijos sistema originalūs, o ant raudonos spalvos automobilio kėbulo nesimato jokių rūdis primenančių žymių. Bet kuriam bent kiek su vairavimo sąlygomis Čikagoje susipažinusiam žmogui B. Murphy gali pasirodyti kaip kažkoks automobilių senėjimo procesus valdantis burtininkas.

Dar vienas įdomus šios nuostabios automobilio patikimumo ir ilgaamžiškumo istorijos aspektas yra tai, kad šis „Nissan Frontier“ modelis jau labai ilgai nekinta. Šis automobilis beveik niekuo nesiskiria nuo šiuo metu JAV „Nissan“ atstovybėse parduodamų „Frontier“ modelių. Pirmasis „Frontier“ pasirodė 2004 m., o pastaruoju metu „Nissan“ vis dažniau jį pristato kaip geresnį kainos ir kokybės santykį, lyginant su tos pačios kategorijos „Ford Ranger“ ir „Chevrolet Colorado“. Ateinančiais metais ar kiek vėliau jį galiausiai pakeis atnaujintas modelis, tačiau tokiems uoliems darbininkams kaip Brianas teks nemažai padirbėti, kol 2022 m. „Frontier“ odometre įsižiebs septynženklis skaičius.

Parengė Paulius Vaitekėnas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.