Eismas

2020.02.07 12:15

„Savanorių žiede“ bręsta pokyčiai – pasitelkta policija, mokslininkai ėmėsi tyrimo

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.02.07 12:15

Vilniuje pertvarkius žiedines sankryžas, vairuotojai skundžiasi išaugusiomis spūstimis ir ne kartą prašė grąžinti senąją tvarką. Kritikos pažėrė ir premjero Sauliaus Skvernelio patarėjas Skirmantas Malinauskas, teigęs, kad dabar į žiedines sankryžas įvažiuoti pasidarė daug sunkiau.

„Vėluoju. Šiandien ant Savanorių žiedo užstrigau geram pusvalandžiui. Priežastis – dar viena avarija. Kai keičiamas eismas vienoje didžiausių žiedinių sankryžų sostinėje, norisi tikėti, kad tai nevirs galvos skausmu tūkstančiams gyventojų. […] Viso to rezultatas – ilgesnės automobilių spūstys. […] Na ir gal veikia tas psichologinis faktorius, kad visada pokyčiai blogai, esame pripratę, sunku pasikeisti. Būtent todėl niekur neburbėjau, bet nuo pakeitimų laiko praėjo daug, o prastas jausmas, kai važiuoji Savanorių žiedu, nepasikeitė“, – savo feisbuko paskyroje antradienį rašė S. Malinauskas.

Tačiau pokyčiai žiedinėse sankryžose pykdo ir kitus vairuotojus. Dalyje žiedinių sankryžų po pokyčių sumažėjo eismo juostų, o viename judriausių – Savanorių pr. – žiede vidury kelio išdygo greitį mažinantys kalneliai. Nors pasipiktinusiųjų netrūksta, Vilniaus valdžia mato tik pliusus.

„2018 m. vasarą atnaujinus T. Narbuto, Geležinio Vilko g. ir Konstitucijos pr. žiedinės sankryžos ženklinimą, eismo įvykių sumažėjo beveik 46 proc., o Savanorių, Laisvės pr., Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio g. žiedinėje sankryžoje fiksuojamas daugiau kaip 30 proc. eismo įvykių sumažėjimas. Atliekant analizę, buvo lyginami 2015–2017 m. ir 2018 m. duomenys“, – su rezultatais supažindino Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Anot jo, dabar vairuotojams sudarytos nepalankios sąlygos keisti eismo juostas prieš pat žiedinę sankryžą arba joje. Vairuotojai turi iš anksto persirikiuoti į tinkamą eismo juostą, atitinkamai pagal tai, kuris išvažiavimas iš žiedo jiems reikalingas tolimesnei kelionei.

„Pokyčiai Savanorių, Laisvės pr., Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio g. žiedinėje sankryžoje atlikti atsižvelgus į Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto atliktą studiją, kurios metu buvo nagrinėjami transporto srautai ir avaringumas. Važiavimas eismo juostomis reguliuojamas taip, kad vairuotojai prieš įvažiuodami į žiedą iš anksto pasirinktų reikiamą juostą ir jiems nereikėtų persirikiuoti jau pačioje sankryžoje“, – pasakojo T. Kamaitis.

Tačiau Vilniaus valdžia suvokia, kad situacija žiedinėse sankryžose dar nėra ideali. Vairuotojų dar šiemet gali laukti pokyčiai kai kuriose žiedinėse sankryžose, nes šiuo metu mokslininkai atlieka tyrimus, o rezultatai paaiškės jau kitą mėnesį.

„Šiuo metu VGTU specialistai atlieka „Savanorių žiedo“ praktinio laidumo ir avaringumo analizę, kurios rezultatus gaus jau kovo mėnesį. Tam, kad pagerintume laidumą žiedinėje sankryžoje, kaip ir Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių sankryžoje, buvo pasitelkta policijos pagalba, kuri reguliuoja įvažiavimą į žiedinę sankryžą. Kai tik turėsime minėtos žiedinės sankryžos srautų tyrimus, būtinai pasidalinsime“, – apie galimus pokyčius netolimoje ateityje pasakojo Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.