Eismas

2020.02.02 18:51

„Dacia Duster“, kokį pasirinko ir popiežius: juodadarbis kolega, keliantis nerimą dėl patvarumo

apžvalga

Kaip atrodo automobilis, kuriuo važinėja popiežius? Paprastai, kaip ir pats popiežius Pranciškus. Kelios priežastys, kodėl popiežiaus kelionėms buvo pasirinktas „Dacia Duster“, – ekonomiškumas ir universalumas. Būtent „Duster“ galėtų būti vadinamas popiežiaus vertybių atspindžiu, tačiau dvasios gamintojai šiam visureigiui pagailėjo.

Pažiūrėjus iš šono, automobilis neišsiskiria ryškiomis linijomis arba visureigiams dažnai būdingais „raumenimis“. Jis paprastas, kasdieniškas ir neįžūlus. Gal tik lieti ratlankiai visureigiui suteikia kažkiek agresijos, o visa kita – labai paprasta. Ir čia ne pats paprasčiausias „Duster“ modelis, o pagerintas „Prestige“.

Įlipęs į vidų, stebuklų neradau. Automobilyje nėra prašmatnių ekranų tvirtovės, prietaisų skydelyje sumontuotas tik vienas ekranėlis, kuriame mirga 6 pasirinktys. Ekranas spalvingas, tačiau labai primena pirmuosius išmaniuosius telefonus, o ir meniu mažai kuo skiriasi. Tačiau čia yra visos pagrindinės funkcijos.

Naudotis laisvų rankų įranga sekėsi kiek sunkiau. Nors telefoną suporuoti su multimedijos įrenginiu pavyko greitai, tačiau, norint kam nors paskambinti, teko pačiam rinkti telefono numerį. Kituose automobiliuose, kuriuose teko naudotis laisvų rankų įranga, viskas veikė puikiai, o „Duster“ nusprendė patikrinti atmintį.

Automobilyje taip pat rasite navigaciją. Taip, ji ne tokia patraukli, kaip prabangiausiuose automobiliuose, tačiau veikia tikrai gerai. Juk navigacijos paskirtis rasti optimaliausią maršrutą, o ne džiuginti spalvingu reljefu. Žinoma, šaunu, jei pavyksta suderinti ir tai, ir tai, tačiau paprastame automobilyje paprasta navigacija atrodo tikrai neblogai.

Salone trūksta dvasios

Kurdami „Duster“, dizaineriai prie prietaisų skydelio ilgai neužsibuvo. Daug elementų pasiskolinta iš „Renault“. Temperatūros reguliavimas toks pats kaip naujojoje „Clio“. Taip pat ir mygtukai. Tačiau jie neišmėtyti po visą salono priekį, viskas pasiekiama ranka. Tiesa, sėdynių šildymo mygtukai įrengti prie pat sėdynių šonų, todėl turinčiam stambesnes plaštakas žmogui įjungti šildymą gali būti nepatogu.

Jei mėgstate stebėti variklio temperatūrą, šiame automobilyje tokią veiklą galite pamiršti. Jei automobilio variklis vėsus, apie tai jus informuos užsidegęs ženkliukas šalia tachometro, tačiau atskiros skalės, skirtos automobilio variklio temperatūrai nustatyti, nerasite. Tai kiek trikdo, tačiau galima greitai priprasti.

Apdailai panaudotos tikrai ne pačios brangiausios medžiagos.

Pastuksenus kumščiu į plastiką virš prietaisų skydelio, toks jausmas, kad visas automobilis pradės drebėti, tačiau ko norėti, kai automobilis yra vienas pigiausių savo segmente. Vienu metu pasijutau tarsi grįžęs į 1990-ųjų „Volkswagen Golf“, tačiau vėliau, pažiūrėjęs į registracijos dokumentus, suvokiau, kad „Duster“ 30 metų naujesnis.

Į bagažinę tilps pusė namų baldų

Vietos automobilyje užtektinai. Susireguliavus vairuotojo sėdynę, kad joje patogiai jaustųsi aukštas žmogus, už vairuotojo taip pat nesunkiai įsitaisys ir keleivis. Vietos kojoms nebus tiek daug, kad galėtumėte sėdėdami šokti, tačiau didelio diskomforto nepajusite. Sėdynių padėtį galima nesunkiai reguliuotis, nors esu girdėjęs, kad pačios paprasčiausios komplektacijos „Dacia“ automobiliuose sėdynių susireguliuoti neįmanoma. Tačiau čia „Prestige“ modelis, sėdynės reguliuojamos, tikrai patogu.

Bagažinėje nesunkiai sutalpinsite tiek savo, tiek keleivių daiktus, todėl su automobiliu drąsiai galima traukti į kelionę. Štai paprasto hečbeko bagažinėje norint vežtis, pavyzdžiui, bosinę gitarą, reikėtų ją dėti įstrižai (ir taip ne visada telpa), o čia ji telpa visu ilgiu! Tai rodo, kad atstumas nuo galinių sėdynių iki bagažinės dangčio yra gana didelis.

Atrodo kaip visureigis, bet ne visureigis

Vos pamatęs „Duster“, pamaniau, kad bus proga pamėginti jį pramiklinti miškuose, tačiau automobilių salone buvau įspėtas į bekeles labai nesileisti. Šis „Prestige“ modelis (kainuojantis perpus daugiau nei bazinis modelis) yra varomas dviem ratais. Taigi, galima sakyti, kad jis atitinka SUV kategoriją (miesto visureigių). Tiesa, galima rinktis ir keturiais ratais varomą „Duster“, taip pat galingesnį variklį, tačiau jie visi bus su mechaninėmis pavarų dėžėmis.

Kartu su „Prestige“ jūs gausite 6 pavarų dėžę, ne 5, kaip daugelyje kitų „Duster“ variacijų. Kadangi variklio tūris vos 1,3 litro, o po variklio gaubtu slepiasi 130 AG, todėl 6 pavaros tikrai padės pajusti galią.
Mažos kubatūros variklis ir 6 pavarų dėžė leidžia net ir mieste važiuoti ekonomiškai. Vidutinės degalų sąnaudos bandymo metu buvo 7,9 litro 100-ui kilometrų. Atsižvelgiant į tai, kad automobilis sunkesnis už daugumą hečbekų, rezultatas tikrai nenuvilia.

Kyla baimė, kad subyrės

Bene labiausiai sugluminęs dalykas „Duster“ automobilyje – byranti apdaila ir nesandarumas. Durelėse esančioje daiktų dėtuvėje aptikau priekinių lempų reguliatorių. Plastikinė detalė tiesiog nulūžo. Po tokio radinio visus mygtukus spaudžiau lyg chirurgas, kruopščiai ir atsargiai.

Automobilis negali pasigirti gera garso izoliacija. Važiuojant girdisi, kaip sukasi ratai, jaučiama kiekviena duobė, o vos krestelėjus salone kažkas subarška. Tačiau galima paminėti tą patį, ką ir anksčiau: tai vienas pigiausių automobilių šiame segmente.

„Duster“ nesukėlė didelio džiaugsmo, bet ir stipriai nenuliūdino. Tai ne tik automobilis, tai darbininkas, jis nuveš jus, kur panorėsite, ir nekontroliuos jūsų vairavimo sugebėjimų. Tai automobilis, kurį galite vairuoti.