Eismas

2020.01.31 16:02

Estijos įmonei nepavyko sustabdyti geležinkelio remonto Šiaulių regione sutarties

BNS, Šarūnas Sabaitis2020.01.31 16:02

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ įmonei „Vitras-S“ teisme nepavyko sustabdyti valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ 920 tūkst. eurų (su PVM) vertės sutarties su antrine įmone Geležinkelio tiesimo centras (GTC). 

Lietuvos apeliacinis teismas sausio 30 dieną atmetė „Vitras-S“ skundą ir paliko Vilniaus apygardos teismo (VAT) gruodžio 6 dienos nutartį – šis teismas laikinai nesustabdė sutarties dėl geležinkelio remonto darbų Šiaulių regione įgyvendinimo.

Anot Apeliacinio teismo, pritaikius laikinąsias apsaugos priemones, būtų pažeistas viešasis interesas, nes darbai turi didelę visuomeninę ir valstybinę reikšmę, jie susiję su saugiu eismu.

„Neremontuojant ar nekeičiant defektinių sąvaržų kiltų reali grėsmė saugiam keleivių bei krovinių pervežimui, mažėtų greitis iki visiško traukinių eismo nutraukimo, traukinių pralaidumas, sutriktų geležinkelio stočių veikla, padidėtų traukinių nuriedėjimo nuo kelio rizika, kas lemtų didelius finansinius, ekologinius nuostolius“, – rašoma teismo nutartyje.

Joje taip pat pabrėžiama, kad Šiaulių regiono geležinkeliai patenka į strateginę reikšmę turinčios infrastruktūros sąrašą.

„Vitras-S“ teisme siekia panaikinti „Lietuvos geležinkelių“ sprendimą konkurso nugalėtoja paskelbti antroje vietoje likusią GTC – sutartis su ja pasirašyta gruodžio 13 dieną.

„Lietuvos geležinkeliai“ teismui nurodė, kad sprendimas nepasirašyti sutarties su pirmoje vietoje buvusia „Vitras-S“, siūliusia darbus atlikti už 561,4 tūkst. eurų, priimtas Vyriausybei nutarus, kad toks sandoris prieštarauja nacionalinio saugumo interesams.

Šiaulių regione, tarp Jonaitiškio ir Tytuvėnų, 23,6 kilometro ruože GTC pakeis sąvaržas ir pabėgius.

2018 metais vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu „Skinest Rail“ buvo pripažinta neatitinkančia nacionalinio saugumo interesų, todėl Estijos verslininko Olego Osinovskio kontroliuojama grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.