Eismas

2020.01.27 14:12

Sraigtasparnis, kokį turėjo Kobe Bryantas, jau anksčiau yra patekęs į katastrofas

LRT.lt2020.01.27 14:12

Sekmadienį sporto pasaulį apskriejo siaubinga žinia – sraigtasparnio katastrofoje žuvo legendinis NBA krepšininkas Kobe Bryantas. Pranešama, kad privatus krepšininko sraigtasparnis „Sikorsky S-76B“ rėžėsi į šlaitą Kalabasaze, Kalifornijoje. Per tragediją žuvo visi 9 sraigtasparnyje skridę žmonės, tarp kurių ir Bryanto 13-metė dukra Gianna.

Amerikiečių žiniasklaida praneša, kad tuo metu, kai įvyko katastrofa, matomumą stipriai trikdė rūkas, todėl dar tiriama, ar oro sąlygos neprisidėjo prie tragiško įvykio. Tokia versija neatmetama, nes savaitgalį Los Andželo tarptautiniame oro uoste dėl prasto matomumo buvo atidėti skrydžiai, rašo slate.com.

Skrydžio stebėjimo sistemų duomenys rodo, kad sraigtasparnis apsuko bent 6 ratus netoli Los Andželo zoologijos sodo. Tyrėjai spėja, kad pilotas veikiausiai taip elgėsi laukdamas, kol rūkas šiek tiek išsisklaidys. Pilotas informavo Burbanko oro uostą ir dispečeriai žinojo, kad straigtasparnis suka ratus 15 minučių. Galiausiai pilotas nukreipė sraigtasparnį šiauriau. Pamatęs, kad rūkas sutirštėjo, pilotas bandė nukreipti sraigtasparnį į pietus, tačiau orlaivis jau buvo įskridęs į kalnuotą vietovę, kur neilgai trukus įsirėžė į šlaitą.

Pranešama, kad K. Bryantas šiuo sraigtasparniu naudojosi dar žaisdamas „Lakers“ komandoje. Krepšininkas manė, kad kelionės automobiliu išeikvoja per daug jo laiko, todėl nusipirko „Sikorsky S-76B“.

Toks sraigtasparnis kainuoja apie 13 milijonų dolerių (apie 11,8 mln. eurų) ir gali gabenti iki 12 keleivių. Šiuo metu amerikiečių gaminamus „Sikorsky S-76“ (įvairių specifikacijų) turi dar 178 verslo klientai ir valstybių vadovai. Pažymima, kad sraigtasparnis yra ypač saugus ir visi orlaiviai kartu sudėjus saugiai skraido jau 7,4 mln. valandų.

Tačiau jau ir anksčiau yra pasitaikę šio sraigtasparnio katastrofų. 2013 metais toks pat sraigtasparnis sudužo Kanadoje, o 2017-aisiais Turkijoje. Aviakatastrofos Kanadoje metu žuvo visi 4 sraigtasparniu skridę žmonės, o Turkijoje žuvo 7 žmonės.

Pasak specialistų, sraigtasparniai dažniau patenka į avarijas nei kiti orlaiviai, nes skraido žemesniame aukštyje. Taip pat straigtasparniuose yra daugiau judančių detalių, todėl padidėja rizika, kad vienai jų sugedus, straigtasparniui tektų leistis avariniu būdu.

K. Bryantui priklausęs sraigtasparnis pagamintas 1991-aisiais. Oficialioje „Sikorsky“ tviterio paskyroje paskelbta, kad bendrovė palaiko ryšius su tyrėjais.

Parengė Paulius Vaitekėnas