Eismas

2020.01.25 19:12

Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojų kančios – neturi laiko nei pietums, nei tualetui

žada streiką
Dovilė Lisauskaitė , LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.01.25 19:12

Vilniaus viešojo transporto (VVT) vairuotojai grasina streikais dėl esą nepakeliamų darbo sąlygų, lemiančių ne tik nuolatinius viešojo transporto vėlavimus, bet ir darbuotojų sveikatos sutrikimus. Darbdaviai problemą pripažįsta, tačiau greitų sprendimų nežada.

Sostinės troleibusų ir autobusų vairuotojai laisvą minutę, kurią pastaruoju metu rasti itin sudėtinga, bando spręsti juos iš kantrybės baigiančias išvesti ir sveikatą trikdančias darbo sąlygas. Ypač jos pablogėjo, kai sankryžose panaikintos žaliosios rodyklės. Vairuotojai sako, kad darbas neretai pasibaigia pas medikus.

„Dirbu nuo rugpjūčio ir jau uždirbau šitoje įmonėje gastritą, osteochondrozę, nes negaliu išeiti net į tualetą. Buvo vieną dieną reikėjo sėdėti už vairo 9 valandas, tai man jau buvo silpna”, – pasakoja autobuso vairuotojas Darius Bernatovičius.

Autobuso vairuotoja Elena Gančiauskienė sako, kad jai darbas patinka, tačiau pastaruoju metu jis ypač pasunkėjo.

Žinios. Konfrontacija su prezidentu toliau smukdo valdančiųjų reitingus: skaudžiausią smūgį patyrė Skvernelis

„Pastaruoju metu tapo labai sudėtingas (darbas – LRT.lt), nes eismo tvarkaraščiai tiek suspausti, kad žmonės ne važiuoja, o lekia“, – teigia ji.

Troleibuso vairuotoja Birutė Gižienė tikina, kad daugėja atvejų, kai vairuotojams tenka kviesti greitąją pagalbą.

„Jaunam vairuotojui iškvietė greitąja ir išvežė, kitai kolegei kraujas pasipylė iš nosies, spaudimas 190 buvo, dvi moterys po insulto guli“, – sako vairuotoja.

Vairuotojų darbdaviai pripažįsta problemas, bet teigia, kad eismo grafikai nuolat analizuojami, tačiau jų realios korekcijos trunka mėnesius. Vairuotojų sveikatos sutrikimus jie įvardija kaip pavienius atvejus.

„Šią dieną įmonėje dirba daugiau nei 1400 vairuotojų ir vidutinis amžius – virš 52, tai tokiam amžiuje jau sveikatos sutrikimai galimi. Čia labai reti atvejai, jei kalbėti apie gruodį, tai buvo vienas atvejis ir kitas sausį“, – teigia VVT Eismo organizavimo departamento vadovas Jurijus Zaranka.

Statistiškai nedideli skaičiai realybėje lemia skaudžias pasekmes. Štai prieš kelias savaites blogai pasijutęs vairuotojas įvažiavo į stotelę ir sunkiai sužalojo moterį.

„Tai pasekmės, kurios atsiranda dėl nuolatos didinamų valandų, ankščiau turėjome 8 valandų grafikus, dabar – 10. Kreipėmės į darbo inspekciją, pažeidimai nustatyti, bet padėtis užšaldyta. Mes labai aiškiai matome, kad, pavyzdžiui, gruodį 2500 pavėlavo į pietus, o 300 liko visai be pietų. Tas skaičius auga. Laikas susėsti ir pasakyti, kad vairuotojas turi teisę į deramą poilsį“, – tikina VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

Jeigu situacija nesikeis, vairuotojai žada streikuoti.