Eismas

2020.01.26 21:07

Apgavikas „Audi Q7“: nors gali pasirodyti grubus 2 tonų milžinas, važiuoja lyg miesto mažylis

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.01.26 21:07

Vos tik pamačius naująjį „Audi Q7“, galvoje šmėstelėjo mintis, kad šiam automobiliui vairuoti neužteks turėti paprasto vairuotojo pažymėjimo. Visureigis užima tiek vietos, kad pradėjau suprasti, kodėl tokių automobilių savininkai parkuojasi per kelias vietas. Tačiau vos užvedus variklį, tapo aišku – šį automobilį vairuoti gali beveik kiekvienas, o tiems, kuriems kils sunkumų, visureigis padės.

Taigi, automobilis tikrai masyvus, o jį valdant jausmas – lyg stovėtum prie kruizinio laivo šturvalo. Tačiau valdyti jį nėra sudėtinga, o ir tam, kad nepasiklystum visuose technologiniuose sprendimuose, nebūtina perskaityti 10-ies tomų instrukcijos. Automobilis skirtas važiuoti čia ir dabar, mėgaujantis kelione su visa šeima.

Vienu paspaudimu atsiranda daugiau sėdimųjų vietų

Viduje patogu ne tik vairuotojui, bet ir visiems keleiviams, kurių gali būti net 6. Esant reikalui, poros mygtukų paspaudimu galima pakelti du papildomus atlošus gale ir automobilis per akimirką taps septynvietis. O ir stumdyti sėdynių papildomai nereikės, kadangi salone tiek vietos, kad tiek priekyje, tiek gale susėsti galės tikri aukštaūgiai. Ir dar vietos liks.

Automobilio salonas tviska prabanga. Taip ir turėtų būti, nes čia „S line“ versija. Viduje jaukumą užtikrina ne tik skoninga ir kokybiška apdaila, bet ir šviesų juostos, kurių spalvą galima pasirinkti pačiam.

Mygtukus ir svirteles pakeitė patogūs ekranai

Įsėdus į automobilį, salone pasitinka du dideli ekranai, sumontuoti prietaisų skydelyje, ir dar vienas, įtaisytas iš karto už vairo. Mygtukų ir suktukų prietaisų skydelyje mažai, nes beveik viskas valdoma liečiamaisiais ekranais, jais galima ne tik reguliuoti temperatūrą salone, bet ir pasirinkti pakabos standumą. Visas funkcijas išvardyti būtų sudėtinga, nes visas jas paminėti būtų iššūkis.

Visgi, vertėtų pakalbėti apie navigacijos sistemą, ji yra velniškai patogi. Norint suvesti kelionės tikslą, nereikės rinkti teksto, spaudžiant raideles. Užteks tik pirštu sukeverzoti rašytines raides ir jūs jau gausite pasirinktis ekrane.

Kelionės maršrutą galima stebėti tiek prietaisų skydelio viduryje įrengtame dideliame ekrane, tiek ekrane, esančiame iš karto už vairo. Tokiu būdu tarp spidometro ir tachometro atsiranda žemėlapis, jame matysite automobilio judėjimo kryptį ir nuorodas, kada reikės išsukti iš kelio. Taigi, nereikia dirsčioti į šoną, o tai padeda užtikrinti saugumą.

Automobilyje viskas padaryta taip, kad vairuotojui nereikėtų tiesti rankų, norint ką nors įjungti. Beveik viskas valdoma mygtukais ant vairo arba prie jo. Ant vairo esančiais mygtukais galima ne tik įsijungti norimą radijo stotį ar dainą, bet ir stebėti degalų sąnaudas, kelionės maršrutą, rasti reikiamą kontaktą mobilioje adresų knygoje ir dar daugiau.

Naujasis Q7 pasižymi modernumu ir elegancija. Toks jausmas, kad automobilio kūrėjai nenorėjo, kad vairuotojas arba keleiviai pavargtų spaudydami mygtukus ar traukydami svirteles, todėl visureigyje daugybė dalykų automatizuota.

Gausybė kamerų ir jutiklių padeda užmiršti, kad automobilis didelis

Nors automobilis ir masyvus, tačiau dydis nesukelia problemų manevruojant arba parkuojantis. Viskas dėl moderniausių parkavimo kamerų ir labai jautrių atstumo jutiklių. Visureigyje sumontuotos kameros pateikia vairuotojui vaizdą iš visų pusių. Esant reikalui, vaizdas gali būti išplėstas, o tai patogu važiuojant pro siaurą arką arba norint išvengti prekybos centro aikštelėje sustatytų kuoliukų.

Automobilio padėtį taip pat galima stebėti iš viršaus 3D vaizdu, tai padės įsitikinti, ar automobilis pastatytas tvarkingai.

Langai lyg apsėsti demono

Tačiau ne visi elektriniai ir automatiniai įrenginiai automobilyje džiugina. Kiek nuviliantys yra Q7 langai, o ypač jų nuleidimo ir pakėlimo sistema. Toks jausmas, kad langai gyvena atskirą gyvenimą ir paspaudus mygtuką pradeda veikti tik praėjus kelioms akimirkoms. O ir atsidaro jie, kiek nori patys, lyg kokie apsėsti.

Taip pat langai negali pasigirti gera izoliacija, todėl jei automobilyje garsiai apkalbinėsite kokį praeivį, šis viską išgirs ir mėgins įsibrauti į jūsų Q7 bei įkrėsti į kailį. Nuo to apsaugos tik automatiškai užsirakinančios durys. Tačiau tokiame dideliame automobilyje šis nepatogumas tiesiog paskęsta, bet nedingsta.

Komfortiškas, bet kartu ir labai greitas

Po šiuo Q7 „S line“ kapotu slepiasi 286 AG 3.0 TDI variklis, kuris paspaudus akseleratoriaus pedalą pradeda urgzti it alkanas liūtukas. „Audi“ inžinierių sukurta „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistema leidžia kelyje jaustis stabiliai ir džiaugtis automobilio dinamiškumu.

8 pavarų greičių dėžė leidžia važiuoti tiek komfortiškai, tiek sportiškai. Užtenka tik linktelėti pavarų svirtį atgal ir Q7 pasileidžia nuo pavadžio. Yra galimybė pavaras keisti pačiam vairuotojui, naudojantis ant vairo sumontuotomis svirtelėmis. Taip važiuojant galima ne tik sklandžiai įsibėgėti, bet ir degalų sąnaudas sumažinti.

Užmiestyje kelionė virsta švente

O degalų sąnaudos paminėtos neatsitiktinai. Kiek daugiau nei 2 tonas sveriantis visureigis mieste ne piko metu sunaudoja apie 9 litrus degalų. Ir toks skaičius pasiektas važiuojant saugiu greičiu, nespaudžiant greičio pedalo stipriai. Tačiau kaip tokiam galiūnui – nieko keisto.

Automobilis smagus, komfortiškas, suteikiantis saugumo jausmą, tačiau miesto žmogui gal kiek per didelis. Judėti su Q7 siauromis miesto gatvėmis primena laivo švartavimą prie doko. Tačiau, išvažiavus į užmiesčio kelią, nerimas dėl to, kad automobilis kažkur netilps, dingsta ir tada kiekviena kelionė virsta švente.