Eismas

2020.01.17 18:47

Akibrokštas neregiams Vilniuje – sukūrė mobiliąją programėlę, kuri klaidina

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.01.17 18:47

Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ su džiugesiu pranešė apie naują telefoninę programėlę, kuri pagelbės regos negalią turintiems keleiviams paprasčiau keliauti visuomeniniu transportu. Vos startavusi programėlė „Transporto balsas“ sulaukė kritikos, o regos negalią turintys keleiviai neslėpė apmaudo, kad savivaldybės atstovai jų negirdi.

Programėlė „Transporto balsas“ turėjo regos negalią turintiems žmonėms pranešti, koks autobusas atvyksta į stotelę, taip pat pateikti informaciją apie autobuso judėjimo kryptį. Tačiau, anot programėle pasinaudojusių keleivių, ji veikia taip prastai, kad paprasčiau reikalingos informacijos būtų paklausti praeivių.

„Vilniaus miesto savivaldybė „padirbėjo“ ir paleido programėlę „Transporto balsas“, turėtume būti informuoti, kokia transporto priemonė atvyko į stotelę. Bet, deja, viskas čia yra ne taip gražu. Kaune ir Šiauliuose veikia programėlė „Transporto balsas“ ir kiekvienoje transporto priemonėje įmontuotas specialus „Bluetooth“ ryšiu veikiantis įrenginys, vadinamasis beacon. Kai tik transporto priemonė priartėja, išmanusis telefonas gauna ir perduoda vartotojui visą reikalingą informaciją: maršruto numerį ir kokia kryptimi važiuoja. Deja, Vilnius nusprendė to atsisakyti, ir gavome programėlę su labai ribotomis funkcijomis“, – įspūdžiais dalijosi regos negalią turinti keleivė Eglė Jarmolavičiūtė.

Anot jos, programėlė veikia ne visuose telefonuose, o tik tuose, kurie palaiko „Android“ operacinę sistemą. Keleivė piktinasi, kad informacija apie atvykstantį transportą siaubingai vėluoja, o ir ta ne visada būna tiksli, mat kartais esą pranešama, kad atvyksta autobusas, kuris toje stotelėje net neturi sustoti. O vienas didžiausių minusų, kad Vilniaus autobusuose ir troleibusuose nesumontuoti įrenginiai, vadinamieji beacon, kurie suteiktų keleiviams tikslią informaciją, nes kiekvienas įrenginys skleidžia atskirą signalą, kuris yra apdorojamas programos.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė tikino, kad įmonė sulaukė keleivių pastabų ir pasiūlymų ir žada viską kuo greičiau sutvarkyti.

„Diegiant programėlę Vilniuje pradėta nuo pagrindinio etapo – informacijos, esančios švieslentėje, įgarsinimo ir aktyvių žymų viešojo transporto stotelėse įrengimo. Pirmosiomis dienomis sulaukėme pastebėjimų dėl duomenų tikslumo pranešant apie atvykusią transporto priemonę viešojo transporto stotelėje. Todėl jau kitą dieną po programėlės paleidimo susitikome su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos respublikinio centro atstovais aptarti programėlės veikimo ir sričių, kurias būtų galima tobulinti. Vertiname šiuos pastebėjimus, stengsimės maksimaliai į juos atsižvelgti“, – LRT.lt komentavo įmonės direktorė.

Tačiau, anot keleivės Eglės, dar prieš paleidžiant programėlę Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos atstovai buvo išsakę savivaldybei kritiką dėl programėlės trūkumų, tačiau jie numojo ranka.

„Vilniaus miesto savivaldybė konsultavosi su Lietuvos aklųjų sąjungoje dirbančiu specialistu, jis šias problemas sakė dar prieš pradedant kurti šitą sistemą. Savivaldybė į tai atsižvelgti nepanoro, o nusprendė patys, kas neregiui turėtų būti patogu“, – pasakojo Eglė.

Pašnekovė tikina, kad regos negalią turintys žmonės jaučiasi nemaloniai, kai valdžia apsimestinai bando palengvinti gyvenimą.

„Man liūdna, kad pritaikymas neįgaliesiems yra tarsi kažkokia prievolė, kurią kaip nors reikia atlikti, nes mus įpareigojo Europos Sąjunga“, – sakė regos negalią turinti Eglė.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ sako, kad kalbėsis su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga ir sieks kartu tobulinti programėlę.

„Mūsų tikslas yra užtikrinti kuo sklandesnį programėlės prieinamumą regėjimo negalią turintiems žmonėms. Šiuo metu rengiame programėlės tobulinimo planą, jį pristatysime Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungai“, – teigė M. Gusarovienė.