„Sony“ ką tik padarė galbūt patį įspūdingiausią pareiškimą šių metų CES parodoje – pristatė automobilį, rašo „The Verge“. „Sony Vision-S“ pavadintas modelis yra elektrinis koncepcinis sedanas, atspindintis daugybę skirtingų Japonijos technologijų konglomerato pranašumų, pradedant pramogų sistemomis ir baigiant kamerų jutikliais ir ne tik.
Tiesą pasakius, automobilio „Vision-S“ viduje ir išorėje sumontuoti net 33 skirtingi jutikliai, ne vienas plačiaekranis displėjus, 360 laipsnių garso sistema ir nepertraukiamai veikiantis interneto ryšys.
Kai kurių šias sistemas palaikančių elementų tiekimą užtikrina tokie pramonės gigantai kaip „BlackBerry“ ar „Bosch“. Automobiliui reikalingą energiją generuoja automobilinės įrangos tiekėjos bendrovės „Magna“ sukurta „naujo tipo EV platforma“, kurią, „Sony“ teigimu, bus galima naudoti ir kituose, pavyzdžiui, padidinto pravažumo, automobiliuose.

Modelio „Vision-S“ išorė turi sąsajų su „Porsche“, pirmiausia priekinių žibintų srityje, o iš šono „Sony“ konceptas kažkiek primena „Lucid Motors Air“. Naujojo automobilio viduje puikuojasi per visą prietaisų skydelio ilgį nusidriekęs ekranas, panašiai kaip kinų startuolio „Byton“ gaminamuose elektriniuose automobiliuose; ekranai užpakalinėse sėdynėse įsitaisiusiems keleiviams sumontuoti priekinių sėdynių galvos atramose.
„Šis prototipas įkūnija tai, kaip mes įsivaizduojame mobilumo ateitį,“ – sako „Sony“ generalinis direktorius Kenichiro Yoshida.
Apie naująjį automobilį „Sony“ prasitarė CES spaudos konferencijos metu, kuomet bendrovė taip pat pristatė netrukus pasirodysiančios žaidimų konsolės „PlayStation 5“ logotipą. Automobiliui „Sony“ skyrė vos porą minučių, todėl pasibaigus spaudos konferencijai visiems jos dalyviams kilo milijonas klausimų. Ar „Sony“ (arba „Magna“) rimtai planuoja imtis šio modelio gamybos ar jis taip ir liks parodiniu automobiliu? Ar „Magna“ leis ir kitoms bendrovėms kurti savo prototipus ar parodinius automobilius, naudojantis ta pačia platforma? Ir, žinoma, ar galėsime juo važinėti, žaisdami „Gran Turismo“?
„Sony“ taip pat pranešė, kad sėkmingai veikiantis vaizdo jutiklių padalinys planuoja investuoti į autonominiam vairavimui reikalingas technologijas, tokias kaip LIDAR ir „Time-of-Flight“ kameras. Štai keletas minčių iš bendrovės pranešimo spaudai, susijusių su tuo, kaip ji pati apibūdina minėtas investicijas.

CMOS vaizdo jutikliai ne tik užtikrina didelį jautrumą, didelę raišką ir platų dinaminį diapazoną, bet ir slopina LED mirgėjimą, kad būtų galima tiksliai atpažinti objektą net ir tokiose situacijose, kur toks atpažinimas paprastai yra sudėtingas.
„Solid State LiDAR“ naudoja itin tikslius atstumo matavimus, kad susidarytų tikslų erdvės 3D vaizdą.
Technologija „Sensor fusion“ sujungia įvairių jutiklių galimybes ir tokiu būdu užtikrina ankstyvą ir tikslų atpažinimą net ir sudėtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, esant rūkui, foniniam apšvietimui ar važiuojant tamsoje.
„Time-of-Flight“ (ToF) – automobilio salone esantys jutikliai, naudojantys atstumo matavimo technologijas mašinos viduje esantiems žmonėms aptikti ir atpažinti. Šie duomenys panaudojami optimizuojant pramogų-informacijos sistemos turinį, naudojant intuityvias sąsajas, tokias kaip valdymas gestais, bei užtikrinant dar didesnį saugumą ir komfortą automobilio viduje.
Parengė Paulius Vaitekėnas