Europos automobilių rinka praėjusiais metais paaugo 1,2 proc. – dėl gruodį užfiksuoto spartaus pardavimų tempo metinis pardavimų skaičius išaugo iki 15,3 mln. automobilių, ketvirtadienį pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
Praėjusių metų gruodžio mėnesį pardavimų rodiklis, lyginant su 2018-ųjų gruodžiu, šoktelėjo 21,7 proc. ACEA skelbia, kad tokiems aukštiems rodikliams įtakos turėjo reguliavimo pakeitimai.
Vokietijos automobilių gamybos bendrovė „Volkswagen“ įsitvirtino daugiausiai transporto priemonių pardavusių įmonių sąrašo viršuje – bendrovės pardavimai 2019 metais pakilo 3,1 proc. Šiai bendrovei priklauso tokios automobilių markės, kaip „Audi“, „Porsche“, „Seat“ ir „Škoda“.
Antroje sąrašo vietoje įsitaisė „Peugeot“, „Citroen“, „DS“, „Opel“ ir „Vauxhall“ valdanti Prancūzijos automobilių gamintoja PSA, nors praėjusiais metais jos pardavimai nusmuko 1,1 proc.
ACEA surinkti duomenys parodė, kad trečiąją sąrašo vietą užėmė PSA konkurentė Prancūzijoje „Renault“, valdanti „Alpine“, „Dacia“ ir „Lada“ prekinius ženklus – įmonės pardavimai praėjusiais metais padidėjo 1,1 proc.
Europos automobilių rinka 2019-uosius pradėjo nuosmukiu, „tačiau paskutinis ketvirtis, o ypač gruodžio mėnesis, metinius veiklos rodiklius įstūmė į teigiamą teritoriją“, pranešime teigė ACEA.
Pagrindinėse Europos rinkose pardavimų skaičiai išaugo daugiausiai – Vokietijoje pardavimai pakilo 5 proc., Prancūzijoje užfiksuotas 1,9 proc. augimas, o Italijoje – 0,3 proc. Tačiau, kita vertus, pardavimai Ispanijoje nusmuko 4,8 proc., o Didžiojoje Britanijoje – 2,4 proc.
Europos automobilių rinką „dirbtinai paskatino“ sugriežtinti anglies dvideginio emisijų standartai, sakė bendrovės „BNP Paribas“ padalinio „Cetelem Observatory“ direktorius Flavienas Neuvy'is.

Praėjusių metų pardavimų rodikliai yra grindžiami automobilių įregistravimo duomenimis – F. Neuvy'is sakė, kad automobilių gamintojai 2019-ųjų pabaigoje buvo paskatinti įregistruoti itin taršius automobilius, kad jų emisijos nebūtų naudojamos skaičiuojant bendrus įmonių taršos duomenis 2020-aisiais.
Automobilių gamintojams, pažeidžiantiems nustatytą taisyklę, nurodančią šiemet neperžengti vidutinės 95 gramų anglies dvideginio vienam kilometrui (CO2/km) taršos ribos, gresia didelės baudos.