Eismas

2020.01.13 19:42

Argumentai, kad žaliųjų rodyklių kitur ES nėra, kaip į balą – tokios pat puikuojasi Vokietijoje

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.01.13 19:42

Žaliųjų rodyklių panaikinimas Lietuvoje, o ypač Vilniuje, sukėlė didelį sąmyšį ir nepasitenkinimą. Vienas iš argumentų ryžtis tokiam pokyčiui – siekis suvienodinti Lietuvos ir Europos Sąjungos Kelių eismo taisyklių (KET) reguliavimą. Teigta, kad žaliosios rodyklės yra sovietinis reliktas, ir niekur kitur Europoje tokio ženklinimo nėra. Bet toli ieškoti nereikia – labai panašios žaliosios rodyklės kaba Vokietijoje.

LRT.lt skaitytojas pasidalijo nuotrauka iš Vokietijoje esančio Pforzheimo miesto. Prie šviesoforo yra pritvirtinta lentelė su žaliąja rodykle. Tiesa, nuo šių metų Vokietijoje atsirado ne tik automobiliams skirtos žaliosios rodyklės. Labai panašios rodyklės yra skirtos ir dviratininkams.

Vairuotojams skirtos prie šviesoforų esančios lentelės su žaliosiomis rodyklėmis reiškia tą patį, ką ir Lietuvoje. Apie KET ypatybes Vokietijoje parašiusioje svetainėje awhelp24.com galime rasti tokią formuluotę:

„Jei pagrindinėje šviesoforo sekcijoje dega raudona šviesa, o papildomoje šviesoforo sekcijoje yra lentelė su žaliąja rodykle, nurodančia judėjimo kryptį, galima pasukti nurodyta kryptimi, paprastai į dešinę, nelaukiant žaliojo šviesoforo signalo, praleidus visus eismo dalyvius.“

Tiesa, Vokietijoje žadama atsisakyti lentelių su žaliosiomis rodyklėmis, nes dėl jų esą kyla pavojus dviratininkams ir pėstiesiems.

Kaip sakė portalo LRT.lt pakalbinta Vokietijoje gyvenanti Austė, net ir patys vairuotojai pastebi, kad susipainioti kelyje galima dėl žaliųjų rodyklių dviratininkams.

„Žaliųjų rodyklių Vokietijoje yra. Tai labiau Rytų Vokietijos palikimas, todėl daugiausia jų yra rytinėje dalyje, bet kažkiek jų yra ir buvusioje Vakarų Vokietijos teritorijoje. Berlyne jų taip pat yra, tačiau norima jas naikinti. Nuo naujųjų metų įvesta atskira žalioji rodyklė dviratininkams, bet ženklai automobiliams ir dviračiams gana panašūs, tad automobilių vairuotojai skundžiasi, kad lengva susipainioti“, – apie situaciją Vokietijos keliuose pasakojo pašnekovė.

Ji sako, kad šalyje žaliųjų rodyklių naikinimo procesas po truputį jau vyksta. Esą prieš tokį ženklinimą labai agituoja pėsčiųjų asociacijos, pasak kurių, dėl žaliųjų rodyklių ir vairuotojų neatidumo kyla grėsmė pėstiesiems.

„Gruodžio pabaigoje žiniasklaida rašė, kad aštuoniose Berlyno sankryžose rodyklės bus nuimtos būtent dėl pavojaus pėstiesiems. Yra ir daugiau straipsnių iš kitų miestų, kad tai viena rodyklė nuimta, tai kelios. Sunku pasakyti, ar ateis toks metas, kai jos bus masiškai nuimtos visur“, – pasakojo Austė.

Jos vertinimu, Vokietijoje, kitaip nei Lietuvoje, didelis nepasitenkinimas dėl žaliųjų rodyklių panaikinimo nepastebimas.

„Nemanau, kad žmonės eis į gatves protestuoti dėl rodyklių, ypač jeigu jas naikins taip po truputį, bet tikrai sunku pasakyti. Skirtinguose miestuose – skirtingos nuotaikos. Berlyne, pavyzdžiui, puikus visuomeninis transportas, tai iš mano draugų rato praktiškai niekas neturi automobilio ar naudojasi juo kartą per tris mėnesius“, – pasakojo Berlyne gyvenanti lietuvė.

Apie tai, kad 2014-aisiai priimant nutarimą dėl žaliųjų rodyklių panaikinimo buvo remtasi esą netinkamais duomenimis ir vykdoma manipuliacija kiek anksčiau yra sakęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Deja, šiandien [Vilniaus] mieste ir kituose miestuose turime situaciją, kokia ir tegali būti, kai 2014 metų sprendimai buvo priimti remiantis pseudotyrimu, be jokių duomenų, be jokios statistikos iš policijos ir sudarant tokį įspūdį, kad čia neva ES kažko reikalauja, taip manipuliuojant viešąja nuomone“, – sakė Vilniaus miesto vadovas.