Eismas

2020.01.09 17:25

Naujieji matuokliai – tikras žvėris keliuose: jeigu pasiteisins, žadama nusėti visą Lietuvą

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.01.09 17:25

Socialiniuose tinkluose pasipylus komentarams apie naujus greičio matuoklius ir vairuotojams puolus dalintis, kuriose vietose policija juos naudoja, pareigūnai įspėja vairuotojus. Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis portalui LRT.lt sako, kad tokiais pranešimais žmonės tik kelia vairuotojams papildomą baimę.

„Socialiniuose tinkluose pastebimas vairuotojų sujudimas, nerimas, dalijimasis naujų trikojų greičio matuoklių nuotraukomis, vietomis, kuriose jie pastatyti. Mūsų patarimas jums – važiuokite leistinu greičiu ir jums nereikės nerimauti, kurioje vietoje netikėtai išdygs greičio matuoklis. Vietoje naudojimosi mobiliais telefonais ieškant, kurioje vietoje pastatytas greičio matuoklis, susikoncentruokite į vairavimą“, – savo „Facebook“ paskyroje į vairuotojus kreipėsi Lietuvos policija.

Daugiausia pranešimų apie policijos naudojamus trikojus greičio matuoklius yra Kauno vairuotojų pamėgtose socialinių tinklų grupėse. Vartotojai vos tik pamatę nežymėtą greičio matuoklį puola rašyti pranešimus ir fotografuoti vietą, kurioje pamatytas įrenginys. Kiek retesni tokie pranešimai Vilniaus ir Klaipėdos vairuotojų grupėse, tačiau pareigūnai tikina, kad trikojai greičio matuokliai netikėtai gali atsirasti bet kuriame mieste ir bet kurioje jo vietoje.

Greičio matuokliai atsirasti gali bet kur ir bet kada

Lietuvos kelių policijos atstovas Ramūnas Matonis LRT.lt tikina, kad net ir pamačius socialiniuose tinkluose pranešimą apie trikojo greičio matuoklio vietą, negalime būti tikri, ar jis ten ilgai stovės.

„Tokį greičio matuoklį permontuoti ir perkelti į kitą vietą neužtrunka daug laiko. Todėl maža tikimybė, kad greičio matuoklis tebestovės toje vietoje, kuri buvo nurodyta socialinėje erdvėje. Matuoklių vieta gali būti keičiama ir kas 20 minučių“, – pažymi jis.

R. Matonis sako, kad vairuotojų pranešimai socialiniuose tinkluose gali padidinti vairuotojams psichologinę įtampą.

„Tokie veiksmai žmones priverčia blogai psichologiškai jaustis. Jei žmogus stebi socialines erdves, kuriose talpinami pranešimai apie trikojus greičio matuoklius, jam turėtų būti labai sunku, nes pradeda galvoti, kad jie yra visur“, – portalui LRT.lt komentavo jis.

Vos tik pasirodžius trikojams greičio matuokliams vairuotojai pradėjo piktintis, kad tai esą policininkų noras pasipinigauti. Nepatenkinti vairuotojai įsitikinę, kad policininkai neteisingai naudoja pastatomus greičio matuoklius, nes esą pareigūnai tyko iš pasalų, o prieš matuoklius nėra jokių įspėjamųjų ženklų. Tačiau R. Matonis tokias vairuotojų kalbas sudaužė į šipulius.

„Kaip pareigūnai anksčiau laikydavo rankose laikomą matuoklį, taip ir dabar, tik kad matuoklis pastatytas ant žemės. Nėra čia jokio skirtumo iš esmės“, – nepatenkintiems vairuotojams atkirto Lietuvos kelių policijos atstovas.

„Leistino greičio viršijimas – viena iš dažniausių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Todėl policija šiemet daugiau dėmesio skirs greičio kontrolei“, – pažymi policija.

Per valandą nustato vidutiniškai 15 pažeidimų

Pastatomų greičio matuoklių nauda policininkai spėjo įsitikinti iš karto. Jei pareigūnai pamatys, kad įrenginiai atneša naudos, neatmeta galimybės ateityje jų įsigyti dar daugiau. R. Matonis sako, kad šiomis dienomis, priklausomai nuo vietos, trikojis greičio matuoklis per valandą užfiksuoja maždaug 15 pažeidėjų. O tai yra po pažeidėją kas 4 minutes.

Nedrausmingi kelių eismo pažeidėjai už greičio viršijimą atsakomybės neišvengs. Baigus sistemos bandomąją eksploataciją 2020 m. sausio mėn. užfiksuotus keliuose pažeidėjus pasieks informaciniai pranešimai.

Greičio megėjams sparnus apkarpys moderniausia technika

LRT.lt primena, kad šiais metais Lietuvos keliuose atsiras per 130 vidutinio greičio kontrolės ruožų, taip pat bus įrengta 70 momentinių greičio matuoklių. Maža to, policija apsiginklavo ir slaptais greičio matuokliais.

Įmonės FIMA atstovo Simono Šidlausko teigimu, tokie hibridiniai naujos kartos greičio matuokliai Baltijos šalyse bus įdiegti pirmą kartą. Įmonės pasiūlyti vokiečių gamintojo „Jenoptik“ įrenginiai unikalūs „deep learning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje. „Deep learning“ variklio pagalba bus galima detaliau analizuoti eismo statistiką. Jei iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro sensoriaus pagalba, tai pažangi technologiją analizuos kiekvieną transporto priemonę ir priskirs ją vienai iš 5-ių transporto klasių.