Eismas

2020.01.08 13:59

Vyriausybė pritarė – žaliosios rodyklės grįš į gatves visam laikui

LRT.lt, BNS, Paulius Vaitekėnas, Ignas Jačauskas2020.01.08 13:59

Kilus sumaiščiai dėl žaliųjų rodyklių, Vyriausybė patvirtino, kad jos galės sugrįžti į miestų sankryžas. Apie žaliųjų rodyklių grąžinimą metams dar antradienį pranešė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, tikinęs, kad jos metams galės grįžti tik problemiškiausiose sankryžose, tačiau trečiadienį nutarta žaliąsias rodykles grąžinti visam laikui.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį, kai kurios savivaldybės apie problemas pranešė pakeitimams tik įsigaliojus.

„Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė S. Skvernelis.

Žaliosios rodyklės, kaip ir anksčiau, leis automobiliams į dešinę sukti ir esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui.

J. Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių, bendradarbiaudamos su ministerija, pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.

„Atėjus sausio 1 dienai, (...) vykdydami situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas iš esmės dėl to, kad, panaikinus dešiniojo posūkio lenteles, padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.

„Jei būtų buvę identifikuota iš anksto, kuriose sankryžose būtinos žaliosios rodyklės, tada tai buvo galima nuspręsti ir prieš metus. Bet dabar viskas paskutinę dieną“, – po posėdžio komentavo S. Skvernelis.

Premjeras pridūrė, kad ankstesnė Vyriausybė naudojosi neobjektyviai atlikto tyrimo išvadomis ir buvo suklaidinta.

„Dabar aktyviai kreipsime dėmesį į atliekamus tyrimus, remsimės ekspertų išvadomis, kad nebūtų manipuliuojama, nebūtų klaidinami žmonės. Nes ir praeita Vyriausybė buvo suklaidinta“, – po posėdžio komentavo S. Skvernelis.

Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus rodykles, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.

Premjeras pateikė pavyzdį, kad, pagal Vilniaus savivaldybės duomenis, pokyčiai sankryžose sostinei kainavo apie 100 tūkst. Eur, tai, padalijus sumą, vienos žaliosios rodyklės nuėmimas sankryžoje atsiėjo apie 833 eurus.

Tačiau tai ne tik lentelių nuėmimas, bet ir kiti infrastruktūriniai sprendimai. Pavyzdžiui, kur kas geriau nei Vilnius pasiruošęs Kaunas taip pat skyrė dideles sumas pasiruošti, kai kuriose sankryžose išskyrė po atskirą juostą sukantiesiems į dešinę. Gatvių platinimas ir linijų perbraižymas taip pat kainavo ne vieną dešimtį tūkstančių eurų.

Vilniaus valdžios netenkino grąžinimas metams

„Dėl metų aš net žaisti neketinčiau. Jei rodyklės gali būti grąžintos, tai kalbėkime apie nuolatinį grąžinimą sankryžose, kuriose jų labai reikia“, – šią savaitę teigė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius įvardijo, kas atsakingas už tai, kad gatvėse kilo chaosas, ir tikino, jog tyrimas, kuriuo rėmėsi 2014-ųjų Vyriausybė, yra tik manipuliacija.

„Deja, šiandien mieste ir kituose miestuose turime situaciją, kokia ir tegali būti, kai 2014 metų sprendimai buvo priimti remiantis pseudotyrimu be jokių duomenų, be jokios statistikos iš policijos ir sudarant tokį įspūdį, kad čia neva ES kažko reikalauja, taip manipuliuojant viešąja nuomone“, – sakė Vilniaus miesto vadovas.

Pokyčiai palietė ne tik Vilniaus, bet ir kitų Lietuvos didmiesčių sankryžas. Anot J. Narkevičiaus, vieninteliam Vilniui neužteko daugiau nei 5 metų laikotarpio pasirengti šiam pakeitimui.

LRT.lt primena, kad nuo šių metų pradžios sankryžose neliko žaliųjų rodyklių, kurios vairuotojams suteikė galimybę atlikti posūkį į dešinę, net jei tuo metu šviesofore degdavo raudonas signalas. Tiesa, vairuotojai prieš atlikdami posūkį į kairę turėjo įsitikinti, kad atlikti veiksmą yra saugu.