Eismas

2020.01.08 11:47

Feisbuke pasipylus pranešimams apie nežymėtus greičio matuoklius, pareigūnai įspėjo vairuotojus

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.01.08 11:47

Socialinėje erdvėje pasipylus komentarams apie naujus greičio matuoklius ir vairuotojams puolus dalintis, kuriose vietose policija juos naudoja, pareigūnai įspėja vairuotojus.

„Socialiniuose tinkluose pastebimas vairuotojų sujudimas, nerimas, dalijimasis naujų trikojų greičio matuoklių nuotraukomis, vietomis, kuriose jie pastatyti. Mūsų patarimas jums – važiuokite leistinu greičiu ir jums nereikės nerimauti, kurioje vietoje netikėtai išdygs greičio matuoklis. Vietoje naudojimosi mobiliais telefonais ieškant, kurioje vietoje pastatytas greičio matuoklis, susikoncentruokite į vairavimą“, – savo „Facebook“ paskyroje į vairuotojus kreipėsi Lietuvos policija.

Daugiausia pranešimų apie policijos naudojamus trikojus greičio matuoklius yra Kauno vairuotojų pamėgtose socialinių tinklų grupėse. Vartotojai vos tik pamatę nežymėtą greičio patuoklį puola rašyti pranešimus ir fotografuoti vietą, kurioje pamatytas įrenginys. Kiek retesni tokie pranešimai Vilniaus ir Klaipėdos vairuotojų grupėse, tačiau pareigūnai tikina, kad trikojai greičio matuokliai netikėtai gali atsirasti bet kuriame mieste ir bet kurioje jo vietoje.

LRT.lt primena, kad šiais metais Lietuvos keliuose atsiras per 130 vidutinio greičio kontrolės ruožų, taip pat bus įrengta 70 momentinių greičio matuoklių. Maža to, policija apsiginklavo ir slaptais greičio matuokliais.

Įmonės FIMA atstovo Simono Šidlausko teigimu, tokie hibridiniai naujos kartos greičio matuokliai Baltijos šalyse bus įdiegti pirmą kartą. Įmonės pasiūlyti vokiečių gamintojo „Jenoptik“ įrenginiai unikalūs „deep learning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje. „Deep learning“ variklio pagalba bus galima detaliau analizuoti eismo statistiką. Jei iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro sensoriaus pagalba, tai pažangi technologiją analizuos kiekvieną transporto priemonę ir priskirs ją vienai iš 5-ių transporto klasių.