Dešinįjį posūkį leidžiančios „žaliosios rodyklės“ kai kuriose Vilniaus miesto sankryžose bus grąžinamos metams, sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius. Tačiau su tokia ministro pozicija nesutinka Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Anot J. Narkevičiaus, šie pakeitimai aktualiausi sostinės savivaldybei, nes kiti didmiesčiai spėjo pasiruošti prieš penkerius metus inicijuotoms permainoms, o nuo sausio nelikus rodyklių pritaikė šviesoforų sistemas naujiems srautams, įrengė papildomas šviesoforų sekcijas.
„Pradedame formalią procedūrą, kad tose sankryžose, kuriose didėja spūstys, galima būtų pratęsti dar „žaliųjų“ sukimo į dešinę rodyklių galiojimo laiką. Svarstome apie metus laiko“, – žurnalistams pirmadienį sakė ministras.
Anot jo, tam reikės keisti Vyriausybės nutarimą. J. Narkevičius taip pat ketina antradienį šią problemą aptarti su generaliniu policijos komisaru.

Jis priminė, kad savivaldybės pasiruošti permainoms ir modernizuoti šviesoforų valdymo sistemas, įrengti naujas sekcijas turėjo penkerius metus. J. Narkevičius tikino, kad problemos iš esmės kyla tik Vilniuje, tuo metu, pavyzdžiui, iš Kauno savivaldybės nusiskundimų negauta.
„Iš jų mes nusiskundimų negavome. Tačiau jeigu atsiras tokios sankryžos, kur dėl žalios rodyklės nuėmimo didėja spūstys, mes svarstysime kiekvieną atvejį atskirai“, – teigė ministras.
Vilniaus savivaldybė, palaikoma Kauno ir Klaipėdos atstovų, grąžinti dešiniojo posūkio rodykles Vyriausybės prašo baimindamasi išaugsiančių automobilių spūsčių.
J. Narkevičius pabrėžė, kad kol Vyriausybė priims reikiamus sprendimus, savivaldybė įsipareigojo stebėti eismą, pertvarkyti šviesoforus sankryžose.
Ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su „žaliosiomis rodyklėmis“ kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
R. Šimašius: kas tos mistinės institucijos, kurių prašymu nuimtos „žaliosios rodyklės“?
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius po pokalbio su susisiekimo ministru J. Narkevičiumi džiaugėsi, kad bus iš naujo įvertintas ministerijos ir Vyriausybės sprendimas panaikinti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Tačiau merui kilo ir daugiau klausimų dėl vairuotojus iš proto varančio pakeitimo sankryžose.

„Termino atidėjimas metams nėra problemos sprendimas, tik jo pavėlinimas. Niekam nereikia to blaškymosi (gal net ir kitas žodis čia tiktų) ir eismo dalyvių erzinimo. Vilnius neprašė ir neprašo nukelti šio sprendimo įgyvendinimo. Miestas prašo galimybės savarankiškai nuspręsti dėl žalių rodyklių naudojimo, atsižvelgiant į eismo dalyvių saugumą ir sklandų judėjimą. Vietų, kur rodyklės liktų sostinėje, yra bent keliolika. Tikiuosi, kad ministerija ir Vyriausybė atsižvelgs į mūsų prašymą ir poreikius – judėti sklandžiai, ir, kas dar svarbiau, judėti saugiai“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė Vilniaus meras.
R. Šimašiui klausimų kilo ir dėl lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmimo iniciatorių.
„Dar labai būtų įdomu sužinoti, kas yra tos mistinės institucijos, kurių prašymu 2014 metais sprendimas buvo priimtas? Ir kur ta analizė, ar jos net nebuvo?“, – pridūrė R. Šimašius.

Pasak sostinės vicemero Vytauto Mitalo, dalyje probleminių sankryžų šviesoforai perprogramuoti, įrengtos ir papildomos šviesoforų sekcijos, tačiau tai iš esmės problemų nesprendžia. Anot jo, mažiausiai keliolikoje sostinės sankryžų tiek dėl eismo pralaidumo, tiek dėl pėsčiųjų saugumo, būtų prasmingiausia grąžinti dešiniojo posūkio rodykles.
„Vilniaus miestas iš viso pertvarkė 52 sankryžas, kituose miestuose tokių sudėtingų sankryžų yra mažiau. Matyčiau, pagrindinis dalykas, kad su šiuo pakeitimu nenukentėtų pėsčiųjų saugumas. Tiesą sakant, yra vietų, kur naujų klausimų iškilo, o įrengti papildomas eismo juostas tiesiog nėra fizinių galimybių“, – BNS sakė V. Mitalas.
Politikas taip pat tvirtina, kad iš anksto šios situacijos nebuvo galima prognozuoti, kadangi galutinius eismo taisyklių pakeitimus, numatančius, kaip galima reguliuoti dešinįjį posūkį sankryžose, Seimas priėmė tik 2019-ųjų lapkritį.