Eismas

2020.01.03 14:26

Konfliktai dėl šviesoforų netyla – savivaldybės prašo leisti kai kur grąžinti žalias rodykles

atnaujinta 15.35
LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.01.03 14:26

Netylant aistroms dėl nukabintų žaliųjų rodyklių, savo versiją pateikė ir Susisiekimo ministerija bei Vilniaus miesto savivaldybė.

Ministerija teigia, kad nutarimas priimtas dar 2014 m., todėl savivaldybės turėjo pakankamai laiko pasiruošti. Vis dėlto vicemeras sako, kad savivaldybės prašys, jog būtų „žengtas vienas žingsnis atgal“.

„Esminis dalykas, kurį stebime prasidėjus Naujiems metams, yra tai, kad didelėje dalyje sankryžų eismo saugumas nepagerėjo, kai kuriais atvejais jis suprastėjo, o atsirado ir papildomų eismo spūsčių, kurios galimai padidės kitą savaitę. Iš tikrųjų Vilniaus miesto savivaldybė pertvarkė apie pusę sankryžų, kuriose buvo įdiegtos anksčiau žaliosios rodyklės. Pritaikė programų pakeitimus arba įdiegė papildomas sekcijas. Kai kuriose sankryžose pritaikyti naujų sprendimų buvo tiesiog neįmanoma, nėra pakankamai infrastruktūros“, – LRT TELEVIZIJAI teigia Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Vytautas Mitalas: Vilniaus savivaldybė žalių rodyklių dar neišmes

V. Mitalo manymu, šis pokytis, kurį matome, dabar yra pakankamai netikslus, ne visais atvejais eismo saugumas pagerėja. Vicemero teigimu, su tokiomis pat problemomis susiduria ir kiti didieji Lietuvos miestai.

„Dėl to prašome Susisiekimo ministerijos ten, kur eismo saugumui nekeltų kažkokių kliūčių, leisti savivaldybėms įsidiegti atskiras žaliąsias rodykles. Tokiu būdu pagerinant saugumą, taip pat ir eismo pralaidumą. Miestų merai kreipsis į Susisiekimo ministeriją, kad būtų žengtas žingsnis atgal“, – aiškina pašnekovas.

Kaip teigiama vėliau savivaldybės išplatintame pranešime, sostinės meras Remigijus Šimašius kreipsis į Susisiekimo ministeriją dėl leidimo pačioms savivaldybėms spręsti, ar miestams reikalingos papildomos šviesoforų lentelės su žaliomis rodyklėmis tam tikrose sankryžose.

V. Mitalas teigia, kad dėl pokyčių kyla ir finansinių sunkumų: „Prisipažinsiu, kad 120 sankryžų pertvarkyti iš tikrųjų yra ir finansinis iššūkis. Ne visoje užtenka tik šiek tiek patobulinti šviesoforus ar įdiegti naują sekciją – kai kuriose reikia greitėjimo juostų, kai kuriose reikia radikalių sprendimų, apšvietimo. Finansinė paskaita eismo saugumui didinti būtų gera žinia savivaldybėms, negaliu to slėpti.“

Sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai pažymi, kad pašalinus šviesoforų lenteles su žaliosiomis rodyklėmis sankryžose buvo keičiamas ir eismo organizavimas – tai daryta įvertinus, kaip pritaikyti esamą infrastruktūrą, kad eismo dalyviai būtų saugesni, o taip pat kaip įmanoma mažiau nukentėtų eismo pralaidumas. Dalyje kitų sankryžų, kur nebuvo įvesti infrastruktūriniai pakeitimai (papildomos sekcijos, trijų sekcijų šviesoforai) pritaikyti programiniai šviesoforų pakeitimai, supažindinama savivaldybės pranešime.

Pasak Susisiekimo ministerijos vyresnysniojo patarėjo Vidmanto Pumpučio, savivaldybės atsako už eismo organizavimą ir pasiruošimą pokyčiams, o Vyriausybė tik priima sprendimus.

„Paaiškės, kaip savivaldybės atliko namų darbus. Jeigu visos savivaldybės tinkamai sutvarkys sankryžas, o kol kas matome sutvarkytos toli gražu ne visos, tai viskas turėtų būti gerai. Bet jų nesutvarkius, spūstys gali padidėti.

Buvo manoma, kad srautas paprastai prisitaikys prie pokyčių, bet yra tam tikros sankryžos, kaip, pavyzdžiui, prie Policijos departamento, kur anksčiau vairuotojai pakankamai sukdavo į dešinę pusę ir, norint pertvarkyti eismą, reikalingas šviesoforinio reguliavimo pakeitimas. Tą buvo galima padaryti, kiek žinau, planuose tai numatyta, tad tam tikrą laiką vairuotojai, be abejonės, susidurs su nepatogumais“, – LRT TELEVIZIJAI sako V. Pumputis.

V. Pumpučio teigimu, kalbos apie rodyklių sugrąžinimą net negali būti, nes pokyčiai jau įvykdyti. „Buvo skirta pakankamai laiko atlikti namų darbams, penkeri metai“, – dėsto jis.

LRT.lt primena, kad, Susisiekimo ministerijos teigimu, pakeitimai atsirado po 2014-aisiais Kelių ir transporto tyrimo instituto atlikto tyrimo, parodžiusio, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, kuriose žūva ar sužalojami žmonės.

Ministerija taip pat sako, kad rytinėje Vokietijos dalyje atsiradusios žaliosios rodyklės čia palaipsniui išnyko, tokio reguliavimo daugiau neturi nė viena Europos valstybė. Kelių policija akcentuoja, kad naujosios priemonės užtikrins didesnį pėsčiųjų saugumą, o vairuotojų patiriami laikini nepatogumai, tikimasi, išsispręs savivaldybėms pritaikius sankryžose modernias eismo reguliavimo sistemas, papildomas šviesoforų sekcijas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.