Eismas

2019.12.27 19:05

Specialistas papasakojo apie naujų greičio matuoklių galimybes – vairuotojams teks keisti įpročius

LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt2019.12.27 19:05

Nuo 2020-ųjų Lietuvos keliuose pasirodysiantys nauji, išmanūs greičio matuokliai iš karto atliks ne vieną funkciją ir gali tapti tikru kelių chuliganų prakeiksmu. Plačiau apie naujų įrenginių galimybes LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ papasakojo įmonės FIMA atstovas Simonas Šidlauskas.

Esame įpratę matyti, likus keliems šimtams metrų iki greičio matuoklių staigiai stojančius automobilius, kurie tik pravažiavę įrenginius nurūkdavo tolyn. Tačiau nuo ateinančių metų vairuotojai turės keisti savo įpročius, nes naujieji matuokliai, kurių iš viso bus sumontuota apie 100, fiksuos daugiau nei tik greitį.

„Nuo kitų metų bus įrengti naujos kartos hybridiniai greičio matuokliai. Vienas ir tas pats greičio matuoklis turės ne vieną funkciją. Viena pagrindinių funkcijų, kaip ir ankstesnių matuoklių – greičio fiksavimas ir stebėjimas. Bus stebimas tiek artėjantis, tiek tolstantis transportas. Vienu metu bus stebima net iki 32 transporto priemonių. Ir bus nustatoma, kuris automobilis iš viso srauto viršija greitį. Taip pat matuokliai analizuos valstybinius numerius, kurie bus tikrinami įvairiuose registruose, taip bus nustatoma, ar transporto priemonė yra techniškai tvarkinga. Verta paminėti, kad naujieji greičio matuokliai dar stebės, ar nėra atliekami neleistini manevrai, kurie keltų pavojų kitiems eismo dalyviams“, – pasakojo FIMA atstovas S. Šidlauskas.

Kitaip nei ankstesni greičio matuokliai, šie galės dirbti ne po vieną, taip sudarydami ilgą vairuotojų stebėjimo grandinę.

„Naujieji greičio matuokliai turės papildomą funkcionalumą. Jie galės būti tarpusavyje poruojami, taip sudarydami ilgą kelio ruožą, siekiantį nuo kelių iki keliolikos kilometrų. Visame tame kelio ruože bus galima stebėti vidutinį transporto priemonių judėjimo greitį. Šis funkcionalumas gali būti užtikrintas pavyzdžiui, kad tranzitu per miestelį važiuojanti transporto priemonė neviršytų leistino greičio“, – sakė specialistas.

Parengė Paulius Vaitekėnas