Liko 5 dienos, kai nustos galioti visos prie šviesoforų esančios lentelės su žalia rodykle į dešinę. LRT RADIJO kalbinti kitose Europos šalyse dirbantys žurnalistai pasakoja, kad tokių lentelių nėra arba joms atsirasti nepritarta.
Nuo lapkričio 1 d. jau leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę, todėl atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau tai leidžiama tik tada, jei tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių.
Jei dega pagrindinis žalias signalas su juodomis rodyklėmis, o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.

Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus. Toks eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Papildomos lentelės su žalia rodykle į dešine galios iki sausio 1 d. Net jei tuomet ir liks dar nenukabintų lentelių, važiuoti pagal jas nuo Naujųjų bus draudžiama. Kokia gi situacija šiuo klausimu kitose Europos šalyse?
Užsieniečiai tokių lentelių nenori
Norvegijoje gyvenantis Mantas Stankūnas LRT RADIJUI sako, kad šioje Skandinavijos šalyje visai nėra papildomų žalios rodyklės lentelių. „Norvegijoje yra tokia tvarka, kad visai nėra tokių lentelių su žaliomis rodyklėmis. Atvykus čia gyventi, iš pradžių buvo nuostaba, tačiau nepastebėjau, kad tų lentelių nebuvimas apsunkintų eismą“, – tikina M. Stankūnas.
O štai kitoje Skandinavijos šalyje, kuri išsiskiria žemu avaringumu, Švedijoje, yra diskutuojama apie tai, kad reiktų atsisakyti ir papildomos šviesoforo sekcijos, kuri leidžia dešinį posūkį. Šis, pasak siūlytojų atsisakyti papildomos šviesoforo sekcijos, išjungia vairuotojų budrumą, kelia pavojų pėstiesiems ir dviratininkams.
„Tokių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę – nėra, – sako Norvegijoje gyvenanti Daiva Meidutė-Strazdauskienė. – Šviesofore būna žalia sekcija su rodykle, leidžiančia sukti į dešinę. Tokia užsideganti papildoma sekcija visiškai garantuoja, kad kelyje nebus pėsčiųjų. Atskirų žalių lentelių čia nėra saugumo sumetimais, mat tokia lentelė dažnai vairuotojui signalizuoja, kad jam galima daryti posūkio manevrą laisvai, neatsižvelgiant į pėsčiuosius“.
LRT RADIJO bendradarbis Lenkijoje Laurynas Vaičiūnas sako, kad kaimyninės šalies parlamentą buvo pasiekęs dar griežtesnis reikalavimas atsisakyti papildomų šviesoforų sekcijų – tokių, kurios Lietuvoje kai kuriose sankryžose pakeis lenteles su žalia rodykle. „Lenkijoje galioja papildomas šviesoforo signalas – žalia rodyklė, leidžianti sukti į dešinę, o kai kuriais atvejais ir į kairę. Tai tikra retenybė“, – sako L. Vaičiūnas.
Laurynas pasakoja, kad pastaraisiais metais pagausėjo avarijų sankryžose, kuriose yra tokios rodyklės. Žalių rodyklių ženklus nuimti ragina ir vis gausėjančios dviratininkų gretos.
Tuo tarpu Andrius Kunčina iš Prahos praneša, kad aršios diskusijos Čekijoje verda priešinga kryptimi – čekai, žvalgydamiesi į vokiečius, nori laisviau sukti į dešinę ir įvesti rodykles lentelėse, kurių šalyje niekada anksčiau nebuvo. „Čekijoje apie tai pradėta kalbėti pernai metais. Tokią idėją iškėlė buvęs susisiekimo ministras, simpatizuojantis tokiai tvarkai Vokietijoje, – pasakoja A. Kunčina. – Kuomet ši mintis buvo iškelta, kilo labai daug audringų diskusijų. Nors ministras rėmėsi vokiečių pavyzdžiu, tačiau jau tuo metu pačioje Vokietijoje kilo diskusijų banga pasisakančiųjų, kad reikia atsisakyti šios praktikos su žaliomis rodyklėmis“.
A. Kunčinos teigimu, papildoma žalios rodyklės lentelė Vokietijoje atsirado tik po šalies suvienijimo. „Tai buvo dovana Rytų vokiečiams, mat vakarinėje dalyje tokių lentelių nebuvo. Čekijoje buvo bandomos tos lentelės su žaliomis rodyklėmis, tačiau jos neprigijo, vairuotojai jų nežino ir prie jų sustoję elgiasi labai atsargiai“, – pasakoja LRT RADIJO kolega iš Prahos.