Eismas

2019.12.25 13:30

Plečiant mokamas automobilių stovėjimo zonas specialistė pasakė, kas laukia gyventojų

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2019.12.25 13:30

Naujuosius metus sostinės gyventojai pasitiks su praplėstomis automobilių parkavimo zonomis. Sostinės valdžia tokiu būdu rinkliavomis ketina ne tik papildyti miesto biudžetą, bet ir užtikrinti tvarką kiemuose. Vis dėlto ne visi gyventojai patenkinti, kadangi dabar jiems teks susimokėti, ko iki šiol nebuvo.

Vietų, kuriose paliekant automobilį nuo sausio 1-osios reikės susimokėti, daugėja. Apmokestintas bus ne tik Vilniaus centras, bet ir tankiai apgyvendinti rajonai, tokie kaip Žirmūnai ar Antakalnis. Tiesa, ne visose šių rajonų gatvėse teks mokėti už stovėjimą, tačiau užmojis plėsti zonas gali nesibaigti ir ilgainiui plėsis dar labiau.

Ką daryti gyventojams?

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešųjų ryšių atstovė Miglė Bielinytė tikina, kad apie pasikeitusią tvarką gyventojai bus informuoti tiesiogiai elektroniniu paštu.

„Gyventojai gali gauti leidimus automobilių stovėjimui. Po sausio 1 d. gyventojų turimi automobilių stovėjimo leidimai galios tokiomis pačiomis sąlygomis, kokiomis ir buvo išduoti. Tai reiškia, kad gyventojams nereikia imtis jokių konkrečių veiksmų iki tol, kol baigsis turimo leidimo galiojimas. Pratęsiant leidimą arba įsigyjant papildomą antrojo automobilio stovėjimo leidimą po sausio 1 d., bus priskirta nauja leidimo galiojimo teritorija. Apie tai gyventojai bus informuoti tiesiogiai elektroniniu paštu, o taip pat tikslią informaciją, kaip atrodys naujos gyventojų leidimų galiojimo teritorijos“, – pasakojo M. Bielinytė.

Specialistė tikina, kad dabar piko metu sostinėje užimama maždaug 90 procentų visų stovėjimo vietų gatvėse, todėl neretai parkavimas vyksta chaotiškai ir nebeatliekama funkcija.

Tikina, kad mokamas automobilių stovėjimas naudingas

„Rinkliavos zonų ribos plečiamos siekiant reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose, taip pat siekiame daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus ir taip įgyvendinti Darnaus judumo mieste plane numatytus tikslus“, – tikino ji.

Ypač sudėtinga situacija Senamiestyje, kuris kimšte prikimštas automobilių, o net penktadalis Senamiesčiu važiuojančių vairuotojų ieško, kur pasistatyti automobilį. Tačiau anot M. Bielinytės, dauguma vairuotojų pritaria, kad mokamas stovėjimas atneša naudos.

„Šį rudenį atlikome naujausią vairuotojų apklausą – beveik 70 proc. respondentų pritaria, jog mokamas stovėjimas įveda daugiau tvarkos, o tai yra didelis pačių vairuotojų suvokimo ir vertinimo pokytis“, – tikina specialistė.