Eismas

2019.12.19 21:25

10 eurų bauda už mirtimi galintį pasibaigti pažeidimą, arba kodėl keliuose žūsta žmonės

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2019.12.19 21:25

Per 11 šių metų mėnesių daugiau nei 17 tūkstančių pėsčiųjų pažeidimų – tokia statistika krūptelėti verčia net pareigūnus. O kur dar neužfiksuoti pažeidimai, pridėjus juos, skaičius gerokai išaugtų. Tačiau kiekvienas pažeidimas gali virsti tragiška nelaime ir sugriauti ne vienos šeimos gyvenimą.

Liūdną statistiką peržvelgusiems pareigūnams telieka vardinti priežastis, dėl ko kyla mirtini automobilių ir pėsčiųjų susidūrimai. Pareigūnai tikina, kad nelaimių būtų galima išvengti, jei visi eismo dalyviai elgtųsi išmintingiau. Taip pat pabrėžiama, kad dažnai nelaimės įvyksta dėl skubėjimo, neįsitikinimo, kad eiti yra saugu, taip pat dėl pareigų pėstiesiems nevykdymo bei atšvaitų nenešiojimo.

Pėstieji pamiršta, kada jiems leidžiama pereiti gatvę

Policininkai tikina, kad visos pėsčiųjų pareigos išdėstytos Kelių eismo taisyklių (KET) VI skyriuje, tačiau ne visi eismo dalyviai šias taisykles prisimena, o kai kurių galbūt net ir nežino.

„Į kitą važiuojamosios kelio dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų“, – vieną iš pagrindinių taisyklių priminė policija.

Tačiau eismo taisyklės tam tikrais atvejais leidžia pėsčiajam eiti per gatvę ten, kur perėjų nėra. Pareigūnai pastebi, kad dažnas pėsčiasis šia taisykle naudojasi, tačiau nesaugiai ir netaisyklingai.

„Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu“, – primena policija.

Situacijose, kuomet automobiliai partrenkia pėsčiuosius, visuomenė pasiskirsto į dvi stovyklas, linčiuoja arba automobilio vairuotoją, arba pėsčiąjį. Net jei eismo įvykis nutinka pėsčiųjų perėjoje, daryti skubotų išvadų, kas yra kaltas, nederėtų.

„Įžengti į važiuojamąją kelio dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu. Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.“, – svarbią taisyklę primena policininkai.

Pabrėžia atšvaitų svarbą

Žiemą trumpos dienos priverčia pėsčiuosius daugiau keliauti tamsiu paros metu. Dėl to pareigūnai atkreipia dėmesį į atšvaitus, kuriuos ragina nešioti ne tik užmiestyje, bet ir mieste, ypač rajonuose, kur gatvių apšvietimas ne toks ryškus.

„Rekomenduojama, kad tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji, eidami į kitą važiuojamosios kelio dalies pusę, neštųsi šviečiantį žibintą arba vilkėtų ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būtų prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą“, – nepamiršti prisisegti atšvaito ragina policija.

Tamsią naktį neapšviestame kelyje žmogų be atšvaito galima pamatyti likus mažiau nei 50 metrų iki jo. Šį atstumą padidinti gali atšvaitas. Rezultatai rodo, kad žmogų su atšvaitu galima pamatyti likus maždaug 200 metrų iki jo.

Juokingos baudos pėsčiųjų nebaugina

Už taisyklių pažeidimus pėstiesiems tenka atsakyti ir susimokėti baudas. Tiesa, baudos yra juokingos. Priklausomai nuo nusižengimo, baudos dydis svyruoja nuo 10 iki 230 eurų. Susimokėti 10 eurų baudą už nusižengimą, kuris gali būti mirtinas ir sugadinti kelioms šeimoms gyvenimą yra demotyvacija laikytis KET.

Policija pateikia dažniausiai padaromų pažeidimų sąrašą:

1. Važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama;
2. Draudžiamojo šviesoforo signalo nepaisymas;
3. Privalomų saugos priemonių (šviesą atspindinčių elementų) nenaudojimas tamsiuoju paros metu;
4. Netikėtas įėjimas (ar net įbėgimas) į važiuojamąją kelio dalį, kad ir pėsčiųjų perėją. Įėjimas į kelią iš už stovinčios transporto priemonės.

Pėsčiųjų žūčių skaičių keliuose sumažintų abipusis vairuotojų ir pėsčiųjų dėmesys. Pėsčiasis turi suprati, kad vairuotojas transporto priemonės sustabdyti iš karto negali. Dėl to kiekvienas yra atsakingas už savo veiksmus kelyje. Vairuotojai taip pat turėtų labiau gerbti kitus eismo dalyvius, tarp jų ir pėsčiuosius, taip tikina policija.