Eismas

2019.12.18 19:18

Kas laukia vairuotojų nuo sausio 1-osios: pokyčiai ne tik sankryžose, bet ir vairavimo kultūroje

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2019.12.18 19:18

Nauji metai žada pokyčių vairuotojams. Tai ne tik žalių rodyklių nuėmimas, bet ir vairuotojų kultūros puoselėjimas bei ambicingas nulio žūčių keliuose planas. Apie vairuotojų laukiančius pokyčius LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ pasakojo Susisiekimo misiterijos atstovas Vidmantas Pumputis.

Bene daugiausia diskusijų ir vairuotojų nepasitenkinimo sulaukęs pokytis – žalių rodyklių panaikinimas. Nuo 2020-ųjų sausio mėnesio prie šviesoforų nebeliks žalių rodyklių, kurios leisdavo vairuotojams atlikti posūkį į dešinę, net jei tuo metu šviesoforo signalas šviečia raudonai. Tiesa, vairuotojai prieš pasinaudodami šia „lengvata“ turėdavo įsitikinti, ar nesukelia pavojaus pėstiesiems ir dviratininkams.

„Nuo sausio 1-osios neliks jokių neiaškumų, nes neliks žalių rodyklių. Bus kaip ir kitose šalyse, vairuotojas privažiuos prie sankryžos, pažiūrės, koks šviesoforo signalas dega ir atitinkamai elgsis. Lietuvoje buvo likęs posovietinių laikų eismo reguliavimas – žalios rodyklės, kurios nebuvo tinkamos. Atrodo, kad sankryža yra reguliuojama, tačiau atsirasdavo papildoma galimybė vairuotojams nepaisyti šviesoforo signalų. Daugiausia nepatogumų kildavo pėstiesiems ir dviratininkams, kai jiems degdavo žalias šviesoforo signalas, o kažkas į juos važiuodavo“, – teigė V. Pumputis.

Tokį pokytį ne visi vairuotojai priėmė palankiai. Užvirė kalbos, kad žalių rodyklių panaikinimas didins spūstis, tačiau specialistas sako, kad pripratus prie naujovių, spūsčių tikrai neturėtų daugėti.

„Numatyta atnaujinti nemažai šviesoforinių sankryžų. Jos atnaujinamos su moderniais jutikliais, todėl nemanau, kad turėtų kilti problemų dėl spūsčių. Ta neigiama patirtis dėl nuimtų žalių rodyklių su laiku bus pamiršta ir galėsime džiaugtis naujomis technologijomis. Savivaldybės tinkamai pasiruošusios. Atsiranda modernūs prietaisai, kurie reaguoja į pagrindinio kelio srautą“, – tvirtino specialistas.

Tiesa, eismo reguliavimas sankryžose – ne vienintelis pokytis, kuris laukia vairuotojų. Susisiekimo ministerijos atstovas tikina, kad daug dėmesio bus skirta ir kitoms priemonėms, kurios padėtų pakelti eismo saugumo kartelę.

„Kitais metais numatyta nemažai darbų, kurie susiję su infrastruktūros plėtra, eismo dalyvių kultūros ugdymu. Taip pat tikimės iš savivaldybių darnaus judumo planų. Tikimės, kad savivaldybės pakeis visą eismo organizavimo tvarką, sudarys galimybes daugiau judėti dviračiais“, – sakė V. Pumputis.

Susisiekimo ministerija 2020-aisias pradės vykdyti ir ambicingą nulio žūčių keliuose planą. Žvelgdami į Skandinavijos šalių pavyzdį, specialistai planuoja sistemingus pokyčius Lietuvoje.

„Rezultatą pasiekti realu. Jis pasiekiamas ilgalaikiu darbu – tobulinant kelių infrastruktūrą, keičiant vairuotojų elgseną, siekiant, kad vairuotojai būtų kultūringesni. Kai dirbama iš visų pusių, tai ir gaunamas geras rezultatas“, – Susisiekimo ministerijos užmojais dalijosi V. Pumputis.