Eismas

2019.12.14 11:55

Dėl naujos tvarkos prognozuojamas chaosas padangų perdirbimo rinkoje – gali kilti kainos

Irma Janauskaitė, Aina Mizgirdė, Algirdas Igorius, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.12.14 11:55

Padangų gamintojų ir importuotojų atstovai prognozuoja chaosą rinkoje po Naujųjų, vieno arba dviejų garsių pasaulinių padangų gamintojų išėjimą iš rinkos ir naujų padangų brangimą maždaug 10 eurų už vieną. Kalta dėl to esą įsigaliosianti prievolė ne tik išvežti padangas iš atliekų aikštelių, bet ir susimokėti už tai.

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas abejoja, kad padangos iš tikrųjų tiek brangs, nors našta sąžiningam verslui esą išauga. Aplinkos ministras sako, matyt, tokia ir bus reali padangų tvarkymo kaina.

Nauja tvarka – brangesnės padangos?

Senų padangų į vieną stambių atliekų aikštelę per metus žmonės priveža apie 100 tonų. Už jų išvežimą atsakingi padangų gamintojai ir importuotojai. Nuo sausio jie privalės padengti ir aikštelės eksploatacines išlaidas.

Aplinkos ministerijos teigimu, tai logiška, nes gyventojai, pirkdami padangas, susimoka būtent šiam verslui. O, pavyzdžiui, savivaldybėms rūpintis padangomis aikštelėse tenka iš to, ką gyventojai sumoka už komunalines ir kitokias mišrias atliekas. Bet padangų verslo atstovė sako, kad nauja prievolė pabrangins padangų tvarkymą.
Esą Lietuvoje nelikus bent vienos pasaulyje žinomos padangų gamintojos, prekyboje neliks ir maždaug 4 tūkst. naujų padangų, o jų tvarkytojai liks be finansavimo.

„Manau, kad padanga apie 10 eurų turėtų brangti. Ką pajusim mes visi, tai betvarkę, dėl to, kad tikrai pradžioje mes neturėsime finansų vykdyti savo tiesioginių pareigų ir tiesiog strigs pats padangų surinkimas. Ir, manau, tiek patys servisai pajus, tiek šitos aikštelės, tiek mūsų gamta. Nes, kai sukuriamas chaosas, pasekmės visada yra tokios“, – įsitikinusi Danguolė Butkienė, Padangų gamintojų ir importuotojų organizacijos direktorė.

Didelė dalis padangų prekybos – šešėlyje

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko teigimu, padangų gamintojai ir importuotojai nemokamai padangas surenka iš servisų, bet bėda ta, kad ne visos jos į ten papuola, didelė dalis padangų prekybos – šešėlyje.
„Pagaliau turi susitvarkyti padangų perdirbimo, surinkimo ir sutvarkymo ciklas kad, na, jeigu kalbam jau apie brangimą, tai reiškiasi, kalbam apie realias sumas, kurios, iš tikrųjų turbūt turėjo būti ir iki šiol“, – sako aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.

Aplinkos ministerija dabar sprendžia, ką daryti su padangų perdirbimu, kad jis būtų realus. Gaisras Alytuje parodė, kad antrinis padangų panaudojimas šalyje menkas. Mokslininkai nebe pirmą kartą sako, kad padangos galėtų būti pritaikomos keliams tiesti.

Aplinkos ministerija studija aiškinsis perdirbtų padangų naudojimo alternatyvas, kad jos nebūtų tiesiog sandėliuojamos.

Plačiau žiūrėkite reportaže:

Panorama. Paryžiuje – Zelenskio ir Putino susitikimas: vienas kito atžvilgiu buvo pakankamai abejingi ir laikėsi atstumo