Eismas

2019.11.13 14:20

Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. eurų elektrifikuos Ispanijos „Elecnor“

atnaujinta 15.46
Paulius Viluckas, BNS2019.11.13 14:20

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo Ispanijos infrastruktūros statybos grupės „Elecnor“ ir grupei „Abengoa“ priklausančios inžinerijos įmonės „Instalaciones Inabensa“ konsorciumas „Inabelec“. Jis pasiūlė darbus atlikti už 363 mln. eurų.

Tai trečiadienį oficialiai patvirtino „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.

„Kai sudarėme eilę, šiandien kaip ekonomiškai geriausias pasiūlymas buvo įvertintas „Elecnor“ pasiūlymas “, – spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.

„Pats pirkimas ir jo rezultatai rodo, kad pasiūlymas tikrai geras, tiek kainos prasme, tiek techniškai. Vidutiniškai kaina mažesnė apie 20 proc., lyginant su Europos vidurkiu“, – teigė jis.

Antroje vietoje likusi kita Ispanijos įmonė pateikė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė 323 mln. eurų kainą, tačiau, pasak M. Bartuškos, pagal ekonominio naudingumo kriterijus geriausiu pasiūlymu pasirinktas „Elecnor“.

Bendrovė nurodo, kad ruožo Kaišiadorys-Klaipėda darbų vertė sieks 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo – 52 mln. eurų.

201 mln. eurų projektui bus skirta iš Europos Sąjungos (ES) fondų.

„Lietuvos geležinkelių“ pirkimų centro direktorius Donatas Malaškevičius patvirtino, kad galutinius pasiūlymus pateikė dvi įmonės.

Pasak M. Bartuškos, sutartį su konkurso nugalėtoju ketinama pasirašyti, kai savo išvadą pateiks strateginių įmonių sandorius tikrinanti vyriausybinė komisija.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdymo direkcijos projektų valdymo departamento direktoriaus Tomo Varnecko, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius BNS yra patvirtinęs, kad ministerija atlieka elektrifikavimo konkurso auditą. Pasak jo, siekiama išsiaiškinti, kodėl buvo priimtas sprendimas jo neskaidyti.

BNS žiniomis, audito rezultatai turėtų paaiškėti lapkričio pabaigoje.

Anot M. Bartuškos, „Lietuvos geležinkeliai“ atsakė į visus Susisiekimo ministerijos pateiktus klausimus.

„Auditas vyksta, esame gavę klausimų, juos visus esame atsakę. Tikslas yra aiškus – kad kuo greičiau padarytume projektą, nupirktume geriausią variantą, kurį ir turime. Šiai dienai visi atsakymai yra pateikti“, – sakė M. Bartuška.

Konkursas buvo sulaukęs kritikos, nes nebuvo suskaidytas į dalis ir dėl to esą jame negalėjo dalyvauti mažesni rangovai. Tačiau M. Bartuška sako, kad toks sprendimas priimtas, kad projektas būtų įgyvendintas kuo greičiau.

„Tam, kad projektą atliktume kuo greičiau ir turėtume kuo efektyvesnį rezultatą, nes išskaidant pirkimą atsiranda rizika, kad bus naudojamos skirtingos technologijos, bus problemų su jų suderinamumu“, – pabrėžė M. Bartuška.

„Elecnor“ skelbia, jog daugiausia geležinkelių projektų yra įgyvendinusi Ispanijoje, taip pat dalyvavo projektuose Norvegijoje ir Alžyre.

Įmonė taip pat dalyvavo dujų perdavimo bendrovės „Amber Grid“ skelbtame beveik 100 mln. eurų vertės magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) konkurse, tačiau jos galutinis pasiūlymas kaip netinkamas buvo atmestas.

„Instalaciones Inabensa“ yra dirbusi elektrifikavimo ir geležinkelių projektuose Ispanijoje, Meksikoje, Turkijoje, Indijoje ir kitose šalyse.

„Elecnor“ konsoliduotas grynasis pelnas pernai siekė 74,3 mln. eurų ir buvo 4,3 proc. didesnis nei 2017-aisiais, jos pajamos siekė 2,273 mlrd. eurų.

„Abengoa“ konsoliduotos pajamos per devynis šių metų mėnesius siekė 2,171 mlrd. eurų, pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) – 195 mln. eurų.

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad elektrifikavus šia linija bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur tokie keliai sudaro 52,7 procento.