Eismas

2019.11.07 11:46

Naujasis automobilių taršos mokestis Seimo nepasiekė – projektas laikinai atidėtas

Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2019.11.07 11:46

Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projekto pateikimas atidėtas iki kito plenarinio posėdžio. Tai padaryta opozicijos prašymu.

Julius Razma kreipėsi dėl šio pasiūlymo atidėjimo. Kaip argumentavo parlamentaras, tokie įstatymų pakeitimai negali įsigalioti nuo sausio 1-osios dienos, nes tokiu atveju įstatymas gali įsigalioti tik po pusės metų.

„Bandžiau pasakyti, kad negalime tokių projektų svarstyti. Dėl to kad numatyta jų įsigaliojimo data – nuo sausio 1 d. Pagal Teisėkūros pagrindų įstatymą, nauji mokestiniai įstatymai gali būti tik po pusės metų įsigaliojantys. Dėl to aš frakcijos vardu prašau pertraukos iki kito posėdžio. Mes rašome kreipimąsi į Seimo etikos ir procedūrų komisiją“, – nurodė J. Razma.

„Norėčiau įnešti aiškumo, kad su biudžetu tokie įstatymai gali būti registruojami“, – savo ruožtu tvirtino Biudžeto ir finansų komiteto pirmiūninkas, vienas iš pasiūlymo autorių Valius Ąžuolas.

Balsuojant dėl opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos pasiūlymo daryti pertrauką iki kito posėdžio, šiam pasiūlymui buvo pritarta. Už balsavo 33, prieš – 38, susilaikė – 13.

Mokestis svyruotų nuo vos kelių dešimčių iki šimtų eurų

LRT.lt primena, kad Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijai priklausantys Seimo nariai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė įregistravo motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Projekto tikslas – atkreipti dėmesį į transporto priemonių sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai, skatinti rinktis mažiau taršius automobilius.

Šis vienkartinis mokestis būtų taikomas transporto priemonėms, kurios pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre.

Apskaičiuojant mokesčio dydį, mokėtina suma būtų susieta su automobilio taršumo lygiu.

Tikimasi, kad mokestis valstybės biudžetą kasmet papildys apie 15 mln. eurų. Surinkti pinigai turėtų būti panaudoti aplinkosaugos tikslais: būtų skatinamas netaršaus transporto įsigijimas, taikomos kitos oro taršos prevencijos priemonės.

Planuojama, kad mokestis turėtų įsigalioti kartu su kitų metų biudžetu.

Mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Pavyzdžiui, už tokius automobilius kaip „Volkswagen Passat“ (2010 m., kaina apie 5 tūkst. eurų, benzinas: 1800 cm3 (118 kW), CO2 emisija – 160 g/km) tektų mokėti 80 eurų, o tų pačių metų „Lexus RX 450h“ (kaina apie 17 tūkst. eurų, benzinas: 3500 cm3 (204 kW) CO2 emisija – 250 g/km) – 260 eurų.

Seimo narių registruotame projekte taip pat numatyta, kad iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė turėtų parengti Miškų sodinimo programą, paskirti ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustato, kokia motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.

LRT.lt primena, kad "valstiečių" lyderis Ramūnas Karbauskis spalio pabaigoje teigė, kad po to, kai Seimas atmetė Vyriausybės parengtą automobilių taršos mokesčio projektą, bus parengtas naujas projektas.

Pirminiame projekte taršos mokestis turėjo būti taikomas nuo kitų metų registruojant transporto priemonę Lietuvoje pirmą kartą arba perregistruojant anksčiau registruotą transporto priemonę. Jeigu būtų priimtas toks variantas, mokestis būtų aktualus tiems, kurie norėtų registruoti užsienyje įsigytą automobilį arba įsigytų automobilį Lietuvoje ir registruotų naują automobilio savininką.

Taip pat skaitykite