Eismas

2019.11.06 11:40

Vairuotojams nerimą kelia ne tik lentelės su žaliomis rodyklėmis: visiškas chaosas ir dėl to, kaip sukti į kairę

Ugnė Jonaitytė, LRT.lt2019.11.06 11:40

Nuo lapkričio 1 dienos pasikeitusi sankryžų eismo reguliavimo tvarka sukėlė sumaišties. Kai kuriems vairuotojams vis dar nelengva priprasti, kad degant žaliam skritulio formos šviesoforo signalui į dešinę jau galima sukti ir tuo atveju, jei papildoma sekcija nedega. Dalis įsitikinę, jog nebegalioja ir papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis. Sumaištis kyla ir dėl to, kada galima sukti į kairę.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis tebegalioja

Nuo lapkričio 1 dienos įsigalioję pakeitimai numato, kad naujai įrengiamose sankryžose nebebus montuojamos papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis, kurios leidžia sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui. Tai reiškia, kad naujų lentelių neatsiras, tačiau tol, kol jos nenuimtos, vairuotojai ir toliau gali sukti į dešinę.

Tą portalui LRT.lt patvirtina Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič: „Vairuotojai privalo vadovautis kelio ženklais ir ženklinimu, kurie yra važiavimo metu.“

Numatyta, kad tokios papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis nuo visų šviesoforų bus numontuotos iki 2020 metų sausio 1 dienos. Panaikinus žalias rodykles, vietoje jų bus įrengti šviesoforai su papildoma sekcija.

Pasak Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, lenteles su žaliomis rodyklėmis nukabinti iki Naujųjų metų buvo nuspręsta tikslingai. „Su savivaldybėmis buvo tartasi, kad du mėnesiai padės geriau priprasti prie naujų pakeitimų, o rodyklės galbūt ir anksčiau išnyks, nei ateis Naujieji metai, tai yra paskutinis terminas, iki kada lentelės turi būti nuimtos.

Taip pat savivaldybėms būtų sudėtinga jas nukabinti per vieną dieną, todėl būtent nuo lapkričio 1 dienos prasideda intensyvesnis nukabinimas. Tai pereinamasis laikotarpis, kad visiems būtų paprasčiau“, – komentuoja specialistas.

Jo teigimu, dėl lentelių su papildomomis žaliomis rodyklėmis neaiškumų kilti neturėtų. „Nemanau, kad visi pasimetę, nebent kažkas bando primesti tokią nuomonę. Paprasčiausiai vairuotojai turi žinoti, kad galioja tos pačios taisyklės. Nemanau, kad kažkas nežino, kaip elgtis, jeigu pamato rodyklę.“

Kaip važiuoti į dešinę?

Primename, kad nuo lapkričio 1 dienos įsigalioję pokyčiai yra susiję su papildoma žalio šviesoforo sekcija. Nuo šiol degant žaliam skritulio formos šviesoforo signalui galima važiuoti visomis kryptimis, taip pat ir sukti į dešinę net ir tuo atveju, jei papildoma sekcija nedega. Tačiau svarbu įsidėmėti, kad tada privaloma praleisti kitus eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus.

Ir toliau išlieka papildomos žalio šviesoforo sekcijos. Sukant į dešinę, kai dega papildomoje sekcijoje esanti rodyklė, vairuotojas turi pirmumą prieš kitus eismo dalyvius.

Pažymėtina, kad neatnaujintose sankryžose, kuriose pagrindinis žalias šviesoforo signalas yra ne skritulio formos, o su juodomis rodyklėmis, privaloma laikytis pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių. Tai reiškia, kad jei tokioje situacijoje papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik žalio signalo kryptimis.

Sumaištis ir dėl posūkio į kairę

Pasikeitus tvarkai sukant į dešinę, kai kuriems vairuotojams kilo klausimų ir dėl posūkio į kairę. Kaip elgtis, jeigu šviesoforas turi sekciją į kairę, o pagrindinis žalio šviesoforo signalas neturi krypties rodyklių? Vairuotojai suglumo, ar tokiu atveju galima sukti į kairę nesulaukus, kol užsidegs į kairę sukti leidžianti sekcija. Pasirodo, pasikeitimų būta ir čia.

Nuo lapkričio 1 dienos panaikintas Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris nurodo: „Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.“

Tokiu atveju reikia vadovautis KET 73.1 punktu, kuriame teigiama, kad „žalias skritulio formos signalas leidžia eismą.“ Vadinasi, jei prie šviesoforo yra sekcija į kairę, o pagrindinis žalias šviesoforo signalas neturi kryptį nurodančių rodyklių, užsidegus žaliai šviesai galima sukti į kairę ir nelaukiant, kol įsijungs rodyklė sekcijoje. Tiesa, svarbu įsidėmėti, kad tokiu atveju privaloma duoti kelią priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, taip pat pėstiesiems ir dviratininkams (KET punktas 157 ir 158).

V. Pumpučio teigimu, nors tokiais atvejais sukdami į kairę vairuotojai iš tiesų nepažeistų taisyklių, sankryžų su tokiais šviesoforais neturėtų būti iš viso: „Tai yra savivaldybės aplaidumas, jeigu kažkur liko tokios sankryžos, kad pagrindinis šviesoforas yra be krypčių, o kairysis posūkis yra su sekcija.

Čia savivaldybės pažeidžia šviesoforų įrengimo taisykles ir tokios sankryžos kelia tam tikrą nesusipratimą tarp vairuotojų. Jeigu yra kairysis posūkis, turi būti ir aiškios pagrindinio žalio šviesoforo kryptys.“

Specialistas patikina, kad didmiesčiuose vairuotojams su šia problema susidurti neteks. „Vilniaus mieste, Kauno mieste tokių situacijų lyg ir nėra, o kažkokiuose mažesniuose miesteliuose, kur nėra eismo organizavimo specialistų, galbūt gali atsirasti tokių situacijų.

Savivaldybės turi susiimti ir išspręsti tas kylančias problemas. Avarinės situacijos metu, jeigu būtų nesusipratimų, tai savivaldybė turėtų už tai atsakyti“, – komentuoja V. Pumputis.