Eismas

2019.11.03 15:14

Automobilių gamintojų elektrifikacija įsibėgėja: kokius elektromobilius pristatys 2020-aisiais?

LRT.lt2019.11.03 15:14

Vis labiau įsibėgėjant elektromobilių rinkai, gamintojai nesnaudžia ir stengiasi pristatyti kuo įvairesnius vairuotojų poreikius patenkinančius modelius. Daug naujovių jie žada jau kitąmet.

Gamintojai, kurdami elektromobilius, panašu, taiko į skirtingas vairuotojų grupes. Kai kurie modeliai skirti miestų gyventojams, kiti stengiasi būti universalūs ir patenkinti šeimos poreikius. Nepamiršti ir sportiškų automobilių entuziastai, kuriems 2020-aisiais gamintojai taip pat žada pristatyti naujovių.

„Audi“

Vienas iš kitąmet numatomų pristatyti „Audi“ elektromobilių – „e-tron Sportback“. Tai vidutinio dydžio automobilis pasižymintis sportišku kupė kėbulo siluetu. Tikimasi, kad automobilis turės bendrą 355 arklio galias pasiekiančią dviejų variklių pavarą, o viena įkrova galės nuvažiuoti apie 400 kilometrų.

Dar vienas elektra varomas modelis, kurio 2020-aisiais laukiama iš „Audi“, tai kompaktiškas didesnio pravažumo „Q4 e-tron“. Tikimasi, kad šis modelis debiutuos kitų metų pabaigoje. Manoma, kad jis turės dviejų elektros variklių pavarą, kurios galingumas turėtų nežymiai viršyti 300 arklio galių ribą.

Prognozuojama, kad vasarą turėtų pasirodyti dar vienas „Audi“ elektromobilis – „e-tron GT“. Tačiau daugiau informacijos apie jį nepateikiama.

„BMW iX3“

Didesnio pravažumo modelis bus panašus į paprastą X3, tačiau bus varomas tik elektra. Tai taps antruoju bavarų visiškai elektra varomu modeliu, kuris viena įkrova turėtų nuvažiuoti apie 400 kilometrų.

„DS Automobiles“

Prabangus prancūziškas nedidelis didesnio pravažumo modelis „DS Crossback E-Tense“ rinkoje turėtų konkuruoti su „Audi Q2“ ir „Volvo XC40“. Prancūzai skelbia, kad užsakymai šiam modeliui jau priimami, tačiau pirmieji pirkėjai juos gaus tik vasarą. Šis prancūzų elektromobilis viena įkrova galės nuvažiuoti beveik 300 kilometrų.

„FIAT“

Kitąmet italai ruošiasi pristatyti visiškai naują „FIAT 500e“ miesto automobilį. Tai bus mažas elektromobilis, skirtas važinėti mieste. Italai į šį projektą investavo 700 mln. eurų, o bandomieji modeliai jau pastebėti bandymuose.

„Ford“

Manoma, kad 2020-ųjų pradžioje „Ford“ pademonstruos sportišką didesnio pravažumo elektromobilį „Mach E“, kuris bus įkvėptas garsiojo „Mustang“. Gali būti, kad šis elektromobilis taps ne tik vienu svarbiausių, bet ir kontroversiškiausiu gamintojo modeliu.

„Honda e“

Lakoniškai pavadintas japonų elektromobilis Europoje turėtų pasirodyti vasarą. Gamintojas žada, kad gamybai paruoštas modelis išlaikys 2017-aisiais pristatyto koncepcinio modelio retro stilistiką, tačiau gali būti pristatyta nebe trejų, o penkerių durų versija. Viena įkrova šis miesto mažylis galės įveikti kiek daugiau nei 200 kilometrų.

„Mini“

Apie šį automobilį gamintojas informacija dalijasi jau nuo šių metų, tačiau žadama, kad pirmieji „Mini Electric“ vairuotojus pasieks 2020-ųjų pradžioje. Viena įkrova šis mažylis turėtų nuvažiuoti nuo 190 iki 220 kilometrų atstumą. Tai kiek mažiau nei pagrindiniai konkurentai, tačiau „Mini“ žada, kad šis elektromobilis papirks savo valdymo savybėmis.

„Opel“

Kompaktinės klasės elektromobilis „Corsa-e“, išoriškai labai panašus į paprastą „Corsa“ modelį, viena įkrova galės įveikti apie 400 kilometrų. Prekybos salonuose šis automobilis turėtų pasirodyti netrukus po to, kai juos pasieks ir paprastos „Corsa“ versijos, varomos vidaus degimo variklių.

„Peugeot“

Kitąmet prancūzai pirkėjams žada pristatyti du elektra varomus modelius. Pirmasis – kompaktiškas „e-208“, kurį gamintojas jau pristatinėja plačiajai visuomenei, taip pat ir lietuviams. Prekyboje šis modelis turėtų pasirodyti jau 2020-ųjų pradžioje. Viena įkrova jis turėtų įveikti kiek daugiau nei 300 kilometrų.

Kiek vėliau, kitų metų pavasarį, „Peugeot“ pademonstruos ir kompaktiškąjį didesnio pravažumo „e-2008“ elektromobilį. Jis viena įkrova taip pat turėtų įveikti truputį daugiau nei 300 kilometrų atstumą.

„Pininfarina“

Net 1900 arklio galių pasieksiančiu sportiniu elektromobiliu „Pininfarina Battista“ mėgausis tik 150 išrinktųjų, nes automobilių gamybos kiekis bus ribotas. Gamintojas žada, kad pirmieji klientai savo automobilius gaus kitų metų pabaigoje.

„Polestar“

Švedijos elektromobilių gamintojas, priklausantis „Volvo“, teigia, kad „Polestar 2“ pirmuosius pirkėjus pasieks kitų metų viduryje. Tai vidutinio dydžio sedanas. Jis viena įkrova galės įveikti 500 kilometrų atstumą, o į priekį bus varomas dviejų elektros variklių, kurių bendra galia – 402 arklio galios.

„Rivian“

Elektra varomas pikapas „Rivian R1T“ turėtų pasirodyti kitų metų pabaigoje ir debiutuoti anksčiau nei būsimas pagrindinis konkurentas iš „Tesla“. „Rivian R1T“ turės net 754 arklio galias ir nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per mažiau nei tris sekundes, o tai jau skaičiai, kurie artimesni sportiniam automobiliui, o ne darbiniam pikapui.

„SEAT“

Ispanų automobilių gamintojas, šiltai priglaustas po milžinišku „Volkswagen“ koncerno sparneliu, kitąmet pirkėjams žada pristatyti du elektra varomus modelius. Tai mažytis „Mii Electric“, kuris galės įveikti 260 kilometrų, ir kompaktinės klasės „el-Born“, viena įkrova galėsiantis nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų. Abu elektromobiliai prekyboje turėtų pasirodyti kitų metų pradžioje.

„Škoda“

Du elektromobilius kitąmet žada pristatyti ir dar vienas „Volkswagen“ koncerno globotinis „Škoda“. Mažasis miesto automobilis „Citigo-ev“ pasižymės tokiomis pat charakteristikomis, kaip ir „SEAT Mii Electric“ ir „Volkswagen e-UP!“.

Kitas „Škoda“ elektromobilis – „Vision E“ – bus didesnio pravažumo modelis. Produkcijai paruoštą versiją žadama pristatyti šiemet, tačiau prekyboje jis turėtų pasirodyti 2021-aisiais. Viena įkrova jis turėtų įveikti beveik 500 kilometrų.

„Tesla“

Amerikiečių „Tesla“, gaminanti išskirtinai elektromobilius, per ateinančius metus žada pristatyti kompaktišką didesnio pravažumo „Model Y“ ir sportinį antrosios kartos „Roadster“.

„Roadster“ žada nustebinti savo techninėmis charakteristikomis. Nuo 0 iki 100 km/val. jis turėtų pagreitėti per 1,9 sekundės, maksimalus greitis turėtų siekti 400 km/val., o viena įkrova jis galės nuvažiuoti net 1000 kilometrų. Prekyba šiuo sportiniu elektromobiliu turėtų prasidėti kitų metų viduryje.

„Volkswagen“

Kaip ir koncernui priklausantys „Škoda“ bei „SEAT“, „Volkswagen“ kitąmet rinkai pasiūlys du elektromobilius. Pirmas – mažytis antrosios kartos „e-UP!“, kuris viena įkrova galės įveikti apie 260 kilometrų. Jis prekyboje turėtų pasirodyti 2020-ųjų pradžioje.

Kitas vokiečių elektromobilis – „Volkswagen ID.3“. Pirkėjai jau turėjo progą įsigyti pirmuosius šio modelio elektromobilius, tačiau masinė prekyba turėtų prasidėti tik 2020-aisiais. Gamintojas žada, kad, priklausomai nuo versijos, viena įkrova jis galės nuvažiuoti nuo 330 iki 500 kilometrų.

„Volvo“

Švedai jau pademonstravo ir pristatė gamybai paruoštą didesnio pravažumo „XC40 Recharge“ elektromobilį. Išoriškai jis beveik toks pats, kaip paprastas „XC40“, o techniškai – identiškas „Polestar 2“ modeliui. Gamintojas tikina, kad pirmieji „XC40 Recharge“ keliuose turėtų pasirodyti kitų metų pabaigoje.

Pagal „autocar.co.uk“ parengė Vytenis Kudarauskas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.