Eismas

2019.10.28 15:58

Prasidėjo rekordiniai „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai

LRT.lt2019.10.28 15:58

Nepriklausomybės aikštėje šalia Lietuvos Respublikos Seimo ir Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos buvo išrikiuota kelios dešimtys naujutėlaičių automobilių – kai kurių net prekybos salonuose dar nėra. Jie visi varžosi dėl išskirtinio prizo – „Lietuvos metų automobilio 2020“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Rinkimus organizuojame jau dvidešimt trečią kartą, tačiau jų dalyviai kiekvieną kartą mus nustebina. Niekas nebūtų pagalvojęs, kad vos per metus rinka taip apsivers – dar pernai daugiausia automobilių turėjo dyzelinius variklius, o šiemet tokių yra netgi mažiau nei hibridinių.

Jau nieko nestebina augantis krosoverių populiarumas, o šiemet jų turime rekordinį kiekį, kaip ir benzinu varomų automobilių.

Išrinkti geriausią bus be galo sunku, visos komisijos ir konsultantų laukia mėnesis sunkaus ir labai įdomaus darbo, o automobilių gerbėjams per tą laiką stengsimės pateikti kuo daugiau to darbo užkulisių“, – teigia rinkimus „Lietuvos metų automobilis 2020“ organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.

Nominacijos

„Lietuvos metų automobilis 2020“, „Tautos automobilio 2020“, Verslo klasės automobilis, dvi visureigių nominacijos, „Metų multimedija“, „Už dizainą“, „Sportiškiausias automobilis“, „Metų vairas“ (teikiama lenktynininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvą užsienio šalyse), „Šeimos automobilis“, „Metų inovacija“, „Saugiausias automobilis“.

Komisijos nariai

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose sprendimus priima dešimties žurnalistų komisija, kuri kiekvienų metų rugsėjį išrenkama visuotinio asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ susirinkimo metu.

Šiuose rinkimuose geriausiųjų ieškos šie žurnalistai (abėcėlės tvarka): Egidijus Babelis ( „Keturi ratai“ žurnalistas), Linas Butkus (Vz.lt Transporto rubrikos redaktorius), Matas Buzelis („Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas), Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (įvairių žurnalų autorius), Dainius Leonavičius (laisvai samdomas operatorius ir montuotojas), Vitoldas Milius („Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Žilvinas Pekarskas (15min Mokslo ir Gazo rubrikų redaktorius), Dina Sergijenko (Delfi Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius („Top Gear Lietuva“ redaktorius).

Kaip ir ankstesniais metais, taip ir šiemet komisijai padeda įvairių sričių konsultantų komanda – technologijų specialistas Arnoldas Lukošius, dizaineris Dominykas Budinas, visureigių specialistas ir Lietuvos bekelės lenktynių čempionas Merkys Saukevičius, verslininkas ir lenktynininkas Jurgis Adomavičius.

Dalyvių – daugiau nei pernai

Rinkimuose pristatomi 38 automobiliai – tai daugiau nei pastaraisiais metais. Tačiau šiemetinis dalyvių sąrašas išsiskiria ne tik gausa – pirmą kartą per visą istoriją dyzelinu varomi modeliai liko nuošalyje, jų vos penki.

Daugiausia yra benzinu varomų automobilių – jų net 23, dar 8 – hibridiniai ir 2 elektromobiliai. Vadinamieji „mild hybrid“ modeliai priskiriami prie benzininių, kadangi jie negali įsibėgėti naudodami tik elektros pavarą ir tuo atsilieka nuo tikrųjų hibridų.

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai buvo pirmieji, kuriuose didesnio pravažumo modelių – įvairių dydžių visureigių bei krosoveriu – buvo daugiau nei hečbekų, sedanų ir kitų „tradicinių“ modelių (atitinkamai 17 ir 16). Šiuose rinkimuose atotrūkis – dar didesnis, SUV priskiriamų automobilių yra net 22.

Nagrinėjant rinkimų dalyvius, pastebimos ir kitos automobilių rinkos tendencijos – pavyzdžiui, automatinių pavarų dėžių dominavimas. Jas turi 36 automobiliai, o mechanines – vos 2.

Rinkimų metu automobiliai yra su vieno gamintojo padangomis, o jų bakai pildomi to paties tiekėjo degalais – tai maksimaliai suvienodina dalyvių sąlygas ir leidžia objektyviai juos įvertinti.

Visi „Lietuvos metų automobilis 2020“ dalyviai (abėcėlės tvarka): „Audi A1 Sportback“, „Audi e-Tron“, „Audi Q3“, BMW 330i, „Citroen C5 Aircross“, „Ford Focus ST“, „Ford Ranger Raptor“, „Honda CR-V Hybrid“, „Hyundai i30 Fastback N“, „Hyundai Kona“, „Jeep Wrangler Sahara“, „Kia Proceed GT“, „Kia XCeed“, „Lexus ES“, „Lexus RX“, „Lexus UX“, „Mazda CX-30“, „Mercedes-Benz CLA 220 Coupe“, „Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupe“, „Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC“, „Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC“, „Peugeot 208“, „Porsche Cayenne Coupe“, „Range Rover Evoque“, „Renault Clio“, „Renault Megane RS Trophy“, „Renault Zoe“, „SEAT Tarraco“, „SsangYong Korando“, „Suzuki Vitara“, „Škoda Kamiq“, „Toyota Camry“, „Toyota Corolla TS“, „Toyota RAV4“, „Toyota Supra“, „Volkswagen Passat“, „Volkswagen T-Cross“, „Volvo S60“.