Eismas

2019.10.28 11:45

„Betoninio kelio“ vardą gavusiame Molėtų plente baigiami vieno ruožo rekonstrukcijos darbai

darbus planuojama baigti lapkričio pradžioje
LRT.lt2019.10.28 11:45

Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Svarbi tarpmiestinio susisiekimo arterija – kelias A14 – ilgą buvo laikoma problemiška dėl prastos senojo kelio būklės, didelių jo remonto išlaidų, eismo saugumui grėsmę keliančių defektų bei per mažo eismo pralaidumo.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ilgio atkarpos šalia Vilniaus rekonstrukcijos darbus.

Jų metu įrengtas modernus keturių eismo juostų kelias su dviem žiedinėmis sankryžomis ir lygiagrečiai abipus greitkelio einančiais vietinės reikšmės keliais su dviračių takais.

Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą per naująjį kelią taip pat nutiestas viadukas pėstiesiems ir dviratininkams, o po greitkeliu įrengta požeminė perėja.

Pasirūpinta ne tik žmonių, bet ir gyvūnų saugumu – įrengtos laukiniams gyvūnams į greitkelį išbėgti neleidžiančios tvoros, rampos su galvijų barjerai, o po keliu einantis specialus tunelis mažesniems gyvūnams.

Pastarasis pramintas varlių taku, nes pagrindinė jo paskirtis – apsaugoti tarp skirtingose kelio pusėse esančių ežerų migruojančią varlių populiaciją. Abiejose šio tunelio pusėse įrengtos konstrukcijos nukreipia keliaujančias varles ar kitus mažus gyvūnus saugia kryptimi.

Siekiant saugoti gamtą, dalis ant kelio patenkančio lietaus vandens yra nukreipiama į žaliąją liniją, iš kurios vanduo yra drenuojamas į naftos atliekų pašalinimo sistemą, todėl į aplinką grąžinamas išvalytas vanduo be teršalų. Eismo įvykio kelyje atveju vanduo ir išsilieję teršalai gali būti užlaikomi drenažo sistemoje, kad nepatektų į aplinką.

„Rekonstruota A14 kelio atkarpa inžineriniu ir pritaikytų infrastruktūros sprendimų požiūriu yra viena moderniausių šalyje. Dėl atliktos rekonstrukcijos eismo sąlygos važiuojant iš Vilniaus Utenos ir Molėtų kryptimi taps nepalyginamai geresnės“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.

Naujai nutiesto kelio viršutiniam sluoksniui naudotas specialus rūšies asfaltas, kuris dėl savo struktūros ypatumų leidžia sumažinti eismo keliamą triukšmo lygį. Triukšmo lygiui mažinti taip pat panaudotos ir abipus kelio įrengtos garso izoliacinės sienelės.

Rekonstrukcijos darbai Molėtų plento ruože ties nusukimu į Raudondvarį buvo pradėti šių metų kovą ir bus baigti jau lapkričio pradžioje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt