Eismas

2019.10.24 12:17

Tokijo automobilių paroda: mažyčiai elektromobiliai ir vandeniliu varomo transporto ateitis

Saulius Masalskas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.10.24 12:17

Duris atvėrusi Tokijo automobilių paroda pirmiausia demonstruoja naujausius japonų automobilius. Tai naujas vandeniliu varomas „Toyota Mirai“ sedanas ir Europoje nelabai žinomi itin kompaktiški elektromobiliukai, skirti senstantiems Japonijos gyventojams ir siauroms miestų gatvelėms.

Japonijos automobilių koncernai planuoja nuo kitų metų pradėti aktyviai gaminti baterijomis varomus automobilius, todėl Tokijo parodoje pateikta daug tokios technikos prototipų. Tarp jų kompaktiški automobiliai, miestų visureigiai bei modernūs savivaldžiai elektriniai autobusiukai.

„Kaip automobilių gamintojams, mums tenka atsakomybė už klimato atšilimą. Automobilių pramonėje tai sukėlė revoliuciją, ir mes, „Nissan Motors“, taip pat žengiame į šią naują erą“, – pasakoja „Nissan Motor CO“ viceprezidentas Kunio Nakaguro.

Parodoje japonai parodė kelis itin kompaktiškus elektromobilius, bet jie daugiausia skirti Japonijos rinkai. Dviejų vietų ar net vienviečiai elektromobiliukai turėtų būti nebrangūs ir geriausiai atitikti senstančios Japonijos visuomenės poreikius, be to, jie geriausiai tiktų siaurose Japonijos provincijos miestų gatvelėse.

Kita vertus, koncernas „Toyota“ nuo 2025-ųjų žada visai nebegaminti vien benzinu ar dyzelinu varomų autombilių ir tęsia ambicingą vandenilinių kuro elementų projektą. Tam Tokijo parodos išvakarėse pristatytas naujas serijinio vandenilinio automobilio „Mirai“ konceptas.

„Kaip žinote, vandenilis neišskiria jokio anglies dioksido, taigi jam atsiranda daug galimybių mažai anglies naudojančioje visuomenėje“, – teigia „Toyota Mirai Concept“ vyriausiasis inžinierius Jošikadzu Tanaka.

Dabar gaminamas pirmasios kartos „Mirai“ modelis Japonijoje kainuoja apie 41 tūkst. eurų. Kiek kainuos naujasis modelis dar neskelbiama, bet kompanijos teigimu jis bus pigesnis ir turės gerokai tobulesnius kuro elementus, bei didesnius vandenilio bakus.

Tai leis šiam kosminių aparatų energijos šaltiniu varomam sedanui su vienu smarkiai suspausto vandenilio baku nuvažiuoti apie 700 kilometrų į atmosferą išskiriant tik vandens garus.

Plačiau vaizdo reportaže nuo 04 min. 14 sek.

Žinios. Verslo aplinkos reitinge – rekordinė Lietuvos pozicija: aplenkėme kaimynus ir didžiąją dalį Europos Sąjungos šalių
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.