Eismas

2019.10.21 15:35

Prieš automobilių taršos mokesčiui keliaujant į Seimą – staigmena: pasikeitė sumos, kiek teks mokėti

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.10.21 15:35

Aplinkos ministerijos parengtas automobilių taršos mokesčio projektas teikiamas Seimui, tačiau svarstymui pateiktame dokumente galima pastebėti pasikeitusius mokesčių dydžius. Palyginus su pirminiu planu, kai kurie įkainiai padidėjo, o kai kurie – sumažėjo.

Pagal Aplinkos ministerijos projektą, mokestis už automobilio taršą numatomas atsižvelgiant į tai, ar automobilis varomas dyzelinu, benzinu, ar turi dujų įrangą. Priklausomai nuo to ir nuo išmetamų teršalų kiekio, skiriasi ir mokesčio dydis.

Pirminiame Aplinkos ministerijos plane dyzeliniai automobiliai, kurie į aplinką išmeta 351 gramą anglies dvideginio ir daugiau, būtų apmokestinti 1400 eurų tarifu. Atnaujintame plane ši suma sumažėjusi iki 1280 eurų.

Tačiau vertinant tokią pačią benzinu varomų automobilių taršos ribą, mokestis padidėjo. Anksčiau buvo nurodoma 590 eurų suma, o dabar – 610. Pagal atnaujintą planą daugiau turėtų mokėti ir dujomis varomų automobilių vairuotojai – 549 eurus, vietoje anksčiau buvusio 531 euro mokesčio dydžio.

LRT.lt susisiekus su Aplinkos ministerija, Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriaus vyriausiasis specialistas Aidas Juozapaitis paaiškino, kodėl Seimui pateikiamame projekte mokesčių dydžiai kitokie, nei buvo skelbta pirminiame plane.

„Maždaug per vidurį buvo nevienodi intervalai. Galbūt pirminiame projekte taip atsitiko per neapsižiūrėjimą, įsivėlė techninė klaida. Daug kas komentavo, kodėl mokesčio dydis kinta nevienodai. Todėl buvo nuspręsta peržiūrėti ir padaryti sistemingus intervalus“, – LRT.lt paaiškina A. Juozapaitis.

Pašnekovas teigia, kad nuo šiol intervalai sudėlioti taip, kad kuo daugiau automobilis teršia, tuo labiau ir keičiasi mokesčio intervalas.

„Pažiūrėjus į benzininių automobilių lentelės dalį, galima pamatyti, kad mokestis iš pradžių didėja po 5 eurus, tada po 10, didėjant taršai po 20, o pačioje pabaigoje intervalas padidėja iki 30 eurų. Prieš tai, kažkur per vidurį buvo taip, kad tas žingsnelis buvo mažesnis. Tiesiog dabar padarėme, kad mokesčio suma didėtų tolygiai“, – įvardija A. Juozapaitis.

Jis taip pat paaiškina, kodėl didžiausia mokesčio suma dyzeliniams automobiliams sumažėjo net 120 eurų.

„Iš pradžių buvo 1400, tačiau toliau jau nebuvo jokio intervalo, nes kur riba 351, tai ten ne iki 360, o gali būti ir 400 g/CO2, todėl ir buvo didesnė suma. Bet dabar padarėme pagal intervalą, kuris, palyginus su prieš tai buvusia riba, yra 60 eurų, ir didžiausia suma išėjo tokia, kokia yra“, – teigia A. Juozapaitis.