Šiuo metu, pagal „Regitros“ duomenis, Lietuvoje yra įregistruota kiek daugiau nei 1200 elektromobilių, tačiau tai tik lašas jūroje, nes iš viso Lietuvoje yra įregistruota beveik 1,5 mln. lengvųjų automobilių. Prognozuojama, kad ateityje tendencijos keisis, nes elektromobilius pradeda siūlyti vis daugiau gamintojų.
LRT.lt apžvelgia, kokius elektra varomus modelius galima įsigyti mūsų šalyje šiuo metu, ko galime laukti netrukus ir ko, deja, galimybės įsigyti neturime.
Biudžetinės klasės elektromobiliai
Kompaktinės klasės automobilius renkasi daug naujų automobilių pirkėjų. Pavyzdžiui, atvykę į „Volkswagen“ saloną, pirkėjai gali rasti elektra varomą „e-Golf“. Išoriškai jis labai panašus į modelį, varomą vidaus degimo variklio, tačiau kainos skirtumas akivaizdus. Pavyzdžiui, bazinio „e-Golf“ kaina – nuo beveik 33 tūkst. eurų, o modelio su vidaus degimo varikliu kaina – nuo vos daugiau nei 18 tūkst.

Tai ne vienintelis Vokietijos gamintojo elektromobilis. Neseniai debiutavo kitas kompaktinės klasės modelis „ID.3“. Kol kas pirkėjams Lietuvoje buvo pasiūlyta tik išankstinė riboto automobilių skaičiaus rezervacija pirmosios serijos modeliams, tačiau jau dabar skelbiama, kad, pradėjus prekiauti baziniu modeliu, jo kaina nesieks 30 tūkst. eurų.

Ieškodami alternatyvos vokiškam modeliui, galite atrasti Pietų Korėjos „Hyundai“ elektrinius modelius. Šis gamintojas siūlo du modelius – mažą didesnio pravažumo modelį „Kona“ ir kompaktinės klasės „Ioniq“. Abu jie kainuoja panašiai: „Kona“ kaina – nuo beveik 40 tūkst., o „Ioniq“ – nuo beveik 39 tūkst. eurų.

Du elektra varomus modelius rasite užsukę ir pas „Nissan“ atstovus. Pirmasis pasiūlymas – kompaktinės klasės „LEAF“, kurio kaina – nuo beveik 37 tūkst. eurų. Didesnis keleivinis furgonas „e-NV 200 Evalia“ kainuos nuo 46 tūkst., o krovininė „e-NV 200“ versija bus kiek pigesnė ir kainuos nuo beveik 38 tūkst.

Prabangūs elektromobiliai
Norintieji įsigyti premium segmento elektromobilį pastebės, kad pasirinkimas Lietuvoje nėra didelis, o tarp siūlomų modelių pastebimas kontrastas.
Pavyzdžiui, aršia konkurencija rinkoje pasižymintys „Audi“ ir BMW elektromobilių rinkoje taiko į visiškai skirtingas pirkėjų kategorijas. „Audi“ siūlo prabangų didesnio pravažumo modelį „e-tron“, kurio kaina – nuo beveik 84 tūkst. eurų.

BMW atstovybėje rasite kompaktišką „i3“, kurio pradinė kaina – kiek daugiau nei 43 tūkst. eurų.

Kitas premium gamintojas „Jaguar“ taip pat siūlo įsigyti vieną elektra varomą modelį „I Pace“. Gamintojas šį automobilį pristato kaip elektra varomą miesto visureigį. Pradinė jo kaina Lietuvoje – daugiau nei 80 tūkst. eurų.

Kol vieni gamintojai siūlo praktiškus didesnio pravažumo arba kompaktiškus elektra varomus modelius, „Porsche“ stengiasi patraukti sportiškų automobilių gerbėjus. Lietuvoje priimami naujojo „Porsche“ elektromobilio „Taycan“ užsakymai. Šio prabangaus ir sportiško automobilio kaina, jei pasirinkta pigiausia „4S“ versija, yra nuo 107 tūkst. eurų. Jei perkama brangiausia „Taycan Turbo S“ modifikacija, bazinis modelis gali kainuoti nuo 189 tūkst. eurų.

Ko Lietuvoje neįsigysite
Nors kai kurie gamintojai savo modelių gamoje elektromobilių ir turi, tačiau lietuviams jie nesiūlomi. Pavyzdžiui, „Renault“ elektra varomas miesto automobilis „Zoe“ mūsų šalyje neparduodamas. Taip yra todėl, kad perkant „Zoe“ iš tikrųjų gaunamas tik automobilis, o baterijos nuomojamos iš gamintojo. Lietuvoje „Zoe“ akumuliatorių nuomos paslauga neteikiama, todėl ir nėra galimybės oficialiai įsigyti šį elektromobilį.

Prancūzai siūlo ir daugiau elektromobilių. Pavyzdžiui, mažylį „Twizy“ arba komercinius furgonus „Kangoo“ ir „Master“, tačiau Lietuvos pirkėjams jie taip pat nepasiekiami.

Dar vienas kompaktiškas elektromobilis, kuris lietuviams nesiūlomas, tai „KIA Soul EV“. Pagrindinė to priežastis – esame per maža rinka. Šiuo metu gamintojas nespėja patenkinti kur kas didesnių rinkų poreikio, todėl Lietuva kol kas nustumta į pakraštį. Įdomu tai, kad pirmosios kartos modelis Lietuvoje oficialiai buvo parduodamas, bet antroji šio modelio karta pardavimų salonuose greičiausiai pasirodys tik 2021-aisiais.

Bet tai ne vienintelis „KIA“ elektromobilis, kurio negalite įsigyti Lietuvoje. Kitų šalių pirkėjams siūlomas ir didesnio pravažumo kompaktiškas „E-Niro“ modelis. Kol kas mūsų šalyje galima įsigyti tik „Niro“ su vidaus degimo varikliu.

Lietuvoje nerasite ir „Tesla“ elektromobilių pardavimo salono. Įsigyti visiškai naują šio elektromobilių gamintojo automobilį Lietuvoje nepavyks. Kol kas gamintojas visą dėmesį sutelkęs į kitas rinkas, kuriose paklausa ir taip viršija poreikius. Lietuviai, norintys visiškai naujo „Tesla“ elektromobilio, jį įsigyti gali nebent kitose šalyse arba ieškoti tarpininkų. Šiuo metu „Tesla“ siūlo tris modelius – vidutinio dydžio „Model 3“, didelį sedaną „Model S“ ir didesnio pravažumo „Model X“.

Tačiau netolimoje ateityje Lietuvos elektromobilių rinka turėtų padidėti. Pavyzdžiui, „Peugeot“ jau skelbia informaciją apie du elektra varomus modelius – mažą hečbeką „E-208“ ir didesnio pravažumo miesto automobilį „E-2008“. Kol kas galima susipažinti su šių modelių techninėmis specifikacijomis, tačiau kiek šie modeliai kainuos Lietuvoje, neskelbiama. Taip pat tiksliai neatskleidžiama ir kada tiksliai jie bus pasiūlyti Lietuvos pirkėjams.

Lietuvoje galima rasti techninę informaciją ir apie mažąjį „MINI Cooper SE“ elektromobilį. Tačiau oficialaus kainoraščio dar nėra, o, pažvelgus į užsienio rinkas, kol kas priimami tik išankstiniai šio automobilio užsakymai.

Kol kas lietuviams pateikiama tik techninė informacija ir apie prabangų didesnio pravažumo „Mercedes-Benz“ modelį EQC. Kada šį elektromobilį bus galima įsigyti Lietuvoje ir kiek jis galėtų kainuoti – kol kas neskelbiama.
