Eismas

2019.10.14 21:47

Tokijo automobilių paroda: vietinių gamintojų naujienų desantas

LRT.lt2019.10.14 21:47

Tokijo automobilių parodos organizatoriai, kurių priešakyje yra Akio Toyoda, traukia visas kortas, siekdami sustabdyti parodos populiarumo mažėjimą, rašo „europe.autonews.com“.

Organizatorių tikslas – parodą pakeisti taip, kad ji taptų įdomesnė lankytojams. Vietoje vaikščiojimo po nuobodžias sales bus pasiūlyta daugiau interaktyvių pramogų, pavyzdžiui, galimybė išbandyti naujausius automobilių modelius, klausyti koncertų ar pramogauti bandant dalyvauti elektroninio sporto varžybose.

Tačiau parodos patrauklumą mažina užsienio gamintojų apatija Tokijo parodai. Dėl šios priežasties pasitempti turės vietiniai automobilių gamintojai, kurie žada parodoje pristatyti gausybę gamybai paruoštų arba koncepcinių hibridinių, varomų elektra ar naudojančių kuro kapsulę modelių.

Kviečiame susipažinti, kokius automobilius galės išvysti Tokijo automobilių parodos lankytojai.

„Daihatsu“

Šis „Toyotos“ koncernui priklausantis gamintojas Tokijuje pristatys keturis mažus koncepcinius modelius, pritaikytus skirtingiems poreikiams. „IcoIco“ yra nedidelis keleivinis automobilis, skirtas kelionėms viešuoju transportu.

„TsumuTsumu“ yra krovininis automobilis, kurio krovinių skyrius gali tarnauti kaip paletė didesniems kroviniams gabenti.

„WaiWai“ yra nedidelis automobilis, turintis tris sėdynių eiles ir galintis vežti šešis keleivius.

Galiausiai – „WakuWaku“, kuris skirtas aktyvaus laisvalaikio mėgėjams. Tai kampuotas didesnio pravažumo modelis.

„Honda“

Šis gamintojas visą savo dėmesį skirs ketvirtosios kartos kompaktinės klasės „Fit/Jazz“ modeliui. Su šiuo modeliu debiutuoja ir atnaujinta hibridinė pavara. Naujasis „Fit/Jazz“ svarbus ir tuo, kad šio modelio platforma bus naudojama ir kitų modelių, pavyzdžiui, naujųjų „HR-V“, „Freed“, „Shuttle“ ar „City“ gamybai.

Atnaujinta dviejų variklių hibridinė „Hondos“ pavara turėtų prisidėti prie gamintojo tikslo, kad iki 2030-ųjų du trečdaliai gamintojo pasaulyje parduodamų automobilių būtų su elektrine arba iš dalies elektrine pavara.

„Lexus“

Prabangių automobilių gamintojas, priklausantis „Toyotos“ koncernui, į parodą Tokijuje atgabens visiškai elektrinį koncepcinį modelį. Žadama, kad jame bus galima atrasti pačias pažangiausias elektromobiliams pritaikytas technologijas ir naujausias autonominio vairavimo sistemas.

Gamintojas žada, kad šis konceptas pademonstruos, kaip galėtų atrodyti pirmasis „Lexus“ elektromobilis, ir nubrėš ateities modelių viziją.

„Mazda“

Šis Japonijos automobilių gamintojas dažniausiai demonstruoja vidaus degimo variklių technologijas, tačiau šį kartą į parodą atgabens masinei produkcijai paruoštą elektromobilį. Iki šiol nėra žinoma, kaip atrodys naujasis gamintojo modelis, nes iki šiol jis buvo bandomas naudojant naujojo „CX-30“ kėbulą.

Tikimasi, kad prekyboje elektromobilis „Mazda“ pasirodys kitų metų pradžioje ir prognozuojama, kad bus siūlomos dvi versijos: varoma tik elektra ir galinti įveikti didesnį atstumą. Pastarojoje versijoje būtų montuojamas vidaus degimo variklis, kuris veiktų kaip generatorius. Spėjama, kad tai galėtų būti rotorinis variklis.

„Mitsubishi“

Tokijuje „Mitsubishi“ pademonstruos „Mi-Tech“ koncepcinį modelį, kuris turi keturis elektros ir vieną turbobenzininį variklius. Du elektros varikliai sumontuoti ant priekinės ašies ir du ant galinės. O turbobenzininis variklis dirbs kaip generatorius elektrai gaminti.

Šio modelio dizainas turėtų atspindėti gamintojo norą įsitvirtinti didesnio pravažumo automobilių segmente, todėl tai bus agresyvus modelis, bet jis išsiskirs kupė siluetu ir iš dalies atviru stogu.

Kitas koncepcinis modelis orientuotas į vietinę rinką. Visureigis „Super Height K-Wagon Concept“ – nedidelis, bet agresyvios išvaizdos.

„Nissan“

Šis gamintojas pademonstruos visiškai elektrinį „IMk“ koncepcinį modelį, kuris gali pats įvažiuoti į stovėjimo vietą. Kai vairuotojas ir keleiviai išlipa iš automobilio, naudojantis mobiliąja aplikacija, paspaudus vieną mygtuką, automobilis pats suranda laisvą stovėjimo vietą ir į ją įvažiuoja.

Nors šis automobilis išoriškai primena šiuo metu gaminamą „Dayz“ modelį, parodoje bus pristatytas konceptas, naudojantis naują elektromobiliams pritaikytą platformą.

Neatmetama, kad „Nissan“ gali pateikti ir daugiau siurprizų, apie kuriuos šiuo metu nieko nesako.

„Subaru“

Visų varančiųjų ratų pavaras turinčių automobilių specialistai „Subaru“ į Tokiją atgabens dvi naujienas. Viena – tai naujos kartos „Levorg“ universalas. Kita naujiena – ribotos laidos „WRX STI“ modelis. Tiesa, abu šie modeliai bus siūlomi tik Japonijos pirkėjams.

„Suzuki“

Šis gamintojas į parodą žada atsivežti net penkis naujus modelius, bet visi jie – tik koncepciniai.

„Hanare“ yra nedidelis autonominį valdymą turintis furgonas, kuris turėtų užtikrinti namų pojūtį. Dar viena išskirtinė modelio savybė – dirbtinis intelektas.

Taip pat bus pristatytos dvi „Hustler“ koncepcijos. Viena versija – tai nedidelis universalus miesto visureigis, o kita – tvirtesnis ir agresyvesnis visureigis, skirtas aktyviam laisvalaikiui užmiestyje.

„Waku Spo“ – tai iš tinklo įkraunamas sportiškas hibridas, kurio įdomioji savybė yra tai, kad vienu mygtuko paspaudimu galima pakeisti jo kėbulo formą.

Galiausiai, „Suzuki“ žada pristatyti mobilų kūdikių kambarį. Naudojant „Suzuki Every“ bazę sukurtas modelis skirtas lauko renginiuose dalyvaujančių kūdikių priežiūrai, nes šioje mobilioje stotelėje juos galima pamaitinti arba pervystyti. Gamintojas teigia, kad automobilis gali pasitarnauti ir kaip mobili pagalbos stotis stichinių nelaimių metu.

„Toyota“

Didžiausias Japonijos ir vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „Toyota“ parodoje pademonstruos vandenilio kuro elementus naudojantį „Mirai“ modelį. Nors gamintojas jį pristato kaip koncepciją, jau nedaug trūksta, kad jis būtų paruoštas produkcijai.

Japonai šiam automobiliui suteikė daugiau agresyvumo ir išskirtinumo, palyginus su ankstesnės kartos modeliu. Kaip teigia „Toyota“, išraiškingas dizainas šiam automobiliui suteiktas dėl to, kad taip siekiama pritraukti naujų pirkėjų dėmesį.

Kita gamintojo pažiba – LQ modelis. Tai koncepcinis savivaldis automobilis. Tačiau jis nėra visiškai naujas automobilis. 2017-aisiais buvo pristatytas „Concept-i“ modelis, kurio pagrindu ir sukurtas naujasis LQ.

Gamintojo teigimu, kitą vasarą planuojama pristatyti LQ versiją, kurią bus galima išbandyti realiai. Beje, automobilis bus ne tik savivaldis, tačiau turės ir asmeninį virtualų asistentą Yui, kuris padės valdyti visas automobilio sistemas, pradedant navigacija, baigiant klimato kontrole.

„Toyota“ parodoje pristatys ir naują prabangų keleivinį furgoną „Granace“. Komfortiška važiuoklė, minkštos odinės sėdynės, medžio apdaila ir daug erdvės keleiviams – tai pagrindinės šio modelio savybės. Tiesa, tai japonams ir kai kurioms kaimyninėms rinkoms skirtas automobilis.

Pagal „europe.autonews.com“ parengė Vytenis Kudarauskas