Eismas

2019.09.27 18:08

Naujais reikalavimais taksi ir pavėžėjams patenkinti ne visi: kreipsimės į prezidentą

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.09.27 18:08

Seime priimti Kelių kodekso pakeitimai, susiję su pavėžėjimo ir taksi paslaugomis, daugelio sutinkami palankiai. Tačiau vienos įmonės atstovai piktinasi, kad atsiradę nauji ribojimai daro esminę įtaką jų verslo modeliui, ir tikina, kad tai prieštarauja Konstitucijai, todėl dėl dalies pataisų tobulinimo kreipsis į šalies prezidentą.

Viena iš pagrindinių naujovių, kurias patvirtino Seimas, kad nuo šiol viena įmonė negalės teikti ir taksi, ir pavėžėjimo paslaugų. Šios sąlygos atsiradimui įtakos turėjo tai, jog kartais klientai buvo suklaidinami, kai vietoje taksi atvažiuodavo pavėžėjas. Tačiau, pasak „eTaksi“ įmonės vadovo Andriaus Norkaičio, tai buvo tų įmonių problema, kurios neatskirdavo paslaugos teikėjų.

„Kitos įmonės į savo platformas įregistruodavo ir taksi, ir pavėžėjus. Todėl šioje vietoje toks apribojimas galbūt yra gerai, bet pas mus atribota buvo jau seniai.

Pavyzdžiui, argumentas, kad klientas nori išsikviesti taksi, bet atvažiuoja pavėžėjas, to pas mus nebuvo, nes tai yra aiškiai atskirta ir galimybė pasirinkti perkelta pačiam klientui“, – LRT.lt teigia A. Norkaitis.

Jo manymu, teikti abi paslaugas gali ir ta pati įmonė, svarbu, kad klientas galėtų aiškiai suprasti, ką pasirenka.

„Svarbu, kad klientas galėtų aiškiai atskirti ir pasirinkti paslaugą, kurios nori. Konkurencijos taryba yra ne kartą išsakiusi tokią poziciją, kad negalima apriboti paties vairuotojo galimybių teikti vieną arba kitą paslaugą“, – sako A. Norkaitis.

Jis nepritaria ir siūlymui uždrausti paslaugų teikėjams vartoti žodį „taksi“. Pasak pašnekovo, tai bendrinis žodis, kuris šiuo atveju yra ir įmonės pavadinimas.

„Į savo prekės ženklą per dešimt metų mes esame investavę didelius pinigus ir dabar atsiras suvaržymas, kad negalima naudoti taksi žodžio, o mūsų atveju tai yra klientams atpažįstamas prekės ženklas.

Ką reiškia pats žodis „taksi“? Jis žmonėms reiškia pervežimą iš vienos vietos į kitą, tai yra bendrinis žodis. Toks reguliavimas labiau liečia ne keleivį, bet vairuotoją, kuris teikia paslaugą“, – pastebi A. Norkaitis.

Jis pritaria kitiems pakeitimams, kurie susiję su verslo skaidrinimu ir griežtesniais reikalavimais vairuotojams, tačiau dėl anksčiau minėtų pakeitimų žada kreiptis į Lietuvos prezidentą.

„Svarbiausi yra tie punktai, kurie kažką apriboja be svarių argumentų. Kodėl reikia uždrausti? Ką tai duos keleiviui, vairuotojui, valstybei? Iš principo naudą duos tik vienai arba kitai pusei, tai yra mūsų konkurentams, bet ne kažkam kitam.

Kreipsimės į prezidentą ir tikiuosi, kad įstatymas bus vetuotas, kad būtų patikslintas būtent dėl šių punktų. O jeigu ką, yra kitų būdų, yra teisiniai keliai“, – teigia A. Norkaitis.

Įmonės „Bolt“ atstovas Andrius Pacevičius šio pakeitimo nesureikšmina ir teigia, kad jiems tai didelės įtakos neturės.

„Yra taksi vairuotojų, kurie naudojasi mūsų platforma, bet jų nėra daug. Iš tikrųjų, manau, kad tai taksi vairuotojus dar labiau paskatins pereiti į pavėžėjimo paslaugų sektorių.

Esmė yra ne tai, kaip viską pavadinsi, bet paslaugos kokybė. Jei klientai jaučia, kad bendras paslaugos vertės santykis yra geresnis, jie ją ir renkasi. Reguliavimas gali kažkiek padėti, bet viskas priklauso nuo pačios paslaugos“, – mano A. Pacevičius.

Kad keliamas klausimas iš esmės yra tik vienos įmonės interesas, pastebi taksi paslaugas Vilniuje teikiančios įmonės „Amber Vilnius“ vadovas Tomas Peleckas.

„Iki šiol problema buvo tokia, kad, kviesdamas taksi, klientas ne visada gaudavo šią paslaugą, nes atvykdavo pavėžėjas. Todėl problema buvo. O šiuo atveju tiesiog atskirta, kad turi būti arba taksi, arba pavėžėjas.

Labiausiai šis pokytis aktualus tik vienai platformai, kuri jungia taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančius vairuotojus. Jie kažkokiu būdu turės pasirinkti, ar jie taksi, ar pavėžėjimo paslaugų teikėjai. O kitoms platformoms tai jokios didelės įtakos nepadarys“, – LRT.lt pastebi T. Peleckas.

Tačiau A. Norkaitis tikina, kad stengiasi ginti ne konkrečiai jo vadovaujamos, bet platesnės grupės žmonių interesus.

„Tai yra paslauga, kuri teikiama dešimt metų, tačiau ji yra apribojama. Tai tinka tik konkurentams. Be to, tai liečia ir vairuotojus, ir klientus, partnerius. Tai liečia labai didelę žmonių dalį“, – priduria A. Norkaitis.