Eismas

2019.09.25 13:55

Patvirtinta – Vilniuje nuo kitų metų keičiamos automobilių stovėjimo zonų ribos

po šio sprendimo miesto centrinėje dalyje brangs stovėjimas; atnaujinta 15.59
Ignas Jačauskas, BNS, LRT.lt2019.09.25 13:55

Vilniaus miesto Taryba trečiadienį patvirtino automobilių stovėjimo vietų tvarkos pakeitimus sostinėje. Daugelyje gatvių pasiekus didesnį nei 85 proc. piko metu užimtumo rodiklį nuo sausio 1 d. bus keičiamos rinkliavos zonų ribos, rašoma pranešime. Labiausiai sprendimas paveiks centrinę miesto dalį, bus išplėstos brangiausios mėlynoji ir raudonoji zonos – jose statyti automobilius atitinkamai kainuoja 2,5 euro ir 1,5 euro valandai.

Sprendimas priimtas iš trečio karto – pirmus du kartus taryba siūlymą atmetė, tačiau merui Remigijui Šimašiui pasigedus savo balso, galiausiai politikai klausimui pritarė.

Mėlynąja zona pažymėtų stovėjimo vietų kitąmet padaugės beveik keturis, raudonojoje – beveik tris kartus.

R. Šimašius žurnalistams tvirtino, kad savivaldybė „nesiekia pasipinigauti“, o taip bandoma valdyti automobilių transporto srautus, ypač centrinėje miesto dalyje, kur nėra galimybės plėsti stovėjimo aikštelių.

„Aišku, lėšų bus daugiau surinkta, jos bus nukreiptos į parkavimo ir į kitas darnaus judumo priemones – pėsčiųjų infrastruktūrą, viešojo transporto gerinimą. Bet ten, kur neišsitenkama ir kur apribojimai natūralūs (senamiesčio gatvės, aikštelės prie ežerų), mes tikrai nesiruošiame kirsti medžių ar griauti pastatų, kad būtų daugiau parkavimo vietų“, – kalbėjo jis.

Tokiu sprendimu norima reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose, taip pat – daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus.

Patvirtinti šie pagrindiniai zonų ribų pakeitimai:

• Mėlynoji zona nuo šiol apims buvusią raudonąją zoną ir dalį geltonosios zonos ties Lukiškėmis ir Gynėjų gatve, kuriose automobilių srautai per pastaruosius metus ryškiai išaugo.
• Raudonąja zona tampa Užupis, Senamiesčio prieigos nuo Pylimo gatvės, Konstitucijos g. prieigos, kuriose telkiasi verslo centrai, daugėja traukos objektų, ir teritorija tarp Gedimino pr., J. Jasinskio ir A. Rotundo gatvių.
• Geltonoji zona apims Žvėryno dalis tarp Latvių ir Paribio gatvių, teritoriją prie buvusio „Audėjo“ centro, Paupio kvartalas, dalis Naujamiesčio bei Šnipiškės iki Žalgirio gatvės. Taip pat geltonąja zona šiltuoju sezonu nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 d. tampa erdvės prie Valakampių paplūdimio, Balsio, Balžio ir Tapelių ežerų.
• Žaliąja zona tampa Antakalnio dalis aplink Sapiegų parką, kuriai pritarė ir šių apylinkių gyventojai.

Visų rinkliavos zonų ribas galite rasti čia.

Po diskusijų atsisakyta „Susisiekimo paslaugų“ idėjos iš esmės didinti kainas minėtose zonose euru – grąžinti šį siūlymą ragino „valstiečiai“, tačiau tam taryba nepritarė.

Taip pat atmesti valdančiųjų Lietuvos lenkų rinkimų akcijos - Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) raginimai sekmadieniais vieną valandą leisti automobilius senamiestyje statyti nemokamai. LLRA motyvavo, kad ši lengvata būtų aktualiausia poilsiaujančioms šeimoms su vaikais. Sekmadieniais taip pat vyksta katalikų mišios.

Nepritardamas siūlymui kelti tarifus euru, R. Šimašius tikino, kad, savivaldybės tyrimų duomenimis, vidutiniškai miesto centre būna užimta 85 proc. vietų, o padidinus tarifus šis procentas esą sumažėtų iki 50-ies.

„Tai būtų netinkamas viešųjų vietų išnaudojimas, nes tai vistiek būtų parkavimo vieta, tiesiog ji būtų neužimta, bet nebūtų draugiška pėstiesiems, dviratininkams“, – sakė jis.

Pakeitimams pritarė 23 tarybos nariai, „prieš“ balsavo arba susilaikė 21 politikas. Projekto nepalaikė valdantieji LLRA–KŠS, „darbiečiai“, kai kurie konservatoriai, opozicija. Opoziciniai Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovai sakė, kad kompromisai nedidinti tarifų, bet išplėsti brangiausias zonas, yra „gyventojų apgaudinėjimas“.

„Politikams yra nepatogu kainas didinti, tada jie sako, tai bus „tarpinė stotelė“. Ką tai reiškia? Jei daryti, tai daryti ir nereikia kalbėti apie tarpines stoteles“, – teigė Žilvinas Šilgalis.

„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, Vilnius išlieka mažiausius automobilių stovėjimo tarifus taikančia sostine tarp Baltijos valstybių: Rygoje valanda stovėjimo senamiestyje kainuoja 5 eurus (nuo antros valandos – 8 eurus), Taline – 6 eurus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.