Eismas

2019.09.24 20:32

Niūrios Frankfurto automobilių parodos tendencijos kelia abejonių dėl jos ateities

LRT.lt2019.09.24 20:32

Frankfurto automobilių paroda – pasmerkta. Sunku surasti kitą apibendrinimą po to, kai šiemet ši paroda pritraukė beveik trečdaliu mažiau lankytojų nei prieš dvejus metus, rašo „europe.autonews.com“.

Dar prieš prasidedant parodai, kuri duris atvėrė rugsėjo 12 dieną, nuotaikos buvo niūrios. Pristatyti savo naujovių į parodą neatvyko tokie gamintojai, kaip „Toyota“, „Renault“, „Peugeot“, „Nissan“, „Fiat“ ar „Ferrari“, nors parodyti tikrai turėjo ką.

Ne pats maloniausias parodos epizodas buvo ir prieš klimato kaitą protestuojantys aktyvistai, kurie išryškino įtampą tarp Vokietijos automobilių gamintojų ir aplinkosaugininkų.

Vietinių gamintojų pristatyti elektromobiliai, tokie kaip „Porsche Taycan“, „Volkswagen ID.3“ ar „Opel Corsa-e“, turėjo būti kaip įrodymai, jog gamintojai stengiasi, kad į aplinką patektų kuo mažiau kenksmingų medžiagų, tačiau tai taip pat nepadėjo.

Šių metų Frankfurto parodą aplankė 560 tūkst. žmonių. Tačiau prieš dvejus metus paroda sulaukė 810 tūkst. lankytojų ir jau tada pasigirdo kalbų, ar šios parodos formatas pakankamai tinkamas, nes prieš dar dvejus metus, 2015-aisiais, paroda sulaukė beveik 932 tūkst. lankytojų.

Su panašiomis problemomis susiduria ne tik Frankfurto automobilių paroda. Parodos nuo Detroito iki Paryžiaus jaučia pasikeitusį gamintojų požiūrį į tokius renginius ir bandymus savo naujienas pristatyti tiesioginių transliacijų internetu arba individualių pristatymų metu.

Ne pačias optimistiškiausias prognozes pateikė ir buvęs „Opel“ vadovas Karlas Thomas Neumannas. Jis savo „Twitterio“ paskyroje atkreipė dėmesį į sumažėjusį parodos plotą ir mažiau ambicingus gamintojų stendus, todėl šių metų parodą pavadino didele nesėkme, palyginus su tuo, kaip paroda atrodė anksčiau. Jis mano, kad 2021-aisiais paroda Frankfurte neįvyks.

Ateityje tokių renginių vadybininkai turės dirbti sunkiai, jei norės automobilių gamintojų vadovus įtikinti, kad atvykti į parodą verta. To priežastį ekonomistai įvardija kaip „tinklo efektą“ – didelės minios pritraukia žmones, o mažėjantys skaičiai lankytojus atstumia. Ir šiuo atveju visiškai nesvarbu, kalbama apie skaitmenines platformas ar fizines parodas, tokios tendencijos gali sukelti neigiamą efektą.

Visgi Vokietijos automobilių pramonės asociacijos vadovas Bernhardas Matessas teigė, kad asociacija patenkinta parodos rezultatais, nes ji atvėrė naujas vaizdo ir socialinių tinklų dimensijas.

„Skaitmeniniame amžiuje svarbu ne tik užimamų kvadratinių metrų skaičius, bet ir aktualumas“, – teigia B. Matessas.

Jis pridūrė, kad ateityje planuojama keisti parodos formatą, perkeliant viską iš parodų rūmų į miestą ir taip renginiui suteikiant pramogų parko, o ne prekyvietės įvaizdį. Parodai persikėlus į miesto centrą ji būtų arčiau žmonių ir jų kasdienio gyvenimo.

Pats B. Matessas, praėjus vos kelioms valandoms nuo parodos atidarymo pareiškė, kad iki metų pabaigos paliks šiuo metu užimamas pareigas, tačiau pridūrė, kad Frankfurtas ruošiasi kitai parodai, nors yra ir kitų variantų.

Vokietijos žiniasklaida teigia, kad dėl parodos formato ir būsimos vietos sprendimas bus priimtas kitų metų pavasarį, o laikraštis „Bild“ kaip galimą parodos vietą įvardija Berlyną, kuriame gyvena 3,75 mln. jaunų žmonių ir yra daug su mobilumu susijusių startuolių. Dėl to galima daryti prielaidą, kad po dvejų metų Vokietijoje automobilių paroda įvyks, tačiau nebūtinai Frankfurte.

Pagal „europe.autonews.com“ parengė Vytenis Kudarauskas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.