Griežtėjantys automobilių taršos standartai daro didelę įtaką greitų ir galingų automobilių rinkai, nes gamintojai priversti ieškoti būdų, kaip sumažinti variklių taršą, bet išlaikyti aukštą galingumą. Tačiau „Ferrari“ tikina, kad nežada pasiduoti ir automobiliuose naudos atmosferinius V12 variklius tiek, kiek tik galės.
Naujausias „Ferrari 812 GTS“ turi 6,5 l darbinio tūrio V12 atmosferinį variklį – iš esmės tokį patį, kaip ir „812 Superfast“, tačiau naujajame modelyje gamintojas privalėjo sumontuoti kietųjų dalelių filtrą, rašo „carscoops.com“.
„Mes kovosime dėl šio variklio. Turime gerų idėjų, kaip jį tobulinti. Šiuo metu galioja Euro 6 reikalavimai, kurie privertė mus sumontuoti kietųjų dalelių filtrą GTS modelyje, taip pat yra ir bendros CO2 ribos, ypač tokiose rinkose, kaip Kinija ir Jungtinės Amerikos Valstijos“, – sako „Ferrari“ technologijų vadovas Maiklas Hugo Leitersas.

Variklio galingumą mažinantis kietųjų dalelių filtras nėra tai, su kuo nori susitaikyti sportinių automobilių gamintojai. Vis dėlto „Ferrari“ sugebėjo savo V12 variklį naujajam „812 GTS“ modeliui pritaikyti taip, kad jis vis dar išvysto 789 arklio galias, visai kaip ir „812 Superfast“ modelyje, kuris neturi kietųjų dalelių filtro.

Tačiau italams kelia nerimą ne tik ekologijos, bet ir griežtėjantys garso reikalavimai, kurie taip pat gali sukelti sunkumų norint gaminti automobilius su tokiais dideliais varikliais, kaip „Ferrari“ V12.
„Prieš pusantrų metų įsigaliojęs triukšmo reglamentas yra iššūkis mums ne tik dėl garso lygio, bet ir dėl to, kad jis matuojamas kur kas griežčiau. Tai neabejotinai yra dalykas, kurį turime apsvarstyti kaip iššūkį V12 varikliui“, – paaiškina M. H. Leitersas.
Griežtesni taršos ir garso reikalavimai nėra vieninteliai iššūkiai. „Ferrari“ atstovas priduria, kad svarbu atsižvelgti ir į klientų lūkesčius variklio galingumui.
„Pasiekėme specifinį galios lygį, kuris atmosferiniam varikliui yra labai didelis. Šiuo metu niekam nebereikia 800 arklio galių, bet visi to nori. Manau, kad turime suprasti, kaip ateityje galime patobulinti variklį ir jo charakteristikas, bet kartu ir toliau demonstruoti progresą“, – priduria M. H. Leitersas.

Viena iš „Ferrari“ galimybių tobulinti V12 variklį – hibridinių elektros sistemų diegimas. Panašiu keliu gali pasukti ir didžiausias „Ferrari“ konkurentas „Lamborghini“. Šis gamintojas planuoja pakeisti dabar gaminamą „Aventador“ kitu modeliu, kuris turės ne tik V12 vidaus degimo, bet, spėjama, ir tris elektrinius variklius.
Pagal „carscoops.com“ parengė Vytenis Kudarauskas.