Eismas

2019.09.13 12:02

Frankfurto automobilių parodoje – vokiškų elektromobilių desantas

Saulius Masalskas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.09.13 12:02

Tūkstančiai lankytojų užplūdo vieną didžiausių pasaulyje Frankfurto automobilių parodą. Šį kartą vokiečių gamintojai pristato kaip niekad daug elektrinių automobilių – nuo eilinam vartotojui skirto elektrinio „Volkswagen ID.3“ iki kelis kartus galingesnių ir brangesnių „Audi“, „Mercedes-Benz“ bei „Porsche“ elektromobilių.

Į Frankfurto automobilių parodos atidarymą atvykusi Vokietijos vyriausybės vadovė Angela Merkel įvertino vokiečių gamintojų pastangas elektrinių automobilių gamybos srityje.

Kita vertus ji išreiškė viltį, kad vokiečių automobilių koncernai sugebės pasivyti konkurentus, nes dabar daugiausia elektromobilių gamina ir parduoda amerikiečiai, prancūzai bei kinai.

Bet tai turėtų greitai pasikeisti, nes būtent 2020-ieji bus rimto persilaužimo metai Vokietijos automobilių pramonėje. Pavyzdžiui, elektriniai „Porsche Taycan“ bus pradėti pardavinėti nuo kitų metų.

„Šis automobilis visai neteršia aplinkos. Mes gaminame jį Cufenhauzeno gamykloje, kuri taip pat neišmeta anglies dioksido. Automobilį galima įkrauti labai greitai – naudojant 800 voltų technologiją, kiekvienam papildomam šimtui kilometrų ridos, pakanka penkių minučių krovimo“, – teigia „Porsche“ vadovas Oliveris Blume’as.

Kita vertus pusantro šimto tūkstančių eurų kainuojantys „Taycan“ su kelių šimtų arklio galių varikliais, kad ir elektriniais, vargu ar padės išspręsti klimato kaitos problemas, todėl Frankfurto parodoje netrūko aršiai protestuojančių gamtosaugininkų, raginančių atsisakyti dabar madingiausių ir gamintojams pelningiausių automobilių – galingų miesto visureigių.

„Užuot šlovinę degalus siurbiančius miestų visureigius, automobilių gamintojai turėtų atsisveikinti su šiais miesto „tankais“ ir visais vidaus degimo varikliais“, – ragina „Greenpeace“ atstovas Benjaminas Stephanas.

Taigi Vokietijos kanclerė apžiūrėjo net tik greitai Vokietijos gatvėse pasirodysiančius prabangius elektrinius „Audi“ bei „Mercedes-Benz“ automobilius, bet ir pagrindinį jų konkurentą – Vokietijoje mažiau nei 30 tūkstančių eurų kainuosiantį pirmą grynai elektrinį „Volkswagen“ Vabalo įpėdinį, pavadintą „ID.3“.

Jis nėra toks išvaizdus, bet paprastas, o dėl gerokai pigesnės eksploatacijos ekonomiškai apsimokantis šeimyninis automobiliukas. Su viena įkrova jis turėtų nuvažiuoti 400 kilometrų, o jo baterijai suteikiama aštuonerių metų ir 70 proc. garantija.

Tai reiškia, kad po aštuonių metų, vidutinės galios „ID.3“ dar turėtų nuvažiuoti bent 300 kilometrų. Būtent tokiais elektromobiliais vokiečiai planuoja užkariauti Europos ir viso pasaulio rinkas.

„Šiandien automobilių pramonė yra labai reikšminga mūsų šalies ekonomikos dalis, o svarbiausia, kad tai pramonė, užtikrinanti darbo vietas ir saugumą šimtams tūkstančių žmonių“, – akcentuoja Vokietijos kanclerė Angela Merkel.

Frankfurto automobilių paroda, kuri rengiama pakaitomis su Paryžiaus automobilių paroda, dirbs iki kito rugsėjo 22-osios.

Plačiau – vaizo įraše nuo 04 min. 22 sek.

Žinios. Frankfurto parodoje – ir prabangiausi elektromobiliai, ir Angelą Merkel puolę „Greenpeace“ aktyvistai
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.