Eismas

2019.09.12 10:24

Autobusų juosta skriejusius ir geltonų korių nepaisiusius vairuotojus tramdė policija

LRT.lt2019.09.12 10:24

Atėjus rugsėjui, kai transporto srautai palyginti su vasara išauga iki 30 procentų, sostinės savivaldybė pastebi, kad vairuotojai, ypač naujokai didmiestyje, ignoruodami taisykles važiuoja viešajam transportui skirtomis A juostomis, užkemša geltonuosius „korius“ sankryžose. Savivaldybės inicijuoto reido metu siekta atkreipti dėmesį į vairavimo kultūrą, o taisyklių nepaisantiems vairuotojams reido metu primintos Kelių eismo taisyklės.

„Visų eismo dalyvių – automobilių, važiuojančių viešuoju transportu, pėsčiųjų bei dviratininkų – kultūringas elgesys ir abipusė pagarba užtikrina sklandų judėjimą miesto gatvėmis. Piktybiškas ir savanaudiškas elgesys, kai bandoma kaip nors pralėkti per sankryžą ar apvažiuoti susidariusią spūstį, sukelia pavojingas situacijas ir kitų vairuotojų nepasitenkinimą.

Juk pagarba vienas kitam nekainuoja nieko, tačiau padeda kiekvienam judėti sklandžiai. Atsakingai ruošdamiesi rudeniui ir suintensyvėjusiam transporto eismu miesto gatvėse ir keliuose kai itin padaugėja jaunųjų eismo dalyvių, atnaujinome gatvių ir pėsčiųjų perėjų ženklinimą“, – sako Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Vilniuje geltonuoju „koriu“ pažymėtos net 79 sankryžos, o A juostų skirtų visuomeniniam transportui ilgis siekia apie 33 km. Sankryžos pažymėtos geltonomis linijomis ir informaciniais skydais „Neblokuokite sankryžos“ užtikrina sklandžias eismo sąlygas sankryžose ir didesnį transporto srautų pralaidumą.

Primenama, kad sankryžos blokavimas ir kliūties joje sudarymas ne tik sukelia nepatogumų kitiems vairuotojams, bet ir gali pažeidėjui užtraukti administracinę baudą nuo 28 iki 86 eurų.

Autobusų juosta – skirta tik viešajam transportui, siekiant pagreitinti šio transporto judėjimą ir išvengti eismo spūsčių. Šia juosta gali naudotis ir taksi, elektromobiliai ir 4 ar daugiau keleivių vežanti transporto priemonė. Vairuotojui, važiuojančiam A juosta gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų.

Pasak Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininko Dainiaus Šalomsko, kaip ir kasmet rugsėjo mėnesį sostinės gatvėse dirba 30 proc. daugiau policijos pajėgų nei įprastai, siekiant operatyviai reaguoti į eismo įvykius ar kitus eismą trikdančius incidentus.

Kelių policijos pareigūnai, siekdami atkreipti dėmesį į vairavimo kultūrą, eismo dalyvių sąmoningumą, saugų manevravimą, sankryžų kirtimą piko metu budi ir reguliuoja pačias intensyviausias miesto sankryžas: Savanorių prospekto, Tūkstantmečio ir Geležinio Vilko gatvių žiedo, Konstitucijos prospekto, T. Narbuto ir Geležinio Vilko gatvių žiedo, Pilaitės prospekte, Kalvarijų, Kareivių ir Ozo gatvių, A. Goštauto, Žygimantų ir Vilniaus gatvių, Konstitucijos prospekto ir L. Kačinskio gatvės bei Konstitucijos prospekto ir Linkmenų gatvės.

„Pirmiausiai norėtume atkreipti dėmesį tų vairuotojų, kurie Vilniuje pirmą kartą, ir paprašyti būti atidiems pėstiesiems, įvertinti savo galimybes dalyvauti eisme ir vairavimo patirtį.

Taip pat būti atidiems rytinių ir vakarinių pikų metu, kertant sankryžas, neįvažiuoti į sankryžą, jei už jos stovi automobilis, ir netrukdyti kertančiųjų sankryžą eismo. Prisiminti, kad A raide pažymėta juosta gali važiuoti visuomeninis transportas ir tos transporto priemonės, kurios nurodytos kelio ženklinime.

Visų eismo dalyvių saugumas sostinės gatvėse bei užmiesčio keliuose priklauso nuo abipusio atsargumo, pagarbos ir vienų kitiems pareigų laikymosi“, – pasakojo Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas.

Vilniuje, siekiant efektyviau valdyti eismą, iš anksto ruoštasi – pasitelktos įvairios priemonės: atnaujintas šviesoforų valdymo sistemos reguliavimas, aktyviau naudojami atviri eismo srautų duomenys ir platesnis tiesioginio vaizdo fiksavimo ir perdavimo miesto eismo valdymo centrui kamerų tinklas.

Planuojama, kad net 50 stebėjimo kamerų tiesioginis vaizdas bus perduotas iš įvairių miesto vietų eismo valdymo centrui, o tai ne tik leis efektyviau panaudoti mieste jau esančią infrastruktūrą, tačiau svarbiausia – stebėti eismo situacijas realiuoju laiku ir operatyviai priimti reikalingus reguliavimo sprendimus.

Taip pat papildomai buvo atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai ir atsižvelgiant į gautus rezultatus buvo atlikti šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimai, kalibravimo darbai Laisvės pr., Ukmergės g., Ateities g., Savanorių pr., Molėtų pl. ir kitose „karštose“ sostinės gatvėse.