Tik keli Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) automobilių gamintojai kada nors yra pasiekę tokį lygį, kaip „Cadillac“. Vienu metu šis gamintojas buvo siejamas su prabanga ir aukščiausia kokybe, „Cadillac“ buvo viršūnėje, rašo „nytimes.com“. Tačiau kokioje pozicijoje šis gamintojas yra šiandien ir kaip jis tikisi grįžti į aukštumas?
Prieš šimtmetį „Cadillac“ tapo „General Motors“ prabangos simboliu. Vairuotojai, kurie vairavo „Chevrolet“, „Oldsmobile“ ar „Buick“, persėsdavo į „Cadillac“, kad pademonstruotų savo sėkmingą gyvenimą.
Tačiau vėlyvais 1970-aisiais viskas apsivertė aukštyn kojomis. Pradėjo šlubuoti automobilių kokybė, o vairuotojai „Cadillac“ demonstruojamą prabangą, kuri buvo perteikiama automobilio dydžiu ir pelekus primenančiais galiniais sparnais, iškeitė į vokiečių gamintojų sedanams būdingą dinamiką. Ilgainiui „Cadillac“ tapo žinomas kaip senjorų automobilis.

Šiandien šį gamintoją toli už nugaros yra palikę tokie gamintojai, kaip „Mercedes-Benz“, „BMW“ ar „Audi“. „Cadillac“ negali pasigirti aukštais pasiekimais net ir savo namų rinkoje. Pagal pardavimus jis užima tik šeštą vietą prabangių markių JAV rinkoje lentelėje.
„Atrodo, kad šis gamintojas yra užstrigęs laike“, – sakė Davidas Placekas, „Lexicon Branding“, rinkodaros firmos, kuriančios prekės pavadinimus ir strategijas, prezidentas.
Du dešimtmečius „General Motors“ bandė sugrąžinti „Cadillac“ į viršūnę, tačiau pasiekti ilgalaikės sėkmės taip ir nepavyko. Vienas paskutinių bandymų buvo 2015-aisiais, kai gamintojo būstinė persikėlė į Manheteno Soho rajoną. Taip buvo siekiama įsigilinti į tų žmonių, kurie naudoja aukščiausio lygio produkciją, poreikius.
Tačiau „Cadillac“ pražiopsojo rinkos poreikių pasikeitimą. Kol daugelis gamintojų pristatinėjo didesnio pravažumo (SUV) modelius, „Cadillac“ ir toliau gamino didelius sedanus.

„Persikėlimas į Niujorką buvo geidulingas mąstymas. Norint susigrąžinti pranašumą, visų pirma reikia atsižvelgti į produkto vystymą“, – pastebėjo D. Placekas.
Galiausiai, „Cadillac“ grįžo į Detroitą, kur buvo paskirtas ir naujasis vadovas Steve‘as Carlisle‘as.
„Norint atgaivinti prekės ženklą, reikia kelių dalykų. Jei nebuvote žmonių akiratyje, jie pereina pas kitus gamintojus. Mes turime grįžti į jų akiratį“, – sako S. Carlisle‘as.

Tačiau iššūkiai, kuriuos turės įveikti „Cadillac“ yra labai sunkūs. Pavyzdžiui, kai visa automobilių pramonė pereina prie elektromobilių, o toks gamintojas kaip „Tesla“ vis labiau įsitvirtina prabangių gamintojų rinkoje, „Cadillac“ susikoncentravo ties išskirtinai šiai markei skirtų vidaus degimo variklių kūrimu.
Šiemet „Cadillac“ pristatė naują V formos, 8 cilindrų variklį, kuris pasiekia 550 arklio galių. Ir toks variklis pristatomas tuo metu, kai pagrindiniai konkurentai demonstruoja modelius su elektros varikliais ir skiria dėmesį būtent tokioms technologijoms.

Naujasis vadovas teigia, kad visgi palaipsniui bus atsisakoma vidaus degimo variklių ir per artimiausius 6–10 metų visi „Cacillac“ modeliai buvo varomi elektra. Tačiau ar nebus per vėlu?
„General Motors“ prezidentas Markas Reussas teigia, kad „Cadillac“ turi paskutinį šansą sugrįžti į aukščiausias pozicijas, naujasis vadovas S. Carlisle‘as įvardija kozirį, kuris turėtų padėti pasiekti šį tikslą, – naująsias technologijas, kurios turėtų sugrąžinti šį gamintoją į aukštumas.
S. Carlisle‘as mano, kad būtent technologijos padės šiam gamintojui susikurti savo identitetą ir pritraukti naujų pirkėjų. Pavyzdžiui, kadaise „Cadillac“ bandė konkuruoti su „BMW“, atkartodamas šio Vokietijos automobilių gamintojo sportiškas savybes. Tačiau tai nepasiteisino ir buvo ieškoma kitų galimybių surasti savo pirkėjus.

„Mes nebesistengiame pergudrauti vokiečių. Mes turime surasti savo auditoriją. „Cadillac“ geriausiai sekėsi tada, kai mes atstovavome geriausioms technologijoms ir inovacijoms“, – tikina S. Carlisle‘as.
„Cadillac“ ne tik tikisi pritraukti vokiškų gamintojų auditoriją, bet ir nori konkuruoti su „Tesla“. Dėl šios priežasties gamintojas kitąmet pristatys sedaną, kuris turės galimybę programinę įrangą atnaujinti per atstumą, visai kaip „Tesla“ elektromobiliuose. Tai reiškia, kad automobilio programinės įrangos naujinimai bus siunčiami ir įdiegiami tuo metu, kai automobilis tiesiog stovi, pavyzdžiui, naktį garaže.
Tačiau tai nėra pagrindinis „Cadillac“ koziris, kuris turi padėti grįžti į aukštumas. Daug dėmesio gamintojas skiria savo autonominei pastovaus greičio palaikymo sistemai „Super Cruise“. Būtent ši sistema turėtų leisti „Cadillac“ aplenkti pagrindinius konkurentus ir net „Teslą“.

Pavyzdžiui, tam, kad „Tesla“ sistema „Autopilot“ veiktų, kaip numatyta, vairuotojas turi laikyti rankas ant vairo arba jas nuimti gali tik kelioms minutėms. Taip pat elektromobilių gamintojas žino, jog ši sistema ne visada tinkamai reaguoja į šalikelėje stovinčius automobilius. Analizuojant tris tokio pobūdžio avarijas buvo prieita prie išvados, kad „Autopilot“ sistema tinkamai nesureagavo į kliūtis, todėl ir įvyko avarijos.
O „Cadillac“ sistema leidžia vairuotojui rankas nuo vairo patraukti visiškai ir neprašo jų uždėti atgal po kelių akimirkų. Taip pat sistema gali pristabdyti, visiškai sustabdyti ar padidinti greitį atsižvelgdama į kitų eismo dalyvių veiksmus. Kitaip tariant, važiuodamas greitkeliu, vairuotojas gali nedaryti nieko.

Tiesa, kai reikia iš vieno greitkelio pervažiuoti į kitą, vairuotojui reikia perimti automobilio kontrolę, tačiau S. Carlisle‘as tikina, kad dirbama ir prie šio klausimo ir tik laiko klausimas, kada ir šį veiksmą automobilis galės atlikti be vairuotojo įsikišimo.
Dar vienas „Cadillac“ sistemos „Super Cruise“ privalumas, kad, naudodama skaitmeninius žemėlapius, ji iš anksto žino apie galimas kliūtis kelyje ir, pavyzdžiui, priartėjus prie statybos zonos, kur eismas gali būti sudėtingas ir būtų geriau, jei automobilio kontrolę šioje vietoje perimtų žmogus, sistema apie tai praneša iš anksto.
Bet kad grįžtų į viršūnę, „Cadillac“ turi daryti tinkamus žingsnius. Tačiau, bent jau kol kas, panašu, kad gamintojas žvelgia ne ta kryptimi. Pirmas gamintojo didesnio pravažumo elektra varomas modelis nepasirodys anksčiau nei po trejų metų. Per tiek laiko rinka bus perpildyta kitų gamintojų modelių.
Taip pat „Cadillac“ neišnaudoja viso savo „Super Cruise“ technologinio pranašumo, nes šią sistemą galima užsisakyti tik kaip papildomą įrangą, o tai ženkliai padidina automobilio kainą. Be to, kol kas ji siūloma tik CT6 sedane, kurio pardavimai nuolatos mažėja, todėl net svarstoma pristabdyti šio modelio gamybą.

O kitas modelis su „Super Cruise“ bus pristatytas tik kitąmet ir tai taip pat bus sedanas, tik mažesnis nei CT6, o pirmas didesnio pravažumo modelis šią sistemą gaus tik po dvejų metų.
„Tai viena iš prioriteto nustatymo dilemų. Jei apie tai būtume pagalvoję anksčiau, viską būtume padarę greičiau“, – apibendrina S. Carlisle‘as.
Pagal „nytimes.com“ parengė Vytenis Kudarauskas