Eismas

2019.09.04 08:59

Prasidėjo vairuotojų rudeninis košmaras: vilniečius kelyje įkalino rytinės spūstys

„Susisiekimo paslaugų“ komentaras
Šarūnas Nekrošius, LRT.lt2019.09.04 08:59

Atėjus rugsėjui didmiesčių vairuotojai vėl rytus pradeda milžiniškose spūstyse ir laidydami keiksmus prie vairo.

Trečiadienio rytą LRT.lt skaitytojas pranešė, kad įprastinė jo kelionė iš Saulėtekio į Naujamiestį užtruko ilgiau nei valandą.

„Akivaizdžiai pajaučiau rudenio „malonumus“. Viešuoju transportu šiandien važiavau iš Saulėtekio iki Naujamiesčio ilgiau nei valandą. Dar prieš porą savaičių kelionė trukdavo iki 30 minučių“, – rašo LRT.lt skaitytojas, teigęs, jog šį rytą rinkosi viešąjį Vilniaus transportą.

Be to, prasidėjus rytinėms spūstims, gerokai sutriko ir viešojo eismo tvarkaraščiai – laiku pagal numatytą laiką atvyksta retas populiaraus maršruto autobusas ar troleibusas.

Tačiau ir automobilius vairuojantiems vairuotojams trečiadienio rytą prireiks kantrybės – elektroninėje erdvėje pranešama, jog prieš 9 valandą ryto, piko metu, Vilniuje užfiksuota 13 susidariusių spūsčių.

„Didžiausi srautai rytinio piko metu fiksuojami judant link miesto centro: Ukmergės, Geležinio Vilko, Kalvarijų, Kareivių, Žirnių, Liepkalnio, Oslo gatvėse, Pilaitės prospekte“, – skelbia „Susisiekimo paslaugos“.

Ir vairuotojai, ir ekspertai pastebi, jog „karščiausi“ Vilniaus taškai nesikeičia jau kelerius metus iš eilės: Ukmergės–Geležinio Vilko, Kalvarijų–Kareivių–Ozo, Liepkalnio–Žirnių, Savanorių, Edukologijos ir Olandų žiedinės sankryžos.

Tiesa, kaip skelbia „Susisiekimo paslaugos“, geros naujienos vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, kad baigus šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo darbus, priešpikinis srautų pralaidumas Vilniuje padidėjo 6 proc.

„Rytinio piko pradžia tapo vėlesnė 11 min., o vidutinė piko trukmė sumažėjo 12 min.“, – skelbiama žinutėje.

„Susisiekimo paslaugos“: srautai sureguliuoti taip, jog net ir piko metu jie neviršijo 10–25 minučių vėlavimo

LRT.lt portalui komentarą pateikė „Susisiekimo paslaugų“ Komiunikacijos vadovė Miglė Bielinytė, jos teigimu, iš viso Vilniaus gatvėmis nuo rugsėjo 1 d. darbo dienomis kursuoja 188 troleibusai ir 404 autobusai, o savaitgaliais ir šventinėmis dienomis – 108 troleibusai ir 240 autobusų. Lyginant su vasara, į maršrutus išvyksta 14 proc. daugiau viešojo transporto.

„Geriausia naujiena, jog net 49 proc. rudenį važiuojančių autobusų ir troleibusų yra nauji“, – teigia specialistė.

Anot Komunikacijos vadovės, šiomis aktyvaus eismo dienomis viešasis transportas vėlavimų neišvengia, tačiau srautai ir išleidimai sureguliuoti taip, jog net ir piko metu pirmosiomis rugsėjo dienomis jie neviršijo 10–25 minučių.

„Didesni viešojo transporto vėlavimai dėl bendro srauto padidėjimo rytinio piko metu fiksuojami judant miesto kryptimi link centro: Kalvarijų, Pylimo, Žygimantų, Goštauto, Ukmergės, Antakalnio, Olandų, Šeimyniškių, Žalgirio gatvėse. Vakarinio piko metu vėlavimai fiksuojami judant šiomis gatvėmis priešinga kryptimi. Situaciją nuolat stebime ir operatyviai koreguosime tvarkaraščius, jei matysime, kad vėlavimų tendencijos tam tikrose vietose nesikeičia“, – teigia M. Bielinytė.

„Susisiekimo paslaugų“ atlikti skaičiavimai rodo, jog savo keliones su laiko atsarga planuoti turėtų tie žmonės, kurie važiuoja 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 12, 14, 17, 19, 20 maršrutų troleibusais ir 1G, 2G, 3G, 4G, 6G, 5, 11, 40, 43, 46, 49, 50, 52, 53, 56, 69, 73, 88 maršrutų autobusais bei kitų maršrutų autobusais, kurie važiuoja centrinėmis miesto gatvėmis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.