Eismas

2019.08.22 11:50

Dviračių takas Neringoje traumuoja vieną po kito: visi tai žino, tačiau niekas tvarkyti nesiima

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.08.22 11:50

Dviratis gali būti puikia susisiekimo ir laisvalaikio praleidimo priemone, ypač šiltuoju metų laiku. Tačiau ne visas keliones dviračiais galima prisiminti su malonumu ir to pavyzdžių netrūksta Neringoje esančiame dviračių take. Čia nuolat susižaloja dviratininkai, apie pavojingą situaciją žino visos institucijos, tačiau yra viena problema – šis takas neturi šeimininko.

LRT.lt skaitytoja Ieva pasidalino ne pačiomis maloniausiomis nuotraukomis iš Neringos. Ji užfiksavo nuo dviračio nukritusios 17-metės žaizdas. Kaip sako Ieva, viskas įvyko jai prieš akis.

„Važiuodama, atrodytų, visai nekalta nuokalne, ji mūsų akivaizdoje vertėsi per dviračio vairą ir krito ant asfalto“, – sako Ieva.

Ji priduria, jog į šią vietą medikai atvyksta nuolat ir dažniausiai dėl tos pačios priežasties – apžiūrėti nuo dviračių nukritusių žmonių.

Pažvelgus į nuotraukas, kuriose užfiksuota dviračių tako danga, akivaizdu, kad važiuoti dviračiu čia nėra ypač saugu, nes tako danga duobėta, o nelygumų dviratininkai gali nepastebėti dėl kintančio tako reljefo.

LRT.lt Ieva sakė, kad nukentėjusioji pati nesuprato, kaip ir kodėl ji nukrito nuo dviračio, tačiau tikėtina, kad apakinta saulės ji tiesiog nepastebėjo dviračių take esančių duobių.

Problema sena ir visiems žinoma

Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos direktorė Aušra Feser sako, kad nusiskundimų dėl šio dviračių tako sulaukia nuolat, tačiau pati direkcija neturi nei lėšų, nei pajėgų užsiimti dviračių tako tvarkymu. A. Feser apgailestauja, kad čia nuolat nutinka nelaimingų atsitikimų, bet jau nebežino, kur kreiptis.

„Tai yra kažkokia tragedija. Buvome atvažiavę su daugybe aukštų asmenų, visi tai žino, visi tai matė, bet jokių sprendimų nėra. Paskutiniu metu buvo laukiama, kad atsiras nauja Vyriausybė, nauji ministrai ir vėl pradėsime nuo pradžių, nes Susisiekimo ministerijoje ir Kelių direkcijoje nebuvo su kuo apie tai kalbėtis. Situacija yra labai bloga ir nežinau, kas dar turi nutikti, kad tai pasikeistų“, – LRT.lt pasakoja A. Feser.

Kalbėdama apie nelaimingus atsitikimus, A. Feser sako, kad tikslios statistikos nežino, tačiau apie dviratininkų traumas girdi nuolat. Pavyzdžiui, neseniai šiame dviračių take koją susilaužė viena Juodkrantės gyventoja. Kaip pastebi parko direkcijos vadovė, dviratininkai vengia važiuoti šiuo dviračių taku.

„Nėra jokio malonumo važiuoti šiuo dviračių taku. Šiuo metu daug dviratininkų važiuoja keliu, nors tai yra draudžiama ir pavojinga, bet tikriausiai jie nemato kitos išeities ir mano, kad važiuoti keliu yra saugiau nei dviračių taku“, – teigia A. Feser.

„Tai yra kažkokia tragedija. Buvome atvažiavę su daugybe aukštų asmenų, visi tai žino, visi tai matė, bet jokių sprendimų nėra. <...> Situacija yra labai bloga ir nežinau, kas dar turi nutikti, kad tai pasikeistų“, – LRT.lt pasakojo Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos direktorė A. Feser.

Dviračių takas niekam nepriklauso?

Dviratininkų problema šiame dviračių take nevienadienė, tačiau niekas nesiima veiksmų problemai spręsti. Kaip pastebi A. Feser, šio dviračių tako priklausomybė yra pagrindinė problema.

„Yra įstatyminė kolizija, nes tai yra miško takas, tačiau tai yra ir sertifikuotas „Eurovelo“ takas, ir galbūt galėtų atsirasti įstatymo pataisa, kad tokie dviračių takai privalo būti tvarkomi pagal atitinkamus reikalavimus. Dabar tai yra miško takas, kuris tenkina miškininkus, ir jie nesirūpina dviratininkais, jie rūpinasi savo reikalais“, – akcentuoja A. Feser.

Kad tako būklė nuo Smiltynės iki Pervalkos labai prasta, pripažįsta ir Neringos savivaldybės atstovė spaudai Sandra Vaišvilaitė, ji sako, kad dėl šio tako situacijos yra kreiptasi ne kartą.

„Prieš kurį laiką Neringos savivaldybė kreipėsi į Valstybės kontrolę, į STT dėl turto priežiūros, nes šis dviračių takas buvo dingęs, jis buvo tapęs bešeimininkiu, nes buvo priskirtas jau nebeegzistuojančiai įmonei „Klaipėdos keliai“.

Formaliai tako savininkas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Mes ne kartą kreipėmės dėl tako rekonstrukcijos tiek į Susisiekimo ministeriją, tiek į LAKD, ir, kiek patys matėme žiniasklaidoje, LAKD informavo, jog iki metų pabaigos šis takas formaliai atsidurs jų žinioje. Tai reiškia, kad jis turės šeimininką“, – LRT.lt pasakoja S. Vaišvilaitė.

Ji priduria, kad dėl pavojingos tako būklės nuolat kreipiamasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją, tačiau panašu, kad kosmetinio remonto tiesiog neužtenka.

„Dar pavasarį buvo susitikimas su LAKD ir prašėme, kad bent minimaliai takas būtų sutvarkytas, tačiau akivaizdu, kad to nepakanka. Vietomis šis takas yra visiškai išdilęs, todėl reikia atlikti visą jo rekonstrukciją. Kaip kalba ilgamečiai darbuotojai, šis dviračių takas buvo įrengtas be pagrindo, o asfaltas buvo klotas tiesiog ant žemės“, – problemą įvardija S. Vaišvilaitė.

Bando perimti į savo rankas

LRT.lt susisiekus su LAKD, atstovais jie neslėpė, kad situacija dėl minimo dviračių tako žinoma, tačiau atsakyti, kada galima tikėtis dviračių tako būklės pagerėjimo, dar per anksti.

„Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos šių metų kovo mėnesį kreipėsi į AB „Kelių priežiūra“ su prašymu perduoti Kelių direkcijai valdyti patikėjimo teise šį AB „Kelių priežiūra“ nuosavybės teise priklausantį dviračių taką.

Šių metų liepos 26 d. visi reikiami dokumentai buvo gauti. Šiuo metu inicijuojama perdavimo procedūra. Perėmus minėtą taką, jis bus įtrauktas į bendrą sąrašą ir įvertinus jo būklę, bus žinoma, kurią vietą sąraše jis užėmė. Priklausomai nuo to bus žinoma, kuriais metais jis galėtų būti sutvarkytas“, – teigiama LRT.lt atsiųstame LAKD atsakyme.