Eismas

2019.08.11 11:16

Atnaujintas „Renault Kadjar“: kas būtų, jei automobilį rinktųsi šeimos nariai?

apžvalga
Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.08.11 11:16

Prancūzai maždaug prieš ketverius metus įšoko į įsibėgėjantį didesnio pravažumo modelių traukinį. Ir panašu, kad tikrai nepavėlavo, nes „Renault“ siūlomi modeliai yra vieni populiariausių Europoje. Lietuvoje taip pat galima pamatyti ne vieną naują „Kadjar“. Išbandęs atnaujintą modelį, pagaliau supratau, kodėl pirkėjai juos taip mėgsta. Bet atnaujinimas su tuo nė kiek nesusijęs...

2015-aisiais Ženevos automobilių parodoje „Renault“ pristatė „Kadjar“ – vidutinio dydžio didesnio pravažumo modelį, kuris iš karto patraukė ne vieno vairuotojo dėmesį. Visai neseniai „Kadjar“ buvo atnaujintas, bet tai natūralus ir visiškai suprantamas etapas, nes pristatyti visiškai naują modelį dar per anksti, o einamasis jau prašosi, pavyzdžiui, šviežesnės išvaizdos.

„Kadjar“ atveju jokių radikalių pasikeitimų nėra. Jei atnaujintas modelis stovėtų šalia senojo, vargu ar kas nors pasakytų, kad jie turi akivaizdžių skirtumų. Geriausiu atveju, daugelis pasakytų, kad atnaujintas modelis yra koks nors naujas įrangos lygis. Esminių naujovių nėra ir viduje, išskyrus sėdynes. Jos minkštos, patogios ir puikiai dera prie „Kadjar“, kaip šeimai skirto automobilio, įvaizdžio.

Ryškiausiu pasikeitimu galima laikyti naujus variklius. LRT.lt mėgintas „Kadjar“ aprūpintas nauju 1,3 l darbinio tūrio turbobenzininiu varikliu. Bet apie jį plačiau kiek vėliau.

Jau minėjau, kad atnaujintas „Kadjar“ gavo ir naujas sėdynes. Lyg ir nieko reikšmingo, juk tai tik sėdynės, bet tai labai svarbus elementas, nes būtent nuo sėdynės priklauso, ar ilgai iškentėsite savo automobilyje.

Šiuo atveju sėdynes norisi pagirti už jų suteikiamą komfortą. Jos pakankamai minkštos, bet ne per daug. Kažkaip prancūzams pavyko surasti aukso viduriuką. Pavyzdžiui, daugelio vokiškų ar japoniškų konkurentų sėdynės kietesnės, o kai kurie gamintojai nori suteikti perdėto ir nereikalingo sportiškumo. „Renault“, panašu, suprato, kad tokius automobilius renkasi ne tik tėčiai, bet sprendimą priima visa šeima, todėl sėdynės turi tikti daugumai, o ne vienam.

Važiuoklė suderinta minkštam važiavimui, todėl, nepaisant to, ar važiuosite puikia, ar grublėta kelio danga, sėdintieji viduje nejaus diskomforto. Vienu ypu, susodinęs šeimą, su „Kadjar“ nuvažiavau apie 500 kilometrų. Negirdėjau nė vieno neigiamo epiteto automobiliui, todėl darau išvadą, kad jis patiko visiems.

Tačiau kol kiti nesakė nieko, man nepatiko garsus važiuoklės darbas. Važiuojant per didesnius, grubesnius kelio nelygumus, važiuoklės komponentai sudreba su trenksmu. Įtaresniam vairuotojui gali pasirodyti, kad galbūt kažkas sugedo, tačiau tai tiesiog natūralios važiuoklės dejonės.

Kitas dalykas, kuris sukėlė dvejonių, yra neapčiuopiamas, neišgirstamas ir nepamatomas, tai – pasitikėjimas. Nors „Kadjar“ ir didesnio pravažumo automobilis, nusukęs į laukų keliuką, kažkodėl nesijaučiau labai užtikrintai. Šis automobilis pasirodė kiek per trapus ir, nors ne pačiu geriausiu keliu važiuoti gali, kažkodėl neįtikina, kad tai jis kentėtų ilgai.

Anksčiau „Renault“ visada buvo galima pagirti už puikią ergonomiką ir labai patogų prietaisų valdymą. Pavyzdžiui, „Kadjar“ klimato kontrolės valdymui skirti valdikliai yra tiesiog puikūs. Išmokti jais naudotis labai paprasta, o išmokus negalima atsistebėti, kaip puikiai prancūzai išsprendė valdymo galvosūkį.

Tačiau kai kur prancūzai, panašu, pradėjo regresuoti. Pavyzdžiui, greičio palaikymo ir greičio ribojimo sistemų valdymo mygtukai yra ne šalia vairo ar ant jo, kaip kiti mygtukai šių sistemų valdymui, bet kažkur centrinėje konsolėje.

Nors tai ne pirmas „Renault“ modelis, kuriame įveltas toks nesusipratimas, tačiau vis dar kiekvieną kartą ieškau šių mygtukų visai ne ten, kur jie yra, o ten, kur ieškoti veda logika. Anksčiau tokius rebusus prancūzai išspręsdavo paprasčiau ir geriau.

Ne pačiu aukščiausiu balu tenka įvertinti ir „Kadjar“ interjero apdailą. Daug kur panaudotas visais atžvilgiais pigus plastikas. Kita vertus, tai atspindi ir automobilio kaina, kuri, palyginus su daugelio konkurentų, ženkliai mažesnė.

Atnaujintas „Kadjar“ gavo ir naują 1,3 l turbobenzininį variklį, kuris gali turėti 140 arba 160 arklio galių. LRT.lt mėgino galingesnę šio variklio versiją su septynių pavarų, dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Kombinacija – kaip pienas su medumi.

Variklis energingas, bet kuriuo metu nuspaudus akseleratorių be didesnių problemų varo automobilį į priekį. Automatinė pavarų dėžė taip pat dirba sklandžiai ir ypač patiks tiems, kurie mėgsta ramų važiavimą bei degalų ekonomiją. Važiuojant užmiestyje borto kompiuteris rodė, kad vidutinės degalų sąnaudos šimtui kilometrų – 6,3 litro benzino. Tai geras rodiklis, atsižvelgiant į „Kadjar“ dydį ir tai, kad važiavau ne tik su visa šeima, bet ir su visa šeimos manta.

Atnaujintas „Renault Kadjar“ nėra tobuliausias ir geriausias savo klasės atstovas. Net ir po atnaujinimo šiam modeliui dar yra kur pasistiebti kokybės atžvilgiu, jis taip pat nepatiks tiems, kurie nori šio to sportiškesnio. Taigi, iš pirmo žvilgsnio tai tikrai ne pats geriausias pasirinkimas. Tačiau žmonės šį automobilį mėgsta ir kodėl, suprasti padėjo mano uošvė.

Kartais su bandomu automobiliu aplankome ją ir dažniausiai į automobilį ji tik pasižiūri. Tačiau atvairavus su „Kadjar“, ji norėjo į šį automobilį įsėsti. Nespėjau pasakyti nė žodžio, kai išgirdau greitą monologą.

„Oho, kokia faina. Labai patogu įsėsti. Sėdynė kokia patogi, vairas koks geras, kaip patogiai. Kaip gerai viskas matosi. Čia automatas? Man mechaninės reikėtų... Oi, dar stoglangis koks. Išlipt kaip gerai. Tikrai labai faina mašina. Graži kokia. Pirkčiau tikrai.“

Aš net nespėjau pasakyti, kad, na, čia plastikas toks nelabai koks, gal su ergonomika kažkas ne iki galo gerai, bet pasirodo – esmė visai ne čia. Daug ką lemia pirmasis įspūdis, o paprasti vartotojai nėra ekspertai, kuriems ypatingai rūpėtų plastiko kokybė.

Visuma leidžia nuspręsti, ar tai tinkamas automobilis, ir panašu, kad „Kadjar“ turi tai, kas paperka paprastus žmones.

Mėgintas automobilis – „Renault Kadjar“

Variklis – 4 cilindrų, 1,3 l darbinio tūrio, vidaus degimo turbobenzininis

Galingumas – 160 AG ir 260 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – 7 pavarų, dvigubos sankabos, automatinė

„Renault Kadjar“ kaina – nuo 18 000 eurų