Europos vartotojų centras Lietuvoje perspėja nesusivilioti itin pigiais automobilių nuomos pasiūlymais užsienyje – iš pirmo žvilgsnio pigi užsienio bendrovės siūloma paslauga gali pabrangti keleriopai.
Ypač atsargiems patariama būti nuomojantis transporto priemonę Pietų Europoje – daugiausiai Lietuvos vartotojų skundų sulaukiama dėl nesklandumų Ispanijoje, Italijoje ir Portugalijoje.
Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėjos Raimondos Balnienės teigimu, vieni dažniausių skundų, kurių sulaukia Europos vartotojų centras, yra susiję su automobilių nuoma užsienyje.
„Lietuviai daugiausia skundžiasi Pietų Europos šalimis – Italija, Portugalija, Ispanija. Matyt, tokia specifika. Daugiausia skundžiamasi dėl nuskaitomų pinigų už neva sugadintą automobilį, nors vartotojai teigia transporto priemonei žalos nepadarę. Taip pat piktinamasi dėl ilgai negražinamo užstato ar administruojamų baudų mokesčio, kuris yra labai didelis“, – komentuoja R. Balnienė.
Tam, kad minėtų problemų būtų išvengta, pašnekovė skatina atidžiai įsigilinti į pasirašomą nuomos sutartį.
„Sutartį sudaro labai daug puslapių, kurie ne visada perskaitomi. Keblumų kelia ir tai, jei sutartis sudaroma mažai suprantama kalba, dėl ko žmonės pasirašo patys nežinodami už ką. Labai svarbu sudaryti sutartį taip, kad vėliau nebūtų didelių nuostolių“, – aiškina pašnekovė.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja atkreipia dėmesį, kad skirtingose šalyse automobilio eksploatacija gali ypač skirtis.
„Vienose valstybėse draudžiamos įvairios automobilių dalys, pavyzdžiui, kėbulas ir stiklas. Į tokias detales reikia atkreipti dėmesį, nes eismo įvykio atveju gali labai stipriai nukentėti piniginė“, – perspėja ji.
R. Balnienė akcentuoja nuomojamos transporto priemonės frančizės dydį nelaimės atveju.
„Ji gali būti ir du tūkstančiai eurų, kas yra labai didelė suma, todėl patariama iš pradžių gerai viską apgalvoti“, – ragina pašnekovė.
Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja pabrėžia, jog iš pradžių norimą išsinuomoti automobilį būtina gerai apžiūrėti. Ji skatina reikalauti nuomos sutarties kopijos ir stengtis visada laiku grąžinti transporto priemonę nuomos kompanijai.
„Turėjome atvejį, kai dėl eismo įvykio žmogus pavėlavo grąžinti automobilį Italijoje pusantros valandos ir iš jo išskaičiavo 125 eurus. Tokiu atveju būtina ginti savo teises ir reikšti pretenzijas raštiškai dėl nuomos kampanijos ar tarpininko. Nesulaukus atsakymo, reikia kreiptis į Europos vartotojų teisių centrą pagal savo gyvenamą vietą“, – LRT RADIJUI sako R. Balnienė.

Pašnekovės aiškinimu, Europos vartotojų centro paslaugos yra nemokamos. Ten dirbantys specialistai bendradarbiauja su partneriais visose Europos šalyse ir gali išspręsti kilusias problemas įvairiomis kalbomis.
„Dažniausiai surandamas kompromisas arba viskas pasisuka vartotojo naudai. Šiuo minėtu atveju iš 125 eurų vartotojui buvo grąžinti 85 eurai. Toks mokestis už automobilio grąžinimo vėlavimą buvo racionalus“, – pasakoja R. Balnienė.
Nors skundų nagrinėjimai ir gali užtrukti, pašnekovė pabrėžia, kad dažniausia šie pasiteisina.
„Teisminiai ginčai tęstųsi dar ilgiau. Tai yra nemokama, dėl to verta kreiptis, rinkti dokumentus, nuotraukus, banko išrašus ir kitus įrodymus taip ginant savo teises. Problemų buvo ir bus – ir į avariją galima patekti, ir eismo taisykles pažeisti, bet, jei apsidrausite visas rizikas, nuostoliai bus minimalūs ir nesugadins atostogų“, – tikina R. Balnienė.
Parengė Gabrielė Sagaitytė.